Bridgestone BT020 leverbaar?

candyman

MF'er
11 okt 2004
40
0
Ik ben aan het zoeken naar een nieuwe achterband voor mijn Kawa ZX6-R 1999
Ik kijk op die online bandenwinkels, maar daar is ie niet te bestellen, alleen de BT010, hoe kan dit? Is de BT020 nieuw ofzo?
 
Ik ben aan het zoeken naar een nieuwe achterband voor mijn Kawa ZX6-R 1999
Ik kijk op die online bandenwinkels, maar daar is ie niet te bestellen, alleen de BT010, hoe kan dit? Is de BT020 nieuw ofzo?

Hij is zeker niet nieuw, hij is vervangen door een nieuw model
BT-??? (weet helaas niet het type, maar ik dacht iets van bt 054 of bt056)
moet je effe de zoekfunctie gebruiken dan heb je hem zo te pakken

en anders effe een bandenboer bellen of mailen

(www.debandenman.nl) spam!!! *D *D *D wel goedkoop
 
De BT020 is niet vervangen, maar er is een opvolger.
De BT-020 NT. Nee, geen windowsversie...

Deze schijnt nog iets langer mee te gaan en stabieler te zijn.
Zelf heb ik ervaring gehad met de BT-020 en ik vond het fijne banden.
Dus volgens mij zijn ze gewoon nog leverbaar, iig de BT-020 NT.
 
volgens mij zijn ze ook nog gewoon leverbaar hoor, mijn pa heeft net een setje versleten en zo heel erg lang doet hij niet met de banden dus
 
020nt is gewoon leverbaar, en mijn ervaring is er erg goed mee..
heb zel alleen nu net vervangen door 014 volledig, omdat ik dan toch net ff dat beetje extra grip heb :)
 
BT-??? (weet helaas niet het type, maar ik dacht iets van bt 054 of bt056)

Klok/Klepel-situatie !!

056 is de vòòrloper van de 010 en de 057 die van de 020 die echt gewoon leverbaar is,al snap ik niet waarom want op mijn fiets ging de 020 achterband net zo kort mee als een 012 of 010 echter geven de laatsten veel meer grip bij straatgebruik.Bij circuitgebruik zijn ze juist weer een beetje te zacht en gaan ze smeren cq glijden,ik hoor goede verhalen over Pirelli Diablo's maar heb nu een setje Rennsports liggen dus die gaak eerst even afraggen.
 
Klok/Klepel-situatie !!

056 is de vòòrloper van de 010 en de 057 die van de 020 die echt gewoon leverbaar is,al snap ik niet waarom want op mijn fiets ging de 020 achterband net zo kort mee als een 012 of 010 echter geven de laatsten veel meer grip bij straatgebruik.Bij circuitgebruik zijn ze juist weer een beetje te zacht en gaan ze smeren cq glijden,ik hoor goede verhalen over Pirelli Diablo's maar heb nu een setje Rennsports liggen dus die gaak eerst even afraggen.

ff vraagje tussendoor...

en als je nou gaat klaverbladen in de zomer met de 012 of 010?
(ja ik ben een onervanren rijder :] ) heb zelf nu de 020(nt?) en bevallen goed...
 
Bt020's zijn nog volop leverbaar, nog steeds een zeer populaire band. De BT020 NT is geen opvolger, maar een speciale voor wat zwaardere motoren (Blackbird, FJR1300). De BT010 is oud en vervangen door de BT014.
De BT014 en BT012 zijn zachter dan de BT020's en 'plakken' dus beter, maar de BT020's moeten beter zijn voor 's winters en gaan ook langer mee.
Voor de 'niet volop klaverbladen-rijders' onder ons is de BT020 een superband.
Om echt te plakken neem je de Pirella super corsa's, maar die gaat echt niet lang mee, rijdt wel lekker! Hallelujah :}
 
Dantheman, de NT was inderdaad in eerste instantie ontwikkeld voor de Fazer 1000. De "wangen" van de originele band bleken te slap voor de combinatie vermogen/gewicht van de Fazer, waardoor er instabiliteit optrad. Daarom werd er een variant ontwikkeld met staaldraad ipv kevlar. Die bleek echter zo goed te voldoen, dat deze speciale versie, in eerste instantie aangeduid met de letter "U" al sinds geruime tijd de standaardband is geworden, met de aanduiding "NT".
 
ff vraagje tussendoor...

en als je nou gaat klaverbladen in de zomer met de 012 of 010?
(ja ik ben een onervanren rijder :] ) heb zelf nu de 020(nt?) en bevallen goed...
Als ze nu goed bevallen zou ik het gewoon bij een BT020 houden. Ook daarmee kun je akelig hard de hoek om!
 
Als ze nu goed bevallen zou ik het gewoon bij een BT020 houden. Ook daarmee kun je akelig hard de hoek om!

:^

Met de BT020 kun je ook erg goed een klaverbladje mee pakken, zeker als je nog begint :) Als je ook regelmatig op de snelweg rijdt is de BT020 beter voor jou! In de regen rijden is bij beide banden geen enkel probleem!

Wat ook veel gedaan wordt, is een BT014 (opvolger van BT010 dus) er voor op, en achter een BT020! Achterband slijt namelijk een stuk sneller dan de voorband! Mee deze combinatie kun je erg goed een klaverbladje pakken en zijn ook zeer geschikt voor langere afstanden :)
 
Op zich wel een aardig bandje zo'n 020. Je kan er wel aardig mee sturen maar het is echt helemaal niks in vergelijking met een Diablo / mpp, daarmee kan je gewoon hard zorgeloos knallen, :P

Hij geeft geen feedback, het plakt minder, minder stabiliteit in de bochten.. tja het gaat wat langer mee.

Voor mij geen 020 meer. Ik wil blind op me banden kunnen vertrouwen, en ik wil me motor platter kunnen gooien mocht dat nodig zijn zonder te twijfelen of ik nog grip hou, dan maar wat minder km op een band. Ik heb wel meer fun / zekerheid, en je kan nog eens een circuit dagje pakken :P


Als je van een 020 over stapt naar bijv een Diablo gaat er een wereld voor je open, tenminste dat was bij mij het geval :}
 
Laatst bewerkt:
Voor mij geen 020 meer. Ik wil blind op me banden kunnen vertrouwen, en ik wil me motor platter kunnen gooien mocht dat nodig zijn zonder te twijfelen of ik nog grip hou, dan maar wat minder km op een band. Ik heb wel meer fun / zekerheid.
Tuurlijk, ieder z'n band :) Ik rij zelf al jaren met een BT020 en je kan zonder problemen hard de hoek om, je steppen aan de grond rijden en de bandjes rond rijden.

Valt me alleen op dat er op MF zo vaak een plakbandje aanbevolen wordt terwijl het helemaal niet nodig is.
 
Ik reed ook veel met BT-020 achter en een 010, 012 of 014 voor. Soms ook met 020 voor gereden maar daar raakte ik het vertrouwen in kwijt omdat die nogal eens wilde blokkeren bij hard remmen. de 020 achter wilkde nog wel eens vaag worden bij hard uiaccelereren. Verder is ie zeker geschikt voor het betere knalwerk op dijken e.d.
Maar nu ik bij m'n nieuwe Pilot Powers heb...... wil ik eigenlijk niet anders meer, ze doen amper onder voor de levensduur, zijn stukken beter in de regen en met droog weer..... pfffffff
 
Zat ik er effe mooi naast :O:O:O

er zijn verschiilende banden voor verschillende doeleinden.
ik heb achterop ook een BT020, ik hou van sportief rijden, maar wil niet iedere 6000km banden moeten wisselen. daarnaast gaat de soes ook mee op vakantie, en dat zijn niet alleen maar fun km.... *D *D
 
Als je moeilijk aan 020's kan komen probeer es Metzeler Z6 Roadtec. Heel erg vergelijkbaar met 020's, tik sportiever maar slijten (nog) minder snel en vooral gelijkmatiger, vooral de 020 voorband neigt nogal naar happig worden. Ik heb 4 of 5 paar 020's versleten, zit nu op 2e paar Z6.

Michelin Pilot Roads en Conti Road Attack zijn kennelijk ook erg goed. In grote recente Motorrad test lagen al deze banden erg dicht bij elkaar op alle vlakken, je kunt je haast geen buil meer vallen in dit sport-tour segment kennelijk.
 
Op zich wel een aardig bandje zo'n 020. Je kan er wel aardig mee sturen maar het is echt helemaal niks in vergelijking met een Diablo / mpp, daarmee kan je gewoon hard zorgeloos knallen, :P

Hij geeft geen feedback, het plakt minder, minder stabiliteit in de bochten.. tja het gaat wat langer mee.

Voor mij geen 020 meer. Ik wil blind op me banden kunnen vertrouwen, en ik wil me motor platter kunnen gooien mocht dat nodig zijn zonder te twijfelen of ik nog grip hou, dan maar wat minder km op een band. Ik heb wel meer fun / zekerheid, en je kan nog eens een circuit dagje pakken :P


Als je van een 020 over stapt naar bijv een Diablo gaat er een wereld voor je open, tenminste dat was bij mij het geval :}


Idd die diablos waren altijd mijn vooorkeur maar werd een beetje duur om de 4/6000 km een andere maar ja ik was dan ook wel een ragger. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan