Bridgestone R10

Ok, thanx.
FF samenvatten:
Type3 R10 slijt dus harder dan Type3 BT003.
Verder lijkt iedereen tevreden, goeie feedback, veel vertrouwen.

Iemand al Type2 (harder) kunnen bemachtigen en geprobeerd ?
 
Laatst bewerkt:
Super band!
Voorband is perfect,geeft veel vertrouwen,slijt mooi en na 2 circuit dagen ziet hij er nog goed uit.
Achterband ook super,met verschillende drukken gereden,plakt goed,geen rare dingen,alleen slijt hard.Na 2 circuitdagen zo goed als op.

Type 2 (harde compuond)wilde ik proberen maar is hier in de buurt(Nijmegen en omgeving)nergens aan te komen(i.v.m sunami in Japan) zeggen ze allemaal.
 
Tja wat kan ik er van zeggen als beginneling :+

In ieder geval geeft deze band mij superveel vertrouwen.
ik heb er 4 circuitdagen mee gereden, voorband zou zelfs nog een dagje mee kunnen :P

Maar lekker verse nieuwe R 10 eronder laten leggen(medium)

Rij zelf op een 600, op een 1000 zullen ze absoluut korter mee gaan.
 
Fotootje R10 Assen 23-5-2011

Circuitfoto23-4-2011Assen.jpg


Met standaardachterschokdemper is de achterband na 1 circuitdag compleet verrot. Klotetijd 2.01...................Volgende keer beter
 
Bridgestone slicks neem ik aan ? Welk compound ?


Yep, Bridestone slicks. Ik rij nu met medium achter en soft voor. Veel grip en geen rare en overmatige slijtage. Punten waar ik met de BT003 aan het glijden was, vooral uitkomen bocht, heb ik nu grip waardoor het voorwiel gelijk de lucht in gaat ;)
 
Ik heb vorige week voor het eerst met de R10`s gereden.
Voor en achter type 3.
Achterband gaat ongeveer 5 tot 7 sessies mee,voor hield het een sessie of 20 vol.
Band stuurt wel goed,geeft goed vertrouwen.
Volgend seizoen toch maar een type 2 achter proberen,eens kijken of die ook het vertrouwen geeft bij een wat langere levensduur :Y
 
Hey guys & dols,

moet @hoffer gelijk geven!
Ik verslijt ze met dezelfde aantal sessies. Rij dan op Zolder met een R6.

Helaas nog geen type 2 achter gehad. Zijn daar ervaringen mee?
 
Hallo allemaal,

ik rijdt dit hele seizoen seizoen al met R10R.
Voorband type 3 en achter (190) type 2
Voor Assen is de grip ruim voldoende (PR 1.52)
Ik heb eind vorig jaar met een type 3 achterband gereden maar die slijt idd beduidend sneller.
Ik doe nu ca. 5 dagen met de voorband en ca 2-3 dagen met een achterband

Succes allemaal!
 

Bradl zou hier ook op R10 rijden. Vanaf zo'n 1:00 in beeld. ;)
 
Laatst bewerkt:
Zo dit topic eens leven inblazen :W

-Wat is jullie ervaring met r10's?
-Zijn er al bepaalde kwalen of kwaliteiten bekend?
-Wat vind JIJ persoonlijk?
-Met welke bandenspanning rijdt jij rond?

Kortom, een leuke band om over te discussiëren *O* :]
 
Dit is mijn ervaring.
Slijten hard, als je een beetje gas geeft, nu doe ik dat niet echt heel vergeleken met sommige hier, maar 1,5 dag max 2 dan kun je hem achter vervangen.
Wel kun je ze echt helemaal oprijden tot er geen profiel meer opzit. En dan geven ze geen krimp!
Vering in orde natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Zo dit topic eens leven inblazen :W

-Wat is jullie ervaring met r10's?
-Zijn er al bepaalde kwalen of kwaliteiten bekend?
-Wat vind JIJ persoonlijk?
-Met welke bandenspanning rijdt jij rond?

Kortom, een leuke band om over te discussiëren *O* :]

Ik heb goede ervaring met de R10's, geven geen krimp, maar ik ga dan ook niet zo hard :+
Bandenspanning was 2.1/2.0 koud geloof ik, weet ik niet meer zeker. Slijten wel wat hard, maargoed, het is een circuitband.
 
Ik rij zeker niet zo hard, maar na een setje Dunlop GP-racers ben ik weer blij met de R10.
De slijtage en het beeld van de band is weer net zo netjes als voorheen met SC2. :)
 
als ik het zo lees slijt de R10 van Bridgestone een stuk sneller dan de D211 gp racer,
Ik heb met de D211 8 circuitdagen gereden, een 45 sessies ongeveer.
Ben wel niet van de snelste, 1:20 Mettet en Croix 1:04, was eerst van plan R10 te leggen volgend jaar maar ik twijfel nu toch een beetje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan