Bridgestone R10

met een beetje mazzel gebruikt iemand ze met een voorjaars training ofzo.
maar reken maar dat de eerste ervaringen zo'n beetje begin mei zijn...
 
Al meer bekend over deze band?

Zit te twijfelen tussen Pirelli/Bridgestone

Ik heb een setje op zolder staan en ze doen het daar net zo goed als elk ander merk/type :+

Ik neem ze wel mee naar val du vienne en hoop ze daar een dag te kunnen gebruiken naast de 003`s.
 
En anders zelf een setje aanschaffen en uitproberen kan ook geen kwaad lijkt me?
Gevoel met een band is over het algemeen persoonlijk.

Varieërende persoonlijke ervaringen worden ook op prijs gestelt :).
Ik weet nog niet hoesnel ik door mijn banden heen ben dit seizoen anders koop ik misschien ook nog wel een setje.
 
Setje R10 inmiddels onder de ZX10R gemonteerd en klaar voor mijn 1e circuit dag.
Iemand enig idee wat de bandenspanning op het circuit moet zijn ?

Zonder bandenwarmers : Voor :
Achter :

Met bandenwarmers :Voor :
Achter :

Moet je ze met bandenwarmers meten voordat je ze aan zet(koud),of als de banden al op temperatuur zijn ?
 
Setje R10 inmiddels onder de ZX10R gemonteerd en klaar voor mijn 1e circuit dag.
Iemand enig idee wat de bandenspanning op het circuit moet zijn ?

Zonder bandenwarmers : Voor :
Achter :

Met bandenwarmers :Voor :
Achter :

Moet je ze met bandenwarmers meten voordat je ze aan zet(koud),of als de banden al op temperatuur zijn ?
Je moet ze meten na dat ze ongeveer een uur op de banden warmers staan en die moeten uiteraard aan staan.
 
En wat moet ongeveer de spanning zijn,voor en achter??

Weet wel de spanning in wegbanden,maar in race banden ben ik maar een leek :9 |(
 
Spanning koud gemeten: Voor 1.9, Achter: 1.5 (info direct van de vertegenwoordiger van Bridgestone Nederland na de test op Zandvoort.........)

Na meting ongeveer een uur voor aanvang de warmers erop.


Succes Gertie
 
Laatst bewerkt:
Heb 2 mei in Assen,voor 1,9 achter 1,7 gedaan(koud).(vond 1,5 achter wel erg laag :P )
Super bandjes,slijten netjes,goed grip.

Heb Bridgestone een mailtje gestuurd,ze geven voor 1,7 en achter 1,8 op (koud)
 
Laatst bewerkt:
Heb ze ook op mijn ZX6R 2008
Perfecte band met superveel vertrouwen.

Echter op advies van Peter (MSH) heb ik ze op 2.1/ 2.2 staan
 
Heb ze ook op mijn ZX6R 2008
Perfecte band met superveel vertrouwen.

Echter op advies van Peter (MSH) heb ik ze op 2.1/ 2.2 staan

2.1 voor en 2.2 achter , ik neem aan warm gemeten?
Hoe zit het met de slijtage van de set?
Ik heb een setje liggen die waarschijnlijk tijdens het weekend (21/22 mei )mettet erop gaan.
 
2.1 voor en 2.2 achter , ik neem aan warm gemeten?
Hoe zit het met de slijtage van de set?
Ik heb een setje liggen die waarschijnlijk tijdens het weekend (21/22 mei )mettet erop gaan.

Als de slijtage vergelijkbaar is met de 003`s zit dat wel goed :Y
 
Als de slijtage vergelijkbaar is met de 003`s zit dat wel goed :Y

Hoeveel circuit dagen houdt die vol??

Ik heb nu 4 sessies Assen(1ste circuitdag) gehad en 5 sessies Spa,en het achterbandje kan denk nog maar 1of 2 sessies mee.

Is dat normaal ?
 
Kom mensen,ik ben toch niet de enige die met de nieuwe R10 rijd :9

Ik heb er 3 middag sessies mee gereden op mettet en nog 7 sessies op zolder afgelopen vrijdag .
Heb de dag op zolder geen bandenwarmers gebruikt.
De achterband is nu echt helemaal op, vellen hangen eraan.
Had de laatste sessie wel verwacht dat die zou gaan glijden maar viel alles mee op mijn tempo in ieder geval.
Ik ga nog een achterbandje R10 aanschaffen en dan ook maar eens nadenken en informeren over slicks .
 
Ik heb er 3 middag sessies mee gereden op mettet en nog 7 sessies op zolder afgelopen vrijdag .
Heb de dag op zolder geen bandenwarmers gebruikt.
De achterband is nu echt helemaal op, vellen hangen eraan.
Had de laatste sessie wel verwacht dat die zou gaan glijden maar viel alles mee op mijn tempo in ieder geval.
Ik ga nog een achterbandje R10 aanschaffen en dan ook maar eens nadenken en informeren over slicks .

Jij hebt ook een Type 3 achterband ??
 
Terug
Bovenaan Onderaan