Brik: Kreidler RS

Mooie fiets, ik heb ook eens een groene kreidler rs gehad met volle kuip en een oude kreidler crosser, dat wou wel vooruit. :}
 
kom er vandaag achter dat er een inlaat tapeind dol is. dan denken jullie natuurlijk das niet zon probleem. draai je zo een nieuwe in.

maar nee hoor, kreidler heeft bedacht om die dingen mee te gieten. dus dat wordt uitboren en draad tappen |(

cilinder is wel mooi geworden :9
 
Haha, grappig... Had dit topic al eens bekeken, maar had je kreidler gister op de rit niet herkend :) Wel grappig om dan hier een foto te zien van diezelfde rit.. Kleine wereld.

Groeten Jurrien, medeorganisator van gisteren ;)
 
ja had je gezien met je caferacer.

hier fotos van de zwarte cilinder.

beetje kut fotos, lijkt niet echt mooi zo. O-)

dscn2865__small__113.jpg


dscn2866__small__193.jpg


dscn2864__small__206.jpg


leuk he die reflecterende stikkers *O* :+
 
toch altijd huiverig als ik lees over het honen van een cilinder waar nikasil in hoort te zitten.
Beter nieuw wandje erin laten zetten.
Ook werden er wel eens gietijzeren bussen in geperst en dan een opnieuw voorzien van gaten.
Heb veel geknutseld aan dat spul en was vroeger ook geen onbekende bij John Bos.
Helaas al dat spul weg gedaan maar het jeukt wel... veel plezier op die 2takt beauties.
 
toch altijd huiverig als ik lees over het honen van een cilinder waar nikasil in hoort te zitten.
Beter nieuw wandje erin laten zetten.
Ook werden er wel eens gietijzeren bussen in geperst en dan een opnieuw voorzien van gaten.
Heb veel geknutseld aan dat spul en was vroeger ook geen onbekende bij John Bos.
Helaas al dat spul weg gedaan maar het jeukt wel... veel plezier op die 2takt beauties.

in hoort te zitten? het nikasil blijft er gewoon in hoor. je haalt maar een klein beetje weg. overmaat zuiger erin en je kan weer snorren. zonde om dan een nieuwe wand a 150 euro er in te laten zetten.
 
beetje kut fotos, lijkt niet echt mooi zo. O-)


Tja, je moet toch een poging doen te pimpen met die BMW's van je pa om de foto's nog enige inhoud te geven :P
Maar euh, ik heb hem zondag in het echt gezien, en ziet er :) toppie uit .
Maar ik zie dat het gekloot blijft, het opvoeren van Kreidlahs :N

Groeten Jasper, collega van Jurrien
 
heb de bmws van vaders nog proberen af te dekken vanwege de schaamte ervoor :o :+

cilinder is na de vastloper nog een beetje na bewerkt. alles iets mooier er in gezet, was niet geheel symetrisch. en de timingen iets aangepakt vanwege de andere zuiger (van l naar mm veer).

ook heb ik nu een iets tammere 4 poorter in de maak voor het geval dat het weer vast naait O-)
 
Geweldig die brommers.
Heb de kreidlers ook gehad plus de Zundapps als een brommer 1971-1973
die demper kan er af en het geluid will echt zijn.
Heb ook nog een Roton/Kreidler racer bereden, hoe ik er ooit mee geraced hebt is een gods wonder tegenwoordig als ik na myzelf kijk.
Heb nog foto's van de Roton/kreidler, zal proberen to scan.
Meer brommers/lighte motoren van het verleden inclusief Batavusies, en zelfs Pucghies (eitjes als benzinetanks)AUB. :}

Als je er om vraagt. :)
Ik heb een tijdje geleden een dkw typ 166 aero op de kop kunnen tikken.
In van dat prachtig ivoorwit met chrome tank met bieswerk.
Licht helemaal uiteen maar is zo goed als compleet. Ben van plan hem eerst weer rijdend te maken en daarna mss te restaureren.
De blokjes van dit type lopen naar het schijnt zeer goed.
Het is een voetgeschakelde 5 bak met de volle 4,6 pk als vermogen. :)
Ik ben heel benieuwd naar het geluid als ik hem voor de eerste keer ga horen draaien.
Weet iemand wat dit type zoal waard is ongeveer in rijdende staat, is eens leuk om te weten.
En toevallig niemand die een partslist of shopmanual thuis heeft liggen en wil kopieren of verkopen? Zou me een pak helpen.
Hier mijn aero toen ik hem kocht:
full
 
deze kijkt wat beter:
Mss kunnen de moderators ook eens aanpassen dat je ook een preview kan zien als je een afbeelding hebt toegevoegd?
full
 
even dit topic ui de motteballen halen. daaaag oma :W :W :W :W :W

6 poorts cilinder is weer kapot gelopen. hele nikasil eruit :( |( :o }) :r '( :X B| :? :N -O-

dscn3049__small__140.jpg

dscn3047__small__922.jpg


maar nu een 4 poorts cilinder erop. met een iets goedkopere racezuiger erin. moet iets van 8.5 pk opleveren.

heb het voorspatbord en de halve zijkapjes van de spuiter opgehaald. smoelt wel aardig :o :} :9~

dscn3065__small__110.jpg

dscn3063__small__215.jpg


cilinder en zuiger :+ jeah super afgewerkt :} :9~

dscn2874__small__783.jpg

dscn2873__small__205.jpg

dscn2872__small__485.jpg

dscn2871__small__235.jpg
 
toch bekruipt me het gevoel dat er standaard iets mis is omdat je kapotte zuigerveren/zuigers en wanden bij de vleet krijgt (?) Kan het spul het allemaal wel hebben of is je mengsmering niet goed ? Ik weet nog wel dat mijn Zundappje destijds hetzelfde geeuvel had end at ik door Castrol te gaan gebruiken daar geen last meer van had (zelf mengen...)

;)
 
toch bekruipt me het gevoel dat er standaard iets mis is omdat je kapotte zuigerveren/zuigers en wanden bij de vleet krijgt (?) Kan het spul het allemaal wel hebben of is je mengsmering niet goed ? Ik weet nog wel dat mijn Zundappje destijds hetzelfde geeuvel had end at ik door Castrol te gaan gebruiken daar geen last meer van had (zelf mengen...)

;)

nee het is gewoon een kettingreactie. eerst big end eruit. zuiger klap gehad. die opgelapt. zuiger toch stuk. nu ook de wand aan gort. wand op laten lappen. en nu de wand toch stuk.

deze cilinder gedemonteerd na iets van 200 km gereden te hebben. zag er gelukkig nog prima uit *O*

ik smeer castrol tts 1:40
 
:? niet om het een of ander, maar met 50 cc is het toch gewoon een brommertje?


in de periode van de kreidlers niet.

nl versie:

49 cc
geknepen
4 bak
trappers (want volgens de wet moest je kunnen fietsen met je brommer)
kleine remmen

duitse versie:

5 bak
kickstarter
ongeknepen
grote remtrommels
uitlaat uit een stuk
grotere carb
super breitwand cylinder


en volgens de nl wetgeveing dus een motorfiets
er moest dus ook een kenteken op.
 
in feite is het eigenlijk een opgevoerd brommertje.

maar wel leuk. Plat erop om de 105 te halen. Veel meer beleving als op een dikke sportfiets.
 
in feite is het eigenlijk een opgevoerd brommertje.

maar wel leuk. Plat erop om de 105 te halen. Veel meer beleving als op een dikke sportfiets.

hmm heb jij wel eens op een dikke sportfiets gereden dan _O- _O-

ownee je hebt nog geen rijbewijs :W :W

:9
 
Terug
Bovenaan Onderaan