brik suzuki 1100

heb van die open k&n luchtfilter's erop zitten waarmee maken jullie dit schoon?
 
full
Deze bedoel ik
 
Benzine, met een kwastje goed insoppen en dan van binnenuit met perslucht rustig schoonblazen.

Bij mij kwam er behoorlijk wat vuil uit. Ik heb het met benzine gedaan zodat ik met geen zorgen hoefde te maken over achtergebleven resten, die verdwijnen nu in een paar seconden.
 
Ik heb het ook met benzine gedaan. Benzine in een jampotje en het filter er op de kop in rond draaien. (ik heb geen K&N spul, goedkope imitatie)

Er zijn ook speciale cleansetjes te koop hiervoor.

En nou je alles toch los hebt liggen, zet even een stukje buis tussen het filter en de carb. Je komt wel aan het afstellen met grotere sproeiers maar er komt ook merkbaar meer lucht naar binnen.
 
Ik heb het ook met benzine gedaan. Benzine in een jampotje en het filter er op de kop in rond draaien. (ik heb geen K&N spul, goedkope imitatie)

Er zijn ook speciale cleansetjes te koop hiervoor.

En nou je alles toch los hebt liggen, zet even een stukje buis tussen het filter en de carb. Je komt wel aan het afstellen met grotere sproeiers maar er komt ook merkbaar meer lucht naar binnen.

benzine is een goede optie "thanks" maar wat je met het laatste bedoeld ontgaat me ff zou me dit eens willen uitleggen ik snap het tot zover:stukje buis/pvc of aluminium tussen filter en carb maar dan welk doel dient het? :) :)
 
Ben met een stel balhoofdplaten bezig:wil eigenlijks deze iets verbreden en tevens de wielbassis korter maken(10m/m)is het raadzaam om ook de hoek iets aan te passen (stijler)?
Wie heeft hier een idee over?... :}
 
Laatst bewerkt:
benzine is een goede optie "thanks" maar wat je met het laatste bedoeld ontgaat me ff zou me dit eens willen uitleggen ik snap het tot zover:stukje buis/pvc of aluminium tussen filter en carb maar dan welk doel dient het? :) :)

Als je die dingen er weer op zet, een stuk van een panty spannen achter de carburateur, dit houdt geen lucht tegen, maar voorkomt wel dat er onnodig vuil in komt, ik heb ook van die k en n/s, en die laten nogal veel door
 
Hee Techno Crack, kweet niet of je wel een handboek bij je bike hebt, zo nee, kijk dan ff op WPH topic, heb um juist klaargezet daar
 
Ben met een stel balhoofdplaten bezig:wil eigenlijks deze iets verbreden en tevens de wielbassis korter maken(10m/m)is het raadzaam om ook de hoek iets aan te passen (stijler)?
Wie heeft hier een idee over?... :}


wordt ie zenuwachtiger van, maar wel directer in stuurbeweging. Je verkleint de wielbasis. Doe je overigens ook al door de vork voor te laten zakken.

oja....voor de filters ; cleanen met wat zeep of benzine...maar wat veel belangrijker is ; inspuiten met speciale luchtfilterolie..vergeten de meesten :o
 
En nou je alles toch los hebt liggen, zet even een stukje buis tussen het filter en de carb. Je komt wel aan het afstellen met grotere sproeiers maar er komt ook merkbaar meer lucht naar binnen.

Deze snap ik ook niet helemaal, alhoewel je bedoelt dat ze meer lucht vangen doordat ze meer in de luchtstroom zitten? Op mijn caferacer komen namelijk ook van die filters (zitten er nog niet op en er moeten dus toch andere sproeiers in) Dus dan kan ik dat meteen doen. Maar kun je dit ff uitleggen? Ben erg nieuwsgierig
 
...
benzine is een goede optie "thanks" maar wat je met het laatste bedoeld ontgaat me ff zou me dit eens willen uitleggen ik snap het tot zover:stukje buis/pvc of aluminium tussen filter en carb maar dan welk doel dient het? :) :)

De exacte reden weet ik niet, maar ik denk dat de motor zo een grotere luchtvoorraad heeft tijdens de inlaatslag (waardoor de druk in je inlaatkanaal dus minder sterk daalt en er meer lucht je cyl. in kan. let op: "kan" kleptiming heeft hier natuurlijk ook invloed).
Als je het filter direct aan de carb hebt zitten zuigt de motor de lucht direct door het filter heen en dat is dus verlies (filter is weerstand).

En het heeft nog een paar voordelen:
Het filter krijgt een rustigere luchtstroom te verwerken en kan dus beter zijn werk doen (vuil filteren). Als er bij elke inlaatslag een sterke drukpuls door het filter heen gaat (met filter aan carbs) krijg je hetzelfde effect als dat je het filter zou uitkloppen met perslucht :P . Drukschommelingen van 1 bar kunnen optreden.
En doordat er geen sterke drukpulsen meer door je filter heen fietsen is er ook wat minder inlaatlawaai tijdens het rijden (tenzij je het natuurlijk mooi vind maar ik werd er een beetje flauw van ;) ).

Even ter indicatie, mijn GS550 heb ik dus uitgerust met een paar buizen tussen de carb/filter van zo'n 30cm (meer ruimte was er niet).
Hier wat hoofdsproeiermaten waar ik op uitkwam na lang testen met een lambdasonde:

Standaard GS550: 80
Mijn GS550 met filter tegen carb: 82,5
Mijn GS550 met stuk buis tussen filter & carb: 120 (117,5 was nog steeds te arm dus dit zou ook nog wat groter mogen om aan de rijke kant uit te komen)

(plaatjes hiervan heb ik in een ander topic staan: "datalogger 2: MAP en open filters")
 
De exacte reden weet ik niet, maar ik denk dat de motor zo een grotere luchtvoorraad heeft tijdens de inlaatslag (waardoor de druk in je inlaatkanaal dus minder sterk daalt en er meer lucht je cyl. in kan. let op: "kan" kleptiming heeft hier natuurlijk ook invloed).
Als je het filter direct aan de carb hebt zitten zuigt de motor de lucht direct door het filter heen en dat is dus verlies (filter is weerstand).

En het heeft nog een paar voordelen:
Het filter krijgt een rustigere luchtstroom te verwerken en kan dus beter zijn werk doen (vuil filteren). Als er bij elke inlaatslag een sterke drukpuls door het filter heen gaat (met filter aan carbs) krijg je hetzelfde effect als dat je het filter zou uitkloppen met perslucht :P . Drukschommelingen van 1 bar kunnen optreden.
En doordat er geen sterke drukpulsen meer door je filter heen fietsen is er ook wat minder inlaatlawaai tijdens het rijden (tenzij je het natuurlijk mooi vind maar ik werd er een beetje flauw van ;) ).

Even ter indicatie, mijn GS550 heb ik dus uitgerust met een paar buizen tussen de carb/filter van zo'n 30cm (meer ruimte was er niet).
Hier wat hoofdsproeiermaten waar ik op uitkwam na lang testen met een lambdasonde:

Standaard GS550: 80
Mijn GS550 met filter tegen carb: 82,5
Mijn GS550 met stuk buis tussen filter & carb: 120 (117,5 was nog steeds te arm dus dit zou ook nog wat groter mogen om aan de rijke kant uit te komen)

(plaatjes hiervan heb ik in een ander topic staan: "datalogger 2: MAP en open filters")

Leuk dat verhaal>>>>>>> inlaat<<<<<<<<<<< wellicht is het volgende een optie
mechanische versnellings conus(venturie)kijk mijn test uitlaat maar eens,ik wil het eruit trekken al het ware(nou ben ik geen student hierin maar met goed voorstelling vermogen kom ik ook een eind)

Bijlage: Photo007.jpg
 
Ehm.... komt daar ook nog iets van demping in of zo? ;)
En wat doet die conus dan precies?

Er komt zeker een demping in maar niet als glas/steen bla bla vulling in,wat wel is nog een beetje in ontwikkeling(laat ik het daar maar op houden)

Conus brengt een versnelling teweeg + een onderdruk hiermee trek je als het ware de gassen uit je bochten wat vervolgens weer (waarschijnlijk)een betere/snellere vulling geeft aan de cilinders(dit moet de testbank uiteraard uitsluiten)
 
Terug
Bovenaan Onderaan