Brikken en klassieker club omgeving Delft/Westland

28 mei 2006
242
88
Delft
In De Lier (ZH) is een grote vereniging van liefhebbers van oldtimer brommers (400 leden!), maar is er ook iets voor liefhebbers van klassieke motoren, brikken, caferacers etc? Het lijkt mij leuk om op zaterdagen wat meer liefhebbers te treffen. Beetje rijden, zien en gezien worden. Een vast trefpunt bij een leuke motorzaak, café of iets dergelijks?
 
Laatst bewerkt:
In De Lier (ZH) is een grote vereniging van liefhebbers van oldtimer brommers (400 leden!), maar is er ook iets voor liefhebbers van klassieke motoren, brikken, caferacers etc? Het lijkt mij leuk om op zaterdagen wat meer liefhebbers te treffen. Beetje rijden, zien en gezien worden. Een vast trefpunt bij een leuke motorzaak, café of iets dergelijks?

Ghe, dat is iets wat ik me als Lierenaar ook al jaren afvraag.

Ik rij ook wel is met de OBC de Oudcamp | dé Brommerclub voor alle merken oldtimers club, maar dan met de motor. (kan prima)
Is altijd super gezellig.

Maar er zijn wel meer evenementen in Het Westland waar vaak (of altijd) de oldtimer motoren vergeten worden, zo was het hele evenement op S'gravenzande van dit jaar weer volledig gericht op brommers en auto's, er waren maar enkele motoren te zien

http://www.oypo.nl/pixxer.asp?id=519950739DF23834

Van een motorclub was geen sprake.

Ik reed ook hier weer gewoon mee met de brommertjes (is ook gewoon erg gezellig, daar niet van hoor!)

Maar soms mis ik het ook wel is, gewoon een leuke club met westlandse oldtimer motoren.

Voor zover ik weet bestaat er (nog :+ ) niks in het westland voor oude motoren.

Ik zou graag een club oprichten, maar ik heb helaas geen schuur/ruimte tot mijn beschikking -O-
 
Hallo Edwin, misschien kunnen we samen iets organiseren? Ik denk dat we vlak bij elkaar wonen. Ik stuur je wel een pm. In de tussentijd hoop ik dat meer liefhebbers zich melden.
 
Leuk hoef ik niet ver te rijden. Woon in Naaldwijk en rij ook op een brik (een niet orginele XS750 1979 is namelijk niet echt een klassieker...).

Ik blijf dit topic wel volgen...
 
Ik woon dan wel niet helemaal in de regio, maar ik vind dit toch wel een goed initiatief.
Een (echte) klassieker heb ik niet maar wel 3 brikken. Dus als ik op grond van de woonplaats (Hendik-Ido-Ambacht) niet bij voorbaat word uitgesloten dan ben ik benieuwd of er nog meer meldingen komen............
 
Hallo Edwin, misschien kunnen we samen iets organiseren? Ik denk dat we vlak bij elkaar wonen. Ik stuur je wel een pm. In de tussentijd hoop ik dat meer liefhebbers zich melden.

Hoef toch niet persee over de PM ?

Lekker dit topic voor houden om te ouwehoeren, hoe meer mensen mee kunnen lezen/ideeën spuwen, hoe beter :)

Ik zou zeggen, laten we eerst allemaal eens iets verzinnen hoe we de 'animo' kunnen checken, is er wel vraag naar ? Ik heb zelf het idee dat er (in het Westland dan) , heel wat mensen zijn met een oldtimer motor.
Geen idee hoe dat op andere plaatsen vlak buiten het westland is.

De vraag is, hoe gaan we al die mensen bereiken ? Ze zullen denk niet allemaal op MF zitten :+

Moet er een website opgezet worden, waar mensen zich bijv. kunnen aanmelden, er hoeft dan verder nog niks te gebeuren, maar puur dat we weten hoeveel mensen 'lid van de club' willen worden.

Deze zaak in het westland www.westlandcustoms.com , bestaat nog niet zo lang (ben er zelf nog nooit geweest) , maar ik weet wel dat ze een beetje in dezelfde 'doelgroep' zitten als wij.
Misschien een handige basis om de animo te checken ofzo ?
Misschien meteen een handig clubgebouw :+ :+
 
Laatst bewerkt:
Mijn idee is om een leuke locatie te zoeken die toch altijd open is, zoals een motorzaak of café. Dat is lekker laagdrempelig; er hoeft niemand voor thuis te blijven en maakt het niet uit of er 5, 20 of meer motoren komen. Uiteraard in overleg met de uitbaters, we moeten wel welkom zijn. Liefst een locatie met een beetje ruimte voor de deur. Als mensen elders vandaan willen komen, prima! En we leven in een vrije wereld, dus uitsluiten is geen issue. Ik hoop wel dat als het zo ver komt de nadruk op klassiekers komt te liggen. Qua motoren een beetje hetzelfde als op het Nationaal Veteranen Trefffen in Woerden. Dit vind ik echt een top evenement! Aangevuld met caferacers en andere aparte huisvlijt motoren.

Liefhebbers benaderen kan ook via de clubbladen van merkenclubs. Ik ben zelf lid van een aantal clubs. Activiteiten zijn altijd welkom en worden graag geplaatst.

Ik ben toevallig pas bij Westlandcustoms geweest. Bouwen leuke, aparte motoren, maar het is niet echt een standaard motorzaak. Zo zijn ze normaal niet open op zaterdag.
 
Westland Customs is volgens mij ook een bedrijf dat meer doet dan alleen motorfietsen. Ze maken ook allerlei bagagerekken voor scooters (voor bedrijfsmatig gebruik). Lever overigens wel heel goed laswerk aan frames (hebben ook een frame voor mij aangepast).

Maar wat let ons om een keer een afspraak te maken om ergens een bak koffie te gaan drinken... zien we wie en waarop hij of zij komt !
 
Cafe is natuurlijk ook best, zat zelf te denken aan het rankplein in De Lier (lekker dichtbij :+ ), bij de Dommerick, is een leuke lokatie, en er is ruimte zat.
Er zitten natuurlijk meer cafe's daar, maar vanuit de Dommerick hou je wel het meeste zich op de motoren.

Hele Rankplein kan natuurlijk volgezet worden met motoren :+

(zie net dat het rankplein niet eens op streetview staat)
 
Ik zou het als een uitnodiging beschouwen... :+

Want de verzameling "jullie" is niet gedefinieerd evenals de begrippen "brik" en "klassieker".
Al heb ik aangegeven dat ik in het rijke bezit ben van een BRIK (en wie ben "ik" onderdeel van definitie "jullie" ?).

Mijn definitie van een brik. Motor van niet meer gangbare leeftijd voor de gemiddelde motorhandelaar (meestal 20 + ) die een zekere mate van zichtbare levenservaring heeft :P en daarbij een beperkt waarde 8-)

Mijn exemplaar is een XS750 opgebouwd uit een frame van 1979 voorzien van een motorblok uit waarschijnlijk 1978. Waarbij dit tenminste het derde blok is wat dit frame heeft gezien.... En daarbij is het geen schoonheid _O- maar het rijdt goed :Y

En als het heel er mee zit komt er dit jaar een tweede XS750 rijdend de garage uit (en dan niet alleen rollend :+ ) maar werkelijk wegverkeer waardig. Dat is dan een XS750 1977 in een soort caferacerstyle. En waar die fiets onder gaat vallen weet ik nog niet ;)
Maar dat is toekomstmuziek (en gelijk een soort goed voornemen om het voor elkaar te krijgen... :Y )
 
Ik zou het als een uitnodiging beschouwen... :+

Want de verzameling "jullie" is niet gedefinieerd evenals de begrippen "brik" en "klassieker".
Al heb ik aangegeven dat ik in het rijke bezit ben van een BRIK (en wie ben "ik" onderdeel van definitie "jullie" ?).

Mijn definitie van een brik. Motor van niet meer gangbare leeftijd voor de gemiddelde motorhandelaar (meestal 20 + ) die een zekere mate van zichtbare levenservaring heeft :P en daarbij een beperkt waarde 8-)

Mijn exemplaar is een XS750 opgebouwd uit een frame van 1979 voorzien van een motorblok uit waarschijnlijk 1978. Waarbij dit tenminste het derde blok is wat dit frame heeft gezien.... En daarbij is het geen schoonheid _O- maar het rijdt goed :Y

En als het heel er mee zit komt er dit jaar een tweede XS750 rijdend de garage uit (en dan niet alleen rollend :+ ) maar werkelijk wegverkeer waardig. Dat is dan een XS750 1977 in een soort caferacerstyle. En waar die fiets onder gaat vallen weet ik nog niet ;)
Maar dat is toekomstmuziek (en gelijk een soort goed voornemen om het voor elkaar te krijgen... :Y )
check :Y
 
In scheveningen was van de zomer een bijeenkomst. Dat weet ik nog wel.
Ook zit er in den haag een dude die een caferacer garage heeft.
Niet helemaal westland maar wel om de hoek!

Maar nog niets over een clubje gehoord nee
 
Ik kom uit den haag en rij ook heel vaak in westland, dit lijkt me echt een leuke idee.

btw: ik heb een kz 700 en z750 uit 84

gr Umit
 
In scheveningen was van de zomer een bijeenkomst. Dat weet ik nog wel.
Ook zit er in den haag een dude die een caferacer garage heeft.
Niet helemaal westland maar wel om de hoek!

Maar nog niets over een clubje gehoord nee

Ik ben nu wel benieuwd welke garage het is.
 
He lui lijkt me leuk zo'n bijeenkomst :)
Ik kom uit omgeving Rotterdam maar is toch redelijk in de buurt :W
Zelf rij ik een Honda VT500 Ascot ratbike, een BMW k75(misschien ietsje nieuw maar toch redelijk brik) en sinds kort ook een BMW R65 die zeker gemodificeerd gaat worden al is het maar door een zijkspanbakkie :]
Dus laat maar horen dan probeer ik erbij te zijn :]
Mzzzlllss,Rob.
 
Terug
Bovenaan Onderaan