Brik verzekeren, bij wie??

WhatsUpDOHC

MF'er
22 aug 2003
33
0
Heerlen
Heej bike-freaks,

Heb ik mijn CB550K3 uit 1979 in augustus gekocht en deze tot het laatste schroefje uit elkaar gehaald om er een cafe-racertje van te gaan maken :9 . Vorige week probeerde ik hem te verzekeren, zegt mijn maatschappij dat ik dat binnen 72 uur had moeten doen (staat nergens geschreven), en dat het feest nu niet meer doorgaat. Kreeg ook al een waarschuwing van de RDW. '(

Gedeeltelijk eigen schuld natuurlijk, maar eh, hebben jullie ook zulke ervaringen, en vooral:
BIJ WELKE VERZEKERINGSMAATSCHAPPIJ (DIE HIER GEEN PROBLEEM VAN MAAKT) KAN IK MIJN BRIK HET BESTE VERZEKEREN?

Happy :]
 
Laatst bewerkt:
hoop dat je geluk hebt, mijn eigen motor is 4 weken niet verzekerd geweest.
Dit kwam omdat ik mijn toen huidige motor nog niet verkocht had en ik de verzekering over wou zetten. Kortom 3 maanden brieven sturen en zeuren bij de rdw en cjib maar ik heb toch onder dreiging van gerechtelijke stappen toch maar die standaard bekeuring van 288,00 euro betaald !!!!!!!! :r :( :r :( :r :( :r :(
 
Heej bike-freaks,

Heb ik mijn CB550K3 uit 1979 in augustus gekocht en deze tot het laatste schroefje uit elkaar gehaald om er een cafe-racertje van te gaan maken :9 . Vorige week probeerde ik hem te verzekeren, zegt mijn maatschappij dat ik dat binnen 72 uur had moeten doen (staat nergens geschreven), en dat het feest nu niet meer doorgaat. Kreeg ook al een waarschuwing van de RDW. '(
Happy :]
Gedeeltelijk eigen schuld natuurlijk, maar eh, hebben jullie ook zulke ervaringen, en vooral:
BIJ WELKE VERZEKERINGSMAATSCHAPPIJ (DIE HIER GEEN PROBLEEM VAN MAAKT) KAN IK MIJN BRIK HET BESTE VERZEKEREN?

Zijl Assurantiën
-
Klassiekerverzekeringen
Autoverzekeringen

Uitvaartverzekering
- info@zijlassurantien.nl <info@zijlassurantien.nl>
Stationsweg 5
Postbus 209
9470 AE Zuidlaren
T. 050 4090050
F. 050 4090007
hallo ik heb hier een klassieker verzekering die je wel verzekerd van zijl in zuidlaren tel 0504090050
 
Laatst bewerkt:
Heej bike-freaks,

Heb ik mijn CB550K3 uit 1979 in augustus gekocht en deze tot het laatste schroefje uit elkaar gehaald om er een cafe-racertje van te gaan maken :9 . Vorige week probeerde ik hem te verzekeren, zegt mijn maatschappij dat ik dat binnen 72 uur had moeten doen (staat nergens geschreven), en dat het feest nu niet meer doorgaat. Kreeg ook al een waarschuwing van de RDW. '(

Gedeeltelijk eigen schuld natuurlijk, maar eh, hebben jullie ook zulke ervaringen, en vooral:
BIJ WELKE VERZEKERINGSMAATSCHAPPIJ (DIE HIER GEEN PROBLEEM VAN MAAKT) KAN IK MIJN BRIK HET BESTE VERZEKEREN?

Happy :]


Anders schrijf je hem gewoon over op iemands anders zijn naam en de volgende dag weer terug op je eigen naam.

Vervolgens zeg je ik heb hem 1 dag en verzeker je hem :+

Kost je alleen wel 20 euro overschrijven |( |(
 
of als je 25- maar je motor 25+ bij Unigarant. ik betaal geloof ik iets van 50 euro per jaar incl. assurantiebelasting etc.

edit: zie net dat ie van 79 is, maar misschien hebben anderen er nog wat aan...
 
Volgens mij is de mijne bij lloyds of London verzekerd, en betaal +/- 50 euro,s. Voordeel is dat ze geen km beperking opleggen en je ook een groene kaart krijgt. Blijkbaar zijn er maatschappijen die dit niet doen en/of een km beperking opleggen.

:9
 
Volgens mij is de mijne bij lloyds of London verzekerd, en betaal +/- 50 euro,s. Voordeel is dat ze geen km beperking opleggen en je ook een groene kaart krijgt. Blijkbaar zijn er maatschappijen die dit niet doen en/of een km beperking opleggen.

:9
ook voor deze verzekering opnieuw 'de' vraag...

Moet je daar ook een primair vervoersmiddel erbij verzekerd hebben?
 
heb de 350f overgenomen, netjes bericht gehad van de belastingdienst, maar verzekerd...Nee hoor. Dat kan dus problemos op gaan leveren. Ding ligt helemaal uit elkaar, dus of ik er op dit ogenblik ongelukken mee kan maken is hoogst twijfelachtig....

tria
 
heb de 350f overgenomen, netjes bericht gehad van de belastingdienst, maar verzekerd...Nee hoor. Dat kan dus problemos op gaan leveren. Ding ligt helemaal uit elkaar, dus of ik er op dit ogenblik ongelukken mee kan maken is hoogst twijfelachtig....

tria
toch effe schorsen, ook al is ie ouder dan 25 jaar, maar dan vervalt je verzekeringsplicht.
 
Ik heb mijn XSjes verzekerd bij Stad Rotterdam-verzekeringen.
Daar hoeft geen primair vervoersmiddel naast verzekerd te zijn zover ik weet en ik betaal zoiets van €45,-/jaar/motor.
'Kmag er zelfs 12000 per jaar mee rijden,dus als ik die op heb stap ik op de ander :+ :+
 
Is er ook iemand die te maken heeft gehad met het volgende of er een passende verzekering voor weet;

Ik ben 21, heb mijn motorrijbewijs nog niet, wel bijna een motor van 24 jaar(kwestie van overschrijven) en geen auto om als primair voertuig te verzekeren.

Weet iemand een maatschappij die dit tegen een schappelijk bedrag wil / kan verzekeren?
 
Bedankt voor alle reacties. Mijn brikkie is inmiddels verzekerd. Nu afwachten of de RDW moeilijk doet over het vijf weken onverzekerd zijn.

Happy :]
 
Als je kunt aantonen dat ie al 5 weken uit elkaar ligt kan het mischien meevallen.

Daarnaast, het 24 jaar probleem van verzekeringen snap ik niet, je rijdt een brik en bent risicogroep, dus geen brikkenverzekering.
Heb je er een dan verwachten ze een 65+ er die een mooie zomerdag gaat rijden (dus max aantal km)
Ik heb er nu al 15*10^3 km op zitten met 1 maand stilstand, vanaf februari, en wil haar graag diefstal en brand/e.d. schade verzekerd houden. Altijd zonde dat de prijs dan zo omhoog moet :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan