brik erbij!!! gsx750 met een kuchje voor 100eurie

eigenwijs

Die hard MF'er
17 feb 2004
844
0
uitgeest
weet iemand misschien meer van deze suzuki? (regio rotterdam),de vorige eigenaar had hem maar zeer kort :? ,ik heb nu de accu ervan aan de lader en maandag doe ik een poging dit beestje te reanimeren :) ,ik hoop dat alleen de carbs een schoonmaak beurtje nodig hebben en er zit flink wat poets werk aan het metaal en de remmen doen niets meer,het zadel is netjes en nog niet ingezakt.
ik had hem gister op marktplaats bij schadefietsen gezien en gelijk met de eigenaar een afspraak gemaakt. *D
full
 
Laatst bewerkt:
ik denk het addertje gevonden te hebben,tijdens het poetsen zag ik dat het motorbloknummer er praktisch helegaar uitgeslepen is :?
maar dat maakt tegenwoordig niet meer uit dacht ik(voor de zekerheid zal ik er een topic van maken) gelezen te hebben(in engeland zijn ze er heel fanatiek op),die nummers worden niet geregistreerd,gelukkig is er niet aan het framenummer gekloot :}
 
Laatst bewerkt:
tuurlijk zitten de papieren erbij,de plaat heb ik verwijderd(jaartal 2001 stempel erop) omdat er een nieuw type op moet,ik heb idd pas thuis naar het framenummer gekeken,maar voor 100euro en papieren mee en de tijd om alles uittepluizen(motor staat nog niet op mijn naam)kan ik mij geen buil vallen. *D
 
ik denk het addertje gevonden te hebben,tijdens het poetsen zag ik dat het motorbloknummer er praktisch helegaar uitgeslepen is :?
maar dat maakt tegenwoordig niet meer uit dacht ik(voor de zekerheid zal ik er een topic van maken) gelezen te hebben(in engeland zijn ze er heel fanatiek op),die nummers worden niet geregistreerd,gelukkig is er niet aan het framenummer gekloot :}


stel dat dat het probleem niet is. wat is het dan? 100 euro is wel erg weinig hoor.
 
wat voor schade heeft ie dan?

daar heb ik nog geen goed totaalbeeld van maar de informatie begint beetje bij beetje bij mij naar binnen te stromen,achterlichtglaaje(25?eurie)stuk,remmen doen niks meer,rempompje achter lijkt lek en die voor lijkt ook niet best meer(60euro?),motor loopt beroerd dit kan vanalles zijn,door een defecte dynamo/rotor een deels opgeblazen cdi of spanningsregelaar is dit misschien gebeurt(150?euro),de uitlaatnokkenas schijnt bij dit type nog voor ie een 100.000 heeft gedraaid te verslijten(50euro?),bij een uitlaatpoort hangt de bocht nog maar aan een tapeindje te rammelen,het luchtfilterelement en wat er omheenzit (precies bovewn de accu) is foetsie(40eurie?),kan ook zijn dat ie daardoor beroerd loopt,en de uitlaten beginnen door te rotten.
de eigenaar stelde nog voor de motor even aan te duwen aangezien er geenstartkabels voorhanden waren,maar met geen olie achter het kijkglaasje en totaal geen remmen maar niet geprobeerd :+
 
Laatst bewerkt:
voor die honderd euro kun je toch niet verwachten dat er niet veel mee is toch :? is en blijft een gok.
succes ermee 8-)
 
ik beslis morgen wel of het een lopert (op naam zetten) of slopert(papieren inleveren) word,op de startmotor draaiend merk ik wel of er nog compressie in zit,ik spuit ook een beetje startgas via de carb naar binnen van de cillinders die niet meedoen,lopen ze daarop wel hoorbaar mee,dan komt deze motor over twee jaar weer op de weg en ga ik hem schorsen,daar laat ik het op afhangen dus.
 
nee het word morgen,de accu die ik eruit gehaald heb is nu half geladen,het regent,en ik moet de :r benzine ermaar uit hevelen omdat het niet meer naar verse benzine ruikt.
 
tjah, als dat het enige is, is het een leuk koopje. veel van die onderdelen zijn 2dehands ook heel goed aan te komen.

ben je der al achter hoe dat zit met dat uitgeveilde nummer?
 
ik doe mijn best,ik heb hier al een oproep gedaan of iemand uit die contreien meer over deze motor weet,er zitten stickers op van(een streek van?) Vos motoren uit dordrecht maar ik denk niet dat dat bedrijf me verder wil/kan helpen aan info.
 
ik doe mijn best,ik heb hier al een oproep gedaan of iemand uit die contreien meer over deze motor weet,er zitten stickers op van(een streek van?) Vos motoren uit dordrecht maar ik denk niet dat dat bedrijf me verder wil/kan helpen aan info.


misschien dat ie gejat is geweest ofzo.
 
ik heb de knoop doorgehakt wat betreft wel of niet op naam zetten,er lijkt nog leven in het blok te zitten (dus heb mezelf maar eigenaar gemaakt,hij staat nu geschorst voor twee jaar)heb er een uur aan zitten prutsen,er zit op alle 4 compressie de bougies vonken en cillinder 1 en 3 doen de motor lopen ,de andere twee blijven bij de bochten koud,ook met startpilot bij draaiende motor gebeurt er niks maar dat zal wel komen omdat bij een toerental van 1500 dat gas uit het busje van onvoldoende volume is om bij elke compressieslag een brandbaar mengsel te maken,het is meer bedoelt om de motor van nul toeren op te starten heb ik nu door.
de :r carburateurs zullen een schoonmaakbeurt nodig hebben en er moet weer een luchtfilter geplaatst worden (jezus wat een prijzen>>60 euri voor een 23 jaar oud sloop luchtfilterkastje met als ik mazzel heb het filter er nog in bij roukema(bij elmo's place 50),dus maar niet gedaan)wat voor een beetje onderdruk zorgt bij de carbs.
ik heb vandaag 4 nieuwe(12 euro jan smit powerparts) ontluchting nippeltjes voor de klauwen gehaald,wat staan die mooi :) ,de oude zaten allemaal onwrikbaar |( vastgerot en heb ik dankzij mijn minimig weten los te branden,er zit weer olie in de leidingen en er is druk en geen lekkage,alleen nogis alle 4 zuigertje lossen met een tang erop draaien en sileconenspray(kost een drol 3eurie of zoiets) erover.
 
Laatst bewerkt:
vandaag een tweede startpoging gedaan met gereinigde carbs,helaas willen twee cillnders nog steeds niet mee werken ik vermoed toch lekkende inlaat kleppen(er komen steekvlammen uit tot aan mijn spuitbus met startgas) die opnieuw geslepen moeten worden,hoezo te goedkope motor '(
 
je hebt toch al véél plezier gehad van die 100 euro. Op café was je al veel meer kwijt en hielt je maar een kater over. :+

dat betwijfel ik ik lust namenlijk helemaal geen bier :) ik tank enkel benzine van het geld wat ik daardoor uitspaar daar krijg je geen koppijn van,gegarandeerd :]
er is weer een sprankje hoop dat het motortje weer op normaal gaat lopen vandaag,de bobinekabels zitten/zaten helemaal verkeerd,nu nog even benzine halen en dan moet ie het weer doen ;)
 
ja hoor,storing verholpen,yippie,alles draait weer mee maar de meest rechtse carb doet niks,ik zal deze carb nog eens goed schoonmaken,ik heb de bobinekabels zoals het volgen fast Tommy (heeft ook een gixxer)hoord aangelegd en de rotte carb vinden deed ik door de hele batterei aan carbs een plaatsje door te schuiven naar rechts zodat er een goeie voor de rechtse kwam te zitten.
nu nog op zoek naar een luchtfilter dan kan ik hem straks armer/goed afstellen. :) :) :) :) :) :) :) :)
universeel luchtfitertje +litertje olie(en nog steeds zie ik geen olie verschijnen achter het glaasje :X )bij roukema opgehaald weer 27euro verder,ik heb nu totaal 223euro aan deze gixxer uitgegeven en ik denk dat ik voor dit bedrag dus bijna klaar ben *D er komt nog een nieuwe kentekenplaat op 15euro dacht ik+nog een litertje 10w40 4,5euro ,eindtotaal 245euro. :] over twee jaar als ik me kan beheersen 8-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan