Bridgestone BT020 R

SuOmY

MF'er
19 aug 2002
145
1
gooi n omstrk
Kan iemand advies geven over deze band (of ervaring).

Ik heb zelf een kawa 750 zxr en gebruik deze "redelijk" sportief (maar geen circuit gebruik)

Ik weet namelijk niet waar de "R" voor staat. Straks schaf ik het setje aan en dan blijken het circuit-banden te zijn, daar heb ik geen zin in.

Ik wil van dit type een voor/achterband aanschaffen, omdat de prijs scherp is!...


Let me know

S
 
R staat hier idd voor "rear".
Had eerst zelf ook BT020 steken, maar heb nu Michelin Pilot Power. Die laatste lenen zich wat beter voor sportief gebruik. Andere mogelijkheden zijn Bridgestone BT014 of Pirelli Diablo. Voordeel van de BT020 is dan weer dat ie een stuk langer meegaat.
 
BT-020 is geschikte achterband, gaat alleen iets eerder glijden bij hard uitaccelereren. Maar ken mensen die er gruwelijk hard mee rijden (en dan bedoel ik ook echt gruwelijk hard). Ik ben er ook best tevreden over. Alleen vóór blokkeert ie redelijk snel onder mijn motor. Ik zou wel voor de BT-020 NT gaan, die is iets opgewaardeerd.
 
Ik probeer door "AL" die banden vragen enz..op het forum aan het spitten en kan dus moeilijk een keuze maken....

Ik heb nu de Michelin Pilot Sport eronder zitten en begrijp dat die Michelin Pilot Power een soort opvolger is.

Bij deze laat ik de BT's voor wat het is en ga ik ff verder kijken met die Michelin Pilot Power...


Dit is de lijst waar ik uit kan kiezen (incl BTW) (die NT versie staat er niet in). (set = voor + achter)


Michelin Pilot Power 316 euro/set
Dunlop D208 282 euro/set
Pirelli Diablo 278 euro/set
Bridgestone BT014 276 euro/set
Continental Forcemax 269 euro/set
Metzeler Sportec M1 282 euro/set
Avon AV49/50 263 euro/set
Maxxis Supermaxx 238 euro/set
 
had er eerst de Bridgestones eronder en nu de michelins en ik moet zeggen deze band bevalt mij bijzonder!
Ook met nat wegdek geeft deze band veel vertrouwen onder de vfr.
Is idd niet een goedkope band.
 
BT020 is een erg goede band voor alle-dag maar ook voor flink doorgassen, heb 4 paartjes van verbruikt. Ook plezierig in de regen. Enigzins een nadeel is dat de laatste paar mm's profiel op de achterband er relatief snel afslijten, als je op 3.5 mm zit wordt het tijd om alvast nieuwe te bestellen. Curieus, meeste andere banden slijten steeds langzamer omdat de band vlakker wordt. Afijn, de 020 gaan ondanks dat toch best lang mee (10.000 op mijn Buell). De voorband slijt ook beetje happig af dus gaat niet veel langer mee dan achter (gewoon banden als paar vervangen, dan loopt het wel los). Ik heb nu Metzeler Roadtec Z6, ik ben nog nooit iemand tegengekomen die deze banden ook gebruikt maar die bevallen zelfs nog beter dan de Bridgstones (nog keurig "rond" na 8000 km, zelfs NOG grippiger in de regen, slijten onwaarschijnlijk langzaam).
 
Kheb nu de 020 er bijna 1000km onder zitten en ik moet zeggen: ze doen het perfect.
De 014 slijt mij toch iets te hard...
 
de hoge slijtage van een 014 zie ik ook niet zo zitten!!

is wellicht een 020 ACHTER en een 014 VOOR niet een goed combi ?!?

ik ben ook een beetje van het "toeren" en niet alleen "scheuren"..... :]



mm....misschien ff een klein polletje maken....
 
Ik moet ook nieuwe bandjes hebben. Het gaat dan mijn eerste keer worden dus ik heb ook nog geen idee wat ik moet hebben. Zeker niet omdat ik in Valencia zit en het niet zo makkelijk aan iemand kan vragen.
Hier zijn de wegen nogal glad door stof etc dus ik moet wel goede grip hebben. Daarbij rijdt ik niet zo heel sportief (niet veel ervaring dus ik neem niet te veel risicos) en veel in de stad.
Welke o welke band moet ik hebben? ik heb nu bt010´s trouwens.
 
de hoge slijtage van een 014 zie ik ook niet zo zitten!!

is wellicht een 020 ACHTER en een 014 VOOR niet een goed combi ?!?

ik ben ook een beetje van het "toeren" en niet alleen "scheuren"..... :]



mm....misschien ff een klein polletje maken....
010 voor en 020 achter zie je vaak als combinatie. 010 is iets sportiever / zachter dus hecht beter, het idee is dat bij noodsituaties liever je achterwiel eerder blokkeert dan voor. Bridgstone zelf raadt dit niet van harte aan maar da's misschien meer omdat ze die combinatie dan ook grondig zouden moeten uittesten voor ze hier uitspraak over durven doen. Gezien mijn ervaringen met het slijtprofiel van de 020 voorband kan de 010 best een slimme keus zijn: Voor en achter zul je in beide gevallen waarschijnlijk toch gelijk moeten / willen vervangen.
 
Michelin Pilot Power en de Bridgestones BT020 kun je natuurlijk niet met elkaar vergelijken. Met de BT020 moet je de Pilot Road vergelijken. BT020 = double compound, dwz het midden van de band is harder en dus slijtvaster, maar de wangen zijn zachter om lekker bochtjes te kunnen nemen. Prima band, gaat lang mee, maar plakt niet zo als de sportievere BT014.
 
Ik rijd al een jaartje met de BT020NT achter-BT012 voor combinatie. Ik ben d'r erg tevreden over.
Bridgestone raadt het af omdat ze zeggen dat de bijpassende voorbanden van hetzelfde type al zachter zijn. Nu zijn ze bang dat als er voor zoveel grip is, dat je er automatisch van uit gaat dat je achter net zo veel grip hebt....
Kan kloppen als je op het randje rijdt, maar dat doe ik dus niet.
 
Mijn ervaring:

BT020 voor...leuk in de regen...NOT... :(

BT020 achter....ik zal wel iets verkeerd doen...maar veeel meer kms maken doe ik niet met die band...bij 8k is ie wel weg ben ik bang...(bandenspanning 2,9, met duo).

Hierna mooi BT014.....
 
Gooi er Powers op. Kan wel iets duurder zijn maar gaan ook langer mee, bij mij zelfs langer dan m'n vorige 020's, terwijl ik met de Powers toch wat ruiger rijd. Als je dan de prijs per kilometer uitrekent dan doet de Michelin het prijstechnisch misschien zelfs beter dan de Bridgestone, laat staan als je ze met 014's vergelijkt. Mille Pajic vond ze in Moto73 een stuk beter dan de BT014's omdat ze stabieler waren, erg veel grip boden en pas na een 4 rondjes Assen een beetje begonnen te smeren :}

Het zijn wel banden met een erg puntige contour zodat ze erg gemakkelijk de bocht in vallen. Niet iedereen houdt ervan, maar als je gewend bent met het gas erop bochten te rijden dan zijn het superbanden.

[me]EdwinO heeft geen aandelen Michelin, maar wil voorlopig niets anders meer[/me]
 
de hoge slijtage van een 014 zie ik ook niet zo zitten!!

is wellicht een 020 ACHTER en een 014 VOOR niet een goed combi ?!?
ik ben ook een beetje van het "toeren" en niet alleen "scheuren"..... :]
Zou ik mischien toch voor de 020 gaan, maar Kaasszje heeft voor ook de 014 en achter de 020, vraag het aan hem ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan