Brief van LCB in de Moto73

Revolution

MF veteraan
2 jun 2001
16.917
3
Leuke brief Annette, in de nieuwste Moto73. ;) Ben het met je eens hoor, en lief dat je Sander en mij ook nog ff noemde. :P

Het gaat over de rol van de media en hun verslaggeving mbt. motorrijders en het feit dat wij vaak negatief in het nieuws komen, daar is zij (en ik ook natuurlijk) het lang niet mee eens. Goeie brief iig. :}

Heb helaas geen scanner, wie scant het ff in? :?
 
Maar ben benieuwd, want volgens mij heeft LCB die brief minstens een half jaar geleden verstuurd, wordt die nu geplaats, terwijl er in de media geen aandacht meer voor is.
 
Heb het net ook gelezen.

Echt super geschreven Annette (LCB), vooral dat stukje over Rijswijk kon ik wel waarderen. :}

[me]JoKing wacht nog steeds op uitspraak van de Officier van Justitie.
[/me]

 
Eerste reactie zonder ferder te lezen:

Jezus, staat dat in een blad.

Ik ben weg :P
Tot zo en dan verder een reactie van me haha.

Dat was van van de zomer joh. Van geen enkele krant wat gehoord en nu in Moto 73 :?

Dank je Rev ;)

Edit:

Ferder = verder...ben er hyper de pieper van :P
 
Redactie,

Graag wil ik aandacht voor het volgende...
De afgelopen week zijn er in verschillende kranten weer berichten gepubliceerd over o.a. stuntende motorrijders en illegale straatraces.
Vol verbazing zit ik dan weer onwaarheden en overdreven situaties te lezen. Ik irriteer me hier enorm aan.

Zelf rijd ik ook motor en wil absoluut niet zeggen dat ik me altijd even keurig aan de regels houd, maar wanneer ik in de krant moet lezen dat een kennis van mij zijn rijbewijs is kwijtgeraakt omdat hij in verband wordt gebracht met een groep motorrijders die hij niet kent...dan gaan mijn nekharen overeind staan. Let wel, door de media!!!
De man in kwestie heeft nog nooit een wheelie getrokken en las dat zelf ook vol verbazing.
Die kennis reed te hard op een leeg stuk snelweg. Hij weet dat en loopt niet weg voor de consequenties, maar door de manier van verslaggeven in de media wordt geïmpliceerd dat hij en in zijn algemeenheid motorrijders, levensgevaarlijke weggebruikers zijn die niks en niemand schuwen.

Ik ken geen enkele motorrijder die wegloopt voor de consequenties van bv te hard rijden. Het maakt deel uit van het spel.
Wanneer een automobilist te hard rijd, word dat ook niet onder de noemer illegale straatrace vermeld.
De media draagt een hele grote steen bij aan het negatieve imago van motorrijders.
De automobilist zonder motorervaring, die juist regelmatig zorgt voor de gevaarlijke situatie rond motorrijders, zal denken \"o, daar heb je er weer één. Is ff snijden die figuur.\" Daar ontstaan situaties door die geen enkele motorrijder wil meemaken en daar is de media mede schuldig aan in mijn ogen.
Motorrijders zijn zich als geen ander bewust van de gevaren op de weg. Een enorm kwetsbare groep is het, maar tegelijkertijd daardoor ook erg alert wat betreft het kijkgedrag en signalering van situaties.

Zoals gezegd ben ook ik geen heilig boontje als ik op mijn motor stap, maar wordt wel de dupe van jullie manier van verslaggeven. Sta ik ergens in het land op een carpoolstrook oid te praten met een stel motorrijders, ben ik gelijk een illegale straatracer en wetsovertreder eerste klas. Kenteken wordt genoteerd door heren politie, die gebeld zijn door buurtbewoners omdat het maar eens afgelopen moet zijn met die motorrijders, en daar sta ik dan met mijn goede gedrag een praatje te maken.

Er zijn idd motorrijders die gevaarlijke situaties veroorzaken, net zo goed als automobilisten, om over scooterrijders en fietsers nog maar niet te spreken, maar om daar alle motorrijders de dupe van te laten worden.
Rij ik bv ooit eens bij Rijswijk kan ik helemaal wel inpakken. Rij ik spontaan op een gedeelte waar een circuitverordening geldt. En waarom, omdat er een paar lekkere bochten zijn en er, zoals overal in Nederland, weleens een motorrijder een schuiver maakt. In Nederland valt straks nog minder te rijden omdat alles onder circuitverordening komt te staan. Mede dus door overtrokken verslaggeving van de media!!!

Mensen, waar moet het heen met de motorrijders. Deze groep weggebruikers wordt met de nek aangekeken door niet-motorrijders en worden achtervolgd door een mediahype die op onwaarheden berust. Wees eerlijk in de manier van verslaggeven, daar valt meer respect mee te verdienen dan met het opjutten van lezers.
Die nemen in de meeste gevallen klakkeloos aan wat geschreven wordt. Kunnen zij niks aan doen , maar jullie wel.

Prima wanneer wordt vermeld dat er motorrijders zijn aangehouden ivm wetsovertreding, maar vermeld dan ook het ware verhaal en verzin er niet wat op los.

Annette, een in de media teleurgestelde motorrijdster


(dit bericht heb ik naar meerdere kranten verstuurd)
 
Is algemeen bekent van onze media rakkers......

Het zelfde geldt voor voetbalsupporters, house-partybezoekers, ....

Die worden ook allemaal als crimineel drugsgebruikers gezien/gemaakt door de media... en tsja dat leest \"lekker\" .... en ze zulluh er ook nooooooit mee stoppen....
 
goeie brief wat is de reactie van moto73 op de brief??
Geen...

Sander en ik hebben de dagen erna nog wat kranten zitten bellen vanwege de onzin die ze schreven. :( Alleen van de Leeuwarder Courant een rectificatie gehad. Niet dat dat me zoveel zegt maar het gaat om het idee, laat ze maar eens weten dat ze niet zomaar alles kunnen schrijven. Ik heb destijds het politierapport gelezen zoals dat naar de pers is gegaan en dat was gewoon objectief, maar om dat te zien wat die journalisten ervan maken, ongelooflijk wat een onzinverhalen. |(
 
Annette, je hebt een goede brief geschreven :} . Misschien is het dan wel een brief van een half jaar geleden, maar het onderwerp is en blijft actueel.

Jammer dat het alleen maar geplaatst is in een motorblad, want dan lezen met name de mensen het die dit toch eigenlijk al wisten. De kranten willen natuurlijk geen ingezonden brief plaatsen waarin ze kritiek ontvangen, waar ze geen weerwoord op hebben.
LAF! :r

Wie weet krijgt het ooit nog eens een vervolg.


CAT & Frank
 
Heb het er net over op de chat.

Gelijkertijd met veel kranten toen, heb ik hem ook gemaild naar de bekende motorbladen.

Maarum, ik was het eigelijk wel vergeten.

En ook wel geinig :( Zaterdag moet ik op de foto voor weekend Totaal (suffertje), omdat ik een Safety Drive Trainingsdag heb gewonnen.
Heel gaaf. Echt zin in!!!

Wat een week :P

Ik ga lieslaarzen kopen.
Minder snel kans dat ik ernaast ga lopen :P
 
Redactie Moto-73 geeft hier geen reactie op! :?
Of misschien pas na een half jaar? :Z

Tis alleen jammer dat motorliefhebbers deze brief lezen, als doelgroep zouden dit eigenlijk journalisten en andere media-rakkers moeten zijn!

Hebben zij geen week- of maandblad waar we deze brief kunnen posten? })
 
Geen reactie van MOTO73, en ingekort.

***Niet zeike LCB :P ***

Meneer hierboven:

Tussen die rakkers zitten vast wel media figuren. Lezen het vanzelf.
Destijds heb ik deze ook naar diverse kranten gemaild.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hebben zij geen week- of maandblad waar we deze brief kunnen posten? })

Jawel, De Journalist. Zie www.villamedia.nl voor meer info.

Postadres: Postbus 1528, 1000BM Amsterdam
Telefoon: 020-531 0910, fax: 020-531 0909
E-mail: dejournalist@dejournalist.nl
Bezoekadres: Damrak 89, Amsterdam

Mailen maar die handel. Pas dan wel effe de brief aan. \"Afgelopen week\" --> \"afgelopen zomer\" etc.
 
Laatst bewerkt:
Jawel, De Journalist. Zie www.villamedia.nl voor meer info.

Postadres: Postbus 1528, 1000BM Amsterdam
Telefoon: 020-531 0910, fax: 020-531 0909
E-mail: dejournalist@dejournalist.nl
Bezoekadres: Damrak 89, Amsterdam

Mailen maar die handel. Pas dan wel effe de brief aan. \"Afgelopen week\" --> \"afgelopen zomer\" etc.

Ja baas, ben al bijna bezig :P

Edit:
Done
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zou het niet iets zijn als we in een blad als b.v. Autoweek wat aandacht vragen voor de motor? Daarmee bereik je een behoorlijk aantal automobilisten. Begrip kweken. Uitleggen wat automobilisten moeten weten in de omgang met motorrijders.

\'t is maar een ideetje.

BTW: goeie brief
 
Terug
Bovenaan Onderaan