Bridgestone BT016

Nice!!!

Vraagje trouwens, aan jou en mede BT-016 rijders!

Ik heb ook de BT 016, schaamrandjes mooi weggewerkt op de achterband. Nu is alleen, net als bij jou, wel een lijn te zien op de band, is dit de lijn tussen 2 verschillende soorten compounds?

En die rullen... Die krijg ik niet op mijn band, altans: niet zo overdreven. Is dit rubber wat je oppikt van de straat, of is dat vanwege de wrijving van de band met het wegdek? In het geval van het laatste, betekend dit dat ik nog veel harder door de bocht kan dan dat ik nu doe?

Groetjes!
Die lijn is inderdaad de scheiding tussen de compounds
Als je hard optrekt zie je ze ook op het middenvlak zitten
Die rullen krijg je door idd de warmte maar ook door goed gas te geven in een lange bocht waar je uiteraard plat door heen gaat
Dus in jou geval mss wat harder door de bocht op een warme dag
In de geval komen deze rullen van het Klaverblad
Rubber pik je op de straat niet op :N
Op het circuit daarentegen wel

Ik denk dat die lijn gewoon wat over het gebruik van de band zegt, dus dat hij gewoon veel opdat stukje band gereden heeft.

Het rullen heeft niet veel te maken met hoe plat je door de bocht gaat maar meer over het interval daarvan en de warmte van het asfalt/band.
Rullen hebben in dit geval wel mee te maken hoe plat je gaat omdat de compound op de zijkant zachter is dan de andere delen van de band
 
Fuck it,

Ik ga het gewoon proberen.... 2000 km snelweg betekend ook 2000 km constante snelheid. Optrekken is natuurlijk ook funest voor je loopvlak... Ik zie wel waar het schip strand.
En als het niet lukt,,, dan ga ik wel op de zijkant van de motor zitten zodat de zijkant van de band afslijt en niet het middenstuk. :+
Waarom koop je niet gewoon hier op MF een setje ex-circuit bandjes voor je trip?
Redelijk goedkoop, goede plakkers (met goede temperaturen) en je kan er ook fijn mee posen :+

Die bandjes oprijden, en dan de 016's om je velg laten leggen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de 016's nu een 1000 km onder de SP1 zitten en ze bevallen me uitermate. Vandaag op Assen gereden en ze hebben behoorlijk op hun flikker gehad. Ze hebben geen krimp gegeven. Ze rullen wel van hier tot Tokyo maar dat is er na een stukkie sturen ook wel weer van af.

Tot nu toe: een dikke 8!
 
Die lijn is inderdaad de scheiding tussen de compounds
Als je hard optrekt zie je ze ook op het middenvlak zitten
Die rullen krijg je door idd de warmte maar ook door goed gas te geven in een lange bocht waar je uiteraard plat door heen gaat
Dus in jou geval mss wat harder door de bocht op een warme dag
In de geval komen deze rullen van het Klaverblad
Rubber pik je op de straat niet op :N
Op het circuit daarentegen welRullen hebben in dit geval wel mee te maken hoe plat je gaat omdat de compound op de zijkant zachter is dan de andere delen van de band

Ik rij zelf ook bt de BT016 en rij 'm ook helemaal rond en heb dit alleen als het wat warmer is en echt veel lange bochten rij.
 
Ik heb de 016's nu een 1000 km onder de SP1 zitten en ze bevallen me uitermate. Vandaag op Assen gereden en ze hebben behoorlijk op hun flikker gehad. Ze hebben geen krimp gegeven. Ze rullen wel van hier tot Tokyo maar dat is er na een stukkie sturen ook wel weer van af.

Tot nu toe: een dikke 8!
Hoe laat was jouw sessie? Ik moest met een maatje van me om 15:35 uur, mijn MPP's deden het werkelijk super.

Op het circuit (was mijn 1e keer) merk je pas wat er mogelijk is met je motor!! Wow!! :}
 
Laatst bewerkt:
Rullen hebben in dit geval wel mee te maken hoe plat je gaat omdat de compound op de zijkant zachter is dan de andere delen van de band

Rullen hebben op de straat er 9 van de 10 mee te maken dat of je vering verkeerd staat afgesteld, of je bandenspanning niet goed is.
 
Hoe laat was jouw sessie? Ik moest met een maatje van me om 15:35 uur, mijn MPP's deden het werkelijk super.

Op het circuit (was mijn 1e keer) merk je pas wat er mogelijk is met je motor!! Wow!! :}

Eerste sessie was k*t (had een kater) maar de 2e was prima. Ik heb de vorige keer met sport tourbanden op assen gereden maar dat trokken ze niet. Dus daarom een setje 016's eronder. Perfect!
 
Een test zegt niets. Banden is net zo persoonlijk als schoenen. De ene loopt lekker op Nikes en de ander prefereerd van Bommels..... In de testen kwamen de MPP's er meer dan geweldig uit. Ik kon er op de motor geen plezier aan beleven. De conti sport attack werd een paar jaar geleden als dramatisch omschreven en in de test van de sportmotor (belgisch blad) kwam hij 2 weken geleden als 3e uit de test, net achter de mpp en voor de diablo rosso......

Zelf testen en ondervinden wat je wel of niet prettig vind is beter denk ik........ Maar aan de andere kant zijn we allemaal schapen en als de ene een super ervaring heeft met de ene band en een slechte ervaring heeft met een andere dan huppelen we er veelal achteraan...............
 
Een test zegt niets. Banden is net zo persoonlijk als schoenen.
Een test zegt wel degelijk iets!
Zeker als deze uitgevoerd wordt zoals "Das Motorrad" altijd doet. Meerdere rijders op meerdere motoren, die geblindoekt op de motor gezet worden zodat ze niet weten op welke banden ze rijden.
Dat de meerderheid van de rijders een band wel of niet bevalt, wil nog niet zeggen dat dat bij jou ook zo is, maar wel dat die kans daarop veel groter is dan bij een band die algemeen als slechter wordt ervaren.......
 
Een test zegt wel degelijk iets!
Zeker als deze uitgevoerd wordt zoals "Das Motorrad" altijd doet. Meerdere rijders op meerdere motoren, die geblindoekt op de motor gezet worden zodat ze niet weten op welke banden ze rijden.
Dat de meerderheid van de rijders een band wel of niet bevalt, wil nog niet zeggen dat dat bij jou ook zo is, maar wel dat die kans daarop veel groter is dan bij een band die algemeen als slechter wordt ervaren.......

:Y
 
:W
full
 
Misschien heb ik het wel verkeerd gezegd. IK trek me niets aan van de tests die worden gedaan. Ik wil het zelf ervaren. Tot nu toe doen de 016's het uitstekend bij mij. Ben wel benieuwd hoe lang ze meegaan. Ik heb wel het idee dat ze toch vrij vlot slijten. We wachten af..............
 
Misschien heb ik het wel verkeerd gezegd. IK trek me niets aan van de tests die worden gedaan. Ik wil het zelf ervaren. Tot nu toe doen de 016's het uitstekend bij mij. Ben wel benieuwd hoe lang ze meegaan. Ik heb wel het idee dat ze toch vrij vlot slijten. We wachten af..............
Slijten doen ze wat sneller ja
Maargoed ik heb liever goeie plakkers dan van die harde dingen ;)
Voor de rest ben ik t met je eens wtb het test gedoe
 
350 euries afgetikt voor setje bt-016!! Hopelijk bevallen ze mij ook zo goed! De volgende x gewoon via Internet.. scheelt wat studiefinanciering! |(
 
Heb ze nu op een gsx-r1000 k5 maar ze zijn best aardig, maar ga hierna toch een ander type proberen. De bt016 deden het op mijn vorige motor (zx6r 2002) wel legendarisch goed.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan