Brik: Kreidler RS

M.K

MF veteraan
12 mei 2006
5.171
0
Naast mijn duc ook nog een kreidler rs. Dit is dus GEEN brommer maar een licht motorfietsje. Zelf opgeknapt naar eigen smaak (beetje caferacer stijl) en laten keuren bij de rdw.

Met deze fiets kom je geen aandacht tekort. Het geluid wat er uit komt is geweldig. En met een topsnelheid dik boven de 100 mag je ook niet klagen. Tevens acceleert het gevaarte ook vlot. wheelies is geen probleem.

Voor de liefhebber wat technische gegevens.

Blok: 5 Gang direct
Cilinder: 50cc SB 15-43-71 6 poorts
Zuiger: RSP l-veer
Kop: Standaard met viton o-ring
Carburateur: 1/20/59 BING
Uitlaat: Homoet Race 50cc/MR 43 racing
Ontsteking: Kokusan
Top: 100+

3ec3d9eb448743f54140c.jpg


Hier nog een foto van de getunde cilinder, de extra spoelpoorten zijn doorgetrokken vanuit de originele spoelpoorten.

dscn2389__small___small__514.jpg
 
Laatst bewerkt:
zo deze leuke racties had ik niet verwacht :D dacht dat jullie het wel als brommer zouden bombarderen *O*
 
Man een Kreidler is geen brik! Regelrechte klassieker. Ik ben zaterdag nog naar Amsterdam geweest op de Kreidler (rmc bromfiets uitvoering). Heerlijk man, je komt er heel wat makkelijker dan op je Ducati of in mijn geval de logge BMW!
 
hij is trouwens al weer iets veranderd. die halve kapjes liggen bij de spuiter en worden rood. ook is de buddy opnieuw bekleed. en hangt er nu een mostert uitlaat onder }) O-)

genoeg herrie voor boze blikken en duimpjes op de dijkjes richting nijmegen. ook op de waalkade voel ik me wel thuis tussen alle posers op bamiracers :W

full


dscn2701__medium__146.jpg
 
Doet me denken aan mijn van houten special 6-bak blok. Met verdienstelijke 29mm bing af fabriek (lees van Houten), 135 onder straat frame, 85 onder crossframe (maar ja dan moest je hem ook in zijn 3 aanduwen, want achterwiel blokkeerde meteen)
 
Geweldig die brommers.
Heb de kreidlers ook gehad plus de Zundapps als een brommer 1971-1973
die demper kan er af en het geluid will echt zijn.
Heb ook nog een Roton/Kreidler racer bereden, hoe ik er ooit mee geraced hebt is een gods wonder tegenwoordig als ik na myzelf kijk.
Heb nog foto's van de Roton/kreidler, zal proberen to scan.
Meer brommers/lighte motoren van het verleden inclusief Batavusies, en zelfs Pucghies (eitjes als benzinetanks)AUB. :}
 
Hoop pech gehad. Voorvork lek (2 putten in het hardchroom -O- ), daar een nieuw kroonstuk voor geregeld. Ontsteking kapot (onder garantie een nieuwe *O* ). Big end eruitgelopen, waardoor de drijfstang speling krijgt en de zuiger de kop raakte. De zuigerveer zat vast geklonken. Voorzichtig verwijderd, groef uitgevijld met de nagelvijl (zuiger a 125 euro :X probeer je toch eerst op te lappen). verder geen schade aan cilinder etc. Blok gereviseerd. Liep hard en goed, alleen toen sloeg het noodlot weer toe, veer gebroken -O- dag dag zuiger en cilinderwand. cilinderwand wordt gehoond en er moet een nieuwe zuiger gemonteerd worden (a 125 euro)

ramp fotos

full
 
het is nikasil ja. dit kan je tot een zekere grens honen. het gaat dan maar om heel weinig materiaal wat je weg haalt. door de delen zuigerveer had ik beschadigingen bij de uitlaat poort en een kras bij de blinde poort. met poetsen (schuurpapier om een houten bus op de draaibank) kregen we de plek bij de blinde poort niet weg. als je een nieuwe zuiger er door heen drukte ging die op dat punt zwaar. dat moet er dus uitgehoond worden.

is het honen niet meer mogelijk om dat dan de laag nikasil te dun wordt dan zal er helaas een nieuwe wand in moeten. -O-
 
hij loopt weer *O* nieuwe zuiger erin, cilinder gehoond. nu inrijden -O- fotos van vanmiddag }) O-)

dscn2862__small__737.jpg


dscn2863__small__185.jpg
 
enigste wat niet origineel was dat was het gele brommerplaatje wat ik er zelf op gezet had.

wel van kreidler natuurlijk.

;)
 
zelfs de politie vind hem mooi :9 was een kennis die even kwam buurten _O-

gister iets van 180 km gereden. trekt als een beer, alleen op hoge toeren een ratel ergens. geen idee waar het vandaan komt. lijkt iets motorisch maar kan net zo goed ergens bij de ketting frame etc vandaan komen :?

niet harder gereden als 85, na 2 keer kapot lopen doe ik het nou heel rustig aan. zit ook een erg konische zuiger in die heel goed moet inlopen.

hier nog 2 fotos met oude rommel (oldtimer brommer en lichte motoren ritje). lekker weer om te rijden |(

vandaag de cilinder zwart gespoten met gepolijste bovenribben. *O*

dsc02615__small__563.jpg


dsc02614__small__481.jpg
 
Goed om te horen/lezen dat je hem weer aan de praat hebt.

Suc6, post snel een paar plaatjes van het gespoten blok.
 
Terug
Bovenaan Onderaan