brik afstellen, hoe wat en waar?

Met goedkope powerfilters kan goed afstellen een probleem worden. Zou je niet (tijdelijk) je originele terug kunnen plaatsen? Als je hem daarmee goedlopend kan krijgen heb je een goede basis om verder te expirimenteren.
En of dat olieverbruik invloed heeft op de testbank, mail een bedrijf met bank en vraag het hun. Je had in je topic toch gezegd dat het olieverbruik wel meeviel, maar dat die wel wat rookte? Met een te rijke afstelling kan je blok ook gaan roken namenlijk.
 
[quote=:)
 
Laatst bewerkt:
[quote="jo
 
Laatst bewerkt:
Als je zelf meer wilt weten over de afstelling kan je een colortune bougie aanschaffen, die is doorzichtig, zodat je de kleur van de verbranding kan zien. Ik gebruikte zo'n ding vroeger veel bij auto motoren en kreeg dan de carburatie goed afgesteld. De kleur van de verbranding geeft aan of de motor te arm of te rijk staat afgesteld. Overigens moet je bij open filters uitgaan van ongeveer 20 % grotere sproeiers.
 
Als je die colortune gebruit, kun je ook gelijk zien of er olie meeverbrand. Er zit een complete referentiekaart bij met foto's, van hoe het er uit moet zien en ook hoe het er niet uit moet zien. Ik kan helaas mijn setje niet meer uitlenen, omdat iemand bij mijn laatste verhuizing e.e.a. zoek heeft gemaakt. De colortune nog niet teruggekocht, maar dat gaat er nog wel van komen. Bij auto's met carbs afstellen, was het resultaat gelijk aan het werken met een co meter.

Als de motor nog niet te warm is kan witte rook ook gewoon waterdamp zijn. En wit kan dacht ik ook van een te arme afstelling komen. Olieverbruik zie je overigens ook met een colortune.
 
Laatst bewerkt:
Effe voor de duidelijkheid :)

full



51 euries bij bccp.nl, kan je veel afstel ellende en dus poen besparen
 
Weet je wel zeker dat hij te rijk stond :?
Als standaard sproeier 120 is lijkt mij een 125 met open
filters behoorlijk krap bemeten ;)
 
Weet je wel zeker dat hij te rijk stond :?
Als standaard sproeier 120 is lijkt mij een 125 met open
filters behoorlijk krap bemeten ;)

Als het binnenwerk van de carbs en b.v. de naalden wat versleten zijn, kan hij zeker te rijk lopen. Er komen bij carbs zoveel dingen bij kijken, dat alleen een uitgebreide controle alles aan het licht brengt. Ook een te hoog afgesteld vlotterniveau kan voor te rijk lopen zorgen.
 
op de vlotternaaldjes zaten duidelijke groeven, de punt van de gasnaalden leken ook wat geoxideerd :?

heb m inmiddels ook al een behoorlijke tijd (7-8 jaar) en ding staat meer stil dan dat ie loopt met eenmalig 3 jaar stil gestaan :X

voor nu enkel even bij schoonmaken gehouden van de luchtstelschroeven, stationairsproeier en hoofd/naaldsproeier, vlotterbakjes schoongepoetst, buitenkant redelijk en rubbers in de silicone gespoten en weer gemonteerd.

voorkeur is in 1 keer goed doen maar wil er ook als de regen stopt mee kunnen rijden waardoor ik dan beter eind van het seizoen ze in een ultrasoon badje kan laten doen, revisiesetje om m dan indien noodzakelijk af te laten stellen :)

vermoed dat reiniging carbs ook wel iets verschil maakt en zoniet kijk ik wel weer verder ;)

Zo te horen, wordt het tijd dat je eens op de sites van David Silver of Rene van Maanen gaat kijken :) Daar vind je alle benodigde onderdelen voor een goede carbrevisie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan