Bridgestone bt020 in de regen

Tafkaf

MF veteraan
17 mrt 2003
8.365
0
Best
Heb net nieuwe Banden jawel de bt020 :]
Alleen ik merk dat alhoewel ze met droog weer 100 keer beter zijn :} :} :}
met nat weer waren mijn standaard Dunlops beter.... :?

Wat ik me afvraag is heeft iemand anders de zelfde ervaringen met deze band....?
 
Mijn ervaring is ook dat dunlops uitstekende banden in de regen zijn, voor mijn gevoel iets zekerder dan bv bridgestone. Toch heb ik nu achter een bt020 maar die bevalt mij ook prima.. En met droog weer vind ik de bridgestone toch echt beter dan de dunlops (207)
 
ik heb onder mijn nieuwe aanstaande bike dunlop sportmax leggen is da wat??


{sorry ff off topic]
 
Ik heb ook geen problemen met m'n 020 in de regen, met de 010 ook niet overigens. rf900rjd, hoe bepaal jij dat deze banden het minder doen met slecht weer?
 
Ik heb wel een vergelijking Michelin-Bridgestone BT 020. BT 020 vind ik in de regen top hoor?

Heb jij toevallig die nieuwe BT 020 NT :? (die schijnt nog beter te zijn, als je de bladen moet geloven)
 
ik heb onder mijn nieuwe aanstaande bike dunlop sportmax leggen is da wat??

Mijn oude Dunlops waren Sportmax als je het nog kan zou ik ze wisselen BT020 heeft een veel hoger rijplezier
Op woensdag 21 mei 2003 05:50 schreef R(emco)1 het volgende:Hij stond waarschijnlijk haaks op de snelweg :+
Nee plat op mijn bek bovenop een bruggetje '( '( '( ;( ;(
Ook de reden waarom ik de topic geplaatst heb....met de D voelde ik het altijd aankomen hij ging van te voren al zoeken.... de BT020 ging gewoon...
Ik heb ook het gevoel dat ik met de Dunlop veel harder kon remmen bij nat weer...
Hij had altijd de neiging om rechtdoor te gaan... ;) jammergenoeg ook met droog weer en was dan ook geen bocht in te krijgen.... ;(
Daarom toch als ik weer moet kiezen de BT020 ... Bridgestone rules :] :] :]
 
We spreken hier toch over de D207 he ? Is een prima band,de RR is beter,ook in de regen,maar om nu te zeggen dat een Sportmax niet goed is....euh :?
 
bt020 heb ik achter bt010 voor.. vind het ook super rijden ook in de regen...

stuk prettiger dan iets hardere banden die ik hiervoor had...
 
Mij zul je ook niet horen klagen over de BT020 in de regen, maar dat is waarschijnlijk meer omdat ik in de regen als een oud wijf rijdt en dus niets van mijn banden vraag!
 
Wat ik zelf een heeeel fijne band vond was de Michelin Pilot Sport.
Hier zit iets door het rubber was silica heet, dit verhoogt de grip heel erg met nat weer. Dit is volgens mij de topband in natte omstandigheden.

Bijkomend voordeel is dat de band niet meer geconserveerd hoeft te worden, dus zit geen coating op. Met deze band heb je vanaf 0 kilometer direct grip.

Toen ik ze net nieuw onder mijn X-11 had zitten regende dat het goot. Heb het voorzichtig getest door veel gas te geven op een recht stuk, maar grip was prima.

De rijeigenschappen vond ik ook zeer goed.
 
Silica zit tegenwoordig in elke band. De pilot sports lijken van een heel ander soort rubber te zijn van zijn gemaakt. Het voelt veel zachter, kauwgum-achtiger aan dan bv. BT010's.
 
Terug
Bovenaan Onderaan