Bridgestone BT016

florian_z

Die hard MF'er
24 dec 2006
733
0
Assen
Vandaag een nieuw setje BT016 thuis gekregen! *O*

Volgende week worden ze eronder gezet.

Nu is mijn vraag:

Wie heeft de BT016's al? En hoe bevallen ze?

graag jullie reacties...


Heb ze trouwens in Duitsland besteld! Hier in NL zijn ze nog niet te krijgen!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ze (nog) niet, ben wel benieuwd naar jou ervaringen met deze banden. Wil ze namelijk zelf misschien als volgende setje onder de motor laten leggen.
 
Hoogstwaarschijnlijk slijten/cuppen/glijden ze net zo hard als alle voorgaande Bridgestones *D
 
Heerlijk altijd de Bridgestone bashing hier op MF. |(
Als je er bij wilt horen koop je MPP |(

Ik rij al jaren bridgestone, heb nu de 015's :}
En ga de 002's ook nog proberen.
Veel mensen horen waaien dat de bridgestone's slecht zijn en roepen dat maar na.
De 021,015,016,002 etc allemaal nieuwere banden en komen allemaal zeer goed uit de test. Er worden niet voor niks veel nieuwe motoren mee afgeleverd :)
 
Ja fijn hèh, misschien moet je ook een een paar Supercorsa's proberen.... :X
die zijn ook zeer goed idd ;)

Nee er zullen er best wat zijn die er genoeg getest hebben, maar ook veel roepen maar wat.

Mensen die ze zelf gereden hebben (op de goede bandenspanning) hebben een terechte mening over de banden, dus die waardeer ik ook.
Maar ken er genoeg die nooit met Bridgestone's gereden hebben en gelijk MPP's laten leggen op een nieuwe motor omdat die veel en veel beter zijn |(

Tuurlijk zijn die ook zeer goed, maar test de brigestone's ook eens 8-)
 
Als m'n huidige banden op zijn ga ik deze er waarschijnlijk onder leggen, aangenomen dat ze beter uit de testen komen dan Pirelli Diablo's, aangezien die band ook in 130/70 16" te krijgen is. (SC33 voorwiel..)
 
die zijn ook zeer goed idd ;)

Nee er zullen er best wat zijn die er genoeg getest hebben, maar ook veel roepen maar wat.

Mensen die ze zelf gereden hebben (op de goede bandenspanning) hebben een terechte mening over de banden, dus die waardeer ik ook.
Maar ken er genoeg die nooit met Bridgestone's gereden hebben en gelijk MPP's laten leggen op een nieuwe motor omdat die veel en veel beter zijn |(

Tuurlijk zijn die ook zeer goed, maar test de brigestone's ook eens 8-)

Ik wist niet eens dat Michelin ook motorbanden maakte ;-)

Afijn, bedankt voor het compliment, ik weet idd waar ik over praat en vind indeze ook dat Brugsteen wel verdacht vaak met een nieuw type band op de markt komt, das m.i. een marketing issue en op die manier worden nieuwe fietsen ook vaak standaard op "speciaal ontworpen...." BT-0XX's afgeleverd.

Kwestie van allemaal dikke getattoëerde Japanse directeuren die zich al dan niet om de beurt door dezelfde geisha laten verwennen :+
 
Ik ben zeker wel benieuwd naar de BT016. Zelf rijd ik met de BT014, deze bevallen me zeer goed.

Wat ik me af vraag is of de 016 ook geschikt is voor op de openbareweg? Zoals in de onderstaande link is te lezen, heeft deze band 'uitstekende prestaties' in natte weersomstandigheden. Maar als je de band ziet lijkt deze erg weinig profiel te hebben i.v.m. de BT014.

Maar ja, kan en zal wel aan mij liggen.
Ik wacht op ervaring van de TS.

http://www.motorfreaks.nl/nieuws/bridgestone-lanceert-bt-016-2.html
 
Ik heb er de BT014 nu iets meer dan 7000km's op liggen en ze gaan ook nog wel wat langer mee!

Hopelijk ( voor TS ) gaan de 016's net zoveel km's mee.
 
Laatst bewerkt:
ik rij nog niet zo heeeeeel lang motor, wel gelijk gehaald maar ben nu (net 8-) ) 22.
dus heb warschijnlijk ziet zo veel km's gemaakt als jullie en dus wat minder ervaring met banden, maar hoe plat kun je gaan met de BT 014?

zijn het banden waar mee je met je knie aan de grond kan komen of gaat dat nooit lukken (grip)?

ik rij nu met een FZR 600R (volvermogen) ben wel benieuwd hoe ver je kan gaan met z'n ding in combinatie met BT014 banden.

weet wel dat je met een blade (2007) op diablo strada's erg veel grip hebt 8-)


GR NEMO
 
Ik doe al ruim 7000 km met de MPP achterband. Ik ben benieuwd of de BT's dat ook halen :?
De MMP 2ct heb ik onder de k6, die bevallen idd beter dan de bt014's... maar ben zelf gewoon benieuwd of de bt016's in de buurt kunnen komen vd mmp 2ct.
 
ik rij nog niet zo heeeeeel lang motor, wel gelijk gehaald maar ben nu (net 8-) ) 22.
dus heb warschijnlijk ziet zo veel km's gemaakt als jullie en dus wat minder ervaring met banden, maar hoe plat kun je gaan met de BT 014?

zijn het banden waar mee je met je knie aan de grond kan komen of gaat dat nooit lukken (grip)?

ik rij nu met een FZR 600R (volvermogen) ben wel benieuwd hoe ver je kan gaan met z'n ding in combinatie met BT014 banden.

weet wel dat je met een blade (2007) op diablo strada's erg veel grip hebt 8-)


GR NEMO

de nieuwe gsx-r600/750 en Yammie R6 worden op BT016's afgeleverd, doen ze ook niet zomaar. dit is heus niet alleen een marketingtechnisch iets...
 
ik rij nog niet zo heeeeeel lang motor, wel gelijk gehaald maar ben nu (net 8-) ) 22.
dus heb warschijnlijk ziet zo veel km's gemaakt als jullie en dus wat minder ervaring met banden, maar hoe plat kun je gaan met de BT 014?

zijn het banden waar mee je met je knie aan de grond kan komen of gaat dat nooit lukken (grip)?

ik rij nu met een FZR 600R (volvermogen) ben wel benieuwd hoe ver je kan gaan met z'n ding in combinatie met BT014 banden.

weet wel dat je met een blade (2007) op diablo strada's erg veel grip hebt 8-)


GR NEMO

Ik ben pasgeleden nog met mijn vriendin achterop de motor een stukje gaan rijden en kwam er evenlater achter, aan de hand van de verkleuring op de achterband, dat we bijna op de rand van de band zaten. *O* Ik had het gevoel dat we redelijk netjes aan het rijden waren, maar mijn vriendin gaf al aan dat ze het wegdek bijna kon 'kussen'.
Verder heb ik zelf geregeld mijn 'onderkuip / bugspoiler / hoe men die ook noemt, aan de grond gereden. Dus ik blijf erbij dat de BT014 een goede band is!
Dus je kan zeker wel een kneedown maken met de BT014.
 
maar das een BT016, ik rij op BT014 of zit daar bijna geen verschil in?


GR NEMO!
de bt016 heeft meerdere (volgens mij 3) compounds net als de mmp 2ct en de diablo corsa III. Harder rubber in het midden voor levensduur en zachter aan de buitenkant voor grip. Onder de K4 heb ik BT014's en de achterband is nu na 4500 km op... -O-
 
de bt016 heeft meerdere (volgens mij 3) compounds net als de mmp 2ct en de diablo corsa III. Harder rubber in het midden voor levensduur en zachter aan de buitenkant voor grip. Onder de K4 heb ik BT014's en de achterband is nu na 4500 km op... -O-
ow ja... en de dunlop qualifier.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan