Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb het ook met benzine gedaan. Benzine in een jampotje en het filter er op de kop in rond draaien. (ik heb geen K&N spul, goedkope imitatie)
Er zijn ook speciale cleansetjes te koop hiervoor.
En nou je alles toch los hebt liggen, zet even een stukje buis tussen het filter en de carb. Je komt wel aan het afstellen met grotere sproeiers maar er komt ook merkbaar meer lucht naar binnen.
benzine is een goede optie "thanks" maar wat je met het laatste bedoeld ontgaat me ff zou me dit eens willen uitleggen ik snap het tot zover:stukje buis/pvc of aluminium tussen filter en carb maar dan welk doel dient het?
Ben met een stel balhoofdplaten bezig:wil eigenlijks deze iets verbreden en tevens de wielbassis korter maken(10m/m)is het raadzaam om ook de hoek iets aan te passen (stijler)?
Wie heeft hier een idee over?...
En nou je alles toch los hebt liggen, zet even een stukje buis tussen het filter en de carb. Je komt wel aan het afstellen met grotere sproeiers maar er komt ook merkbaar meer lucht naar binnen.
...
benzine is een goede optie "thanks" maar wat je met het laatste bedoeld ontgaat me ff zou me dit eens willen uitleggen ik snap het tot zover:stukje buis/pvc of aluminium tussen filter en carb maar dan welk doel dient het?
De exacte reden weet ik niet, maar ik denk dat de motor zo een grotere luchtvoorraad heeft tijdens de inlaatslag (waardoor de druk in je inlaatkanaal dus minder sterk daalt en er meer lucht je cyl. in kan. let op: "kan" kleptiming heeft hier natuurlijk ook invloed).
Als je het filter direct aan de carb hebt zitten zuigt de motor de lucht direct door het filter heen en dat is dus verlies (filter is weerstand).
En het heeft nog een paar voordelen:
Het filter krijgt een rustigere luchtstroom te verwerken en kan dus beter zijn werk doen (vuil filteren). Als er bij elke inlaatslag een sterke drukpuls door het filter heen gaat (met filter aan carbs) krijg je hetzelfde effect als dat je het filter zou uitkloppen met perslucht . Drukschommelingen van 1 bar kunnen optreden.
En doordat er geen sterke drukpulsen meer door je filter heen fietsen is er ook wat minder inlaatlawaai tijdens het rijden (tenzij je het natuurlijk mooi vind maar ik werd er een beetje flauw van ).
Even ter indicatie, mijn GS550 heb ik dus uitgerust met een paar buizen tussen de carb/filter van zo'n 30cm (meer ruimte was er niet).
Hier wat hoofdsproeiermaten waar ik op uitkwam na lang testen met een lambdasonde:
Standaard GS550: 80
Mijn GS550 met filter tegen carb: 82,5
Mijn GS550 met stuk buis tussen filter & carb: 120 (117,5 was nog steeds te arm dus dit zou ook nog wat groter mogen om aan de rijke kant uit te komen)
(plaatjes hiervan heb ik in een ander topic staan: "datalogger 2: MAP en open filters")
Ehm.... komt daar ook nog iets van demping in of zo?
En wat doet die conus dan precies?