Brik GSX eigen site

Technolab

MF veteraan
21 jun 2004
14.220
21
Omdat ik ieder wil laten meegenieten heb ik maar een web-pagina gemaakt welliswaar niet pro maar je kunt van tijd tot tijd eens een bezoekje brengen,en uiteraard ook je comments geven,en zeker zo leuk je tips en tricks.
Kijk hier maar eens:

http://home.planet.nl/~boum0264/index.htm

Met belangstelling zie ik jullie commentaar tegemoet hetzij op het geweldige forum of als PM........

Groet en veel knutsel plezier :9

Technolab
 
Mooi hee, heb er net weer een paar bij huis gezet + 1 honda CB 350 uit 1972 met voorwiel van een crosser\



Klaar, weer 4 motors opgehaald en rest mooi bij de aanhanger van 6 meter in de schuur, het leeft weer achter thuis
DSC00060.JPG

DSC00059.JPG

DSC00146.JPG

 
Laatst bewerkt:
Lekker he dat gevoel k'heb wat staan,pakken waar je zin in hebt(net als kleine kinderen die een snoepje hebben,in elke hand één wel teverstaan :) :) :)

Dus da's ook een manier om je bierdoppen kwijt te geraken :)

HAVE FUN AND LET THE PEOPLE TALK..............
 
Ziet er goed uit, maar blok polijsten is een heidens karwei of ga je er niets aan doen? Glasparelen of spuiten?

Had vandaag een nieuwe kleppendekselpakking originele van Soez in de GS 750 van 1978 gezet, oude was gesprongen, wat dacht je wat zo'n kale losse pakking kost? 23,95 eur = ruim 50 gulden voor zo'n olietegenhouder, maar nou lekt ie niet meer daar (ding was net gerestaureerd, twee keer pet eraf, en daar kan een pakking niet tegen)
 
tracht er een glimmend geheel van te maken maar moet eerst'm frame verstevigen dan het blok eruit(voor de maatvoering laat ik het blok ff zitten) dan kan ik met het polijsten beginnen;+


full
 
Staat er mooi bij.

Maar de koelribben van de cyl, hoe daar goed tussen te komen daar over nagedacht?
(heb eens een zwart gespoten blok weer "alu" gemaakt, heb blijft hand/poets/dremel/oude boormanchine's werk en een party tandenborstels) maar dat is een karwei van formaat
 
Chemie? selfmade of in potten te koop? Zo ja waar?
(zit nog in de planning om de oude GSX 1100 E hier ook glimmend te maken, maar die koelribben, ken ut nog van een andere motor, maar hij lekt of zweet niet, is een 100% droog blok, dus de moeite wel waard)
 
Chemie? selfmade of in potten te koop? Zo ja waar?
(zit nog in de planning om de oude GSX 1100 E hier ook glimmend te maken, maar die koelribben, ken ut nog van een andere motor, maar hij lekt of zweet niet, is een 100% droog blok, dus de moeite wel waard)

Jij als RVS lasser kent
pickling paste?

denk aan fluorwaterstofzuur / salpeterzuur verder moet ik het doen met ook een mechanische bewerking voor een goed eindresultaat.........maar sinds ik een polijst machine heb op 380 volt gaat dit echt geweldig als ik bv normaal 10 min nodig had is dit nu >2min< en met minder inspanning + het blauwe polijstvet(lees duurste)
 
Jawel, al getest dan? Tast het niet pakkingen aan?
Wij lassen 98 % alu, maar ook de rommel waarmee we vul alu schoon maken, is een chemies goedje uit Polen, is zeer agressief, maar nooit aangedacht i.c.m. cylinders, maak er wel carterdeksels enzo met schoon, en goed ook, maar denk dat dat spul de pakkingen aanvreet.
 
Jawel, al getest dan? Tast het niet pakkingen aan?
Wij lassen 98 % alu, maar ook de rommel waarmee we vul alu schoon maken, is een chemies goedje uit Polen, is zeer agressief, maar nooit aangedacht i.c.m. cylinders, maak er wel carterdeksels enzo met schoon, en goed ook, maar denk dat dat spul de pakkingen aanvreet.
dan gooi je op het werk ff een stukje pakking erin toch,komt er schuim op niet toepassen,maar ik denk dat dit mee valt
Pools zei je? hoe heet dit dan,en weet je toevallig de samenstelling?
waarschijnlijk toch waterstoffluoride/salpeterzuur.........hoger concentraat
 
Terug
Bovenaan Onderaan