brikkeproject: opknappen of verratten?

GS opknappen of verratten?

  • Laat maar glimmen die fiets!

    Stemmen: 11 57,9%
  • Matzwart en dode beesten eraan!

    Stemmen: 6 31,6%
  • Helemaal niks aan doen, rijden totdat ie in elkaar zakt

    Stemmen: 2 10,5%
  • Het is nu al een oerlelijke rat

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    19

Okidoki

Die hard MF'er
16 apr 2004
282
0
nieuwegein
Beste medebrikkers,

Ik tuf al weer enige tijd rond op een suzi GS450E uit '81. Morgen komt de tweede motor erbij (RF900R 8-) ).

Eerst wilde ik de GS verkopen, maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen
en aangezien hij volgend jaar toch belastingvrij is...

Tot nu toe was de GS puur en alleen om te rijden :] . Kheb er niks aan gedaan, qua uiterlijk dan. Nu het een brommert voor "erbij" wordt, lijkt het me leuk om er toch een beetje aan te gaan prutsen. Grote vraag is natuurlijk: wat ga ik eraan doen???

Het kan twee kanten op. Of ik maak em zo mooi mogelijk, of ik maak em zo lelijk mogelijk })
De GS is nog in behoorlijk goede staat. Daarom ligt opknappen meer voor de hand,
maar ratbikes trekken me wel erg aan :9 Ik dacht eerst een echt oud krot te kopen en die te verratten, maar deze heb ik toch al staan.

Ben ik een achterlijke aap als ik deze GS verrat, of is het een illusie dat deze ooit nog (qua looks) opgeknapt kan worden???


Piccie:
full
 
Laatst bewerkt:
Verratten vinnik persoonlijk altijd zonde. lekker krampachtig je brik 'oud' maken. Heeft bij mij hetzelfde gevoel als gloednieuw antiek van de ikea. Als je nou een stokoud lijk rijdend maakt en zo een ratbike maakt is het een ander verhaal...

(maar goed: ik zal wel weer veel mensen tegen het zere been schoppen) Persoonlijk zou ik 'm gewoon rijdend houden en normaal onderhoud plegen. heb je een prima slecht weer/ pekel /toerfietsje aan. Én een reden om mee te mogen met een OBT... :)

(vind 'm er trouwens helemaal niet slecht uitzien. Sterker nog; best cool)
 
...

Persoonlijk zou ik 'm gewoon rijdend houden en normaal onderhoud plegen. heb je een prima slecht weer/ pekel /toerfietsje aan. Én een reden om mee te mogen met een OBT... :)

Normaal onderhoud plegen blijf ik sowiezo doen. Hoe een bike er ook bijstaat kan me niet schelen. Maar als ie het niet (of maar half) doet word ik niet blij!

OBT meerijden is natuurlijk erg leuk *D

(vind 'm er trouwens helemaal niet slecht uitzien. Sterker nog; best cool)

8-) (ik ook ;) )
 
Normaal onderhoud plegen blijf ik sowiezo doen. Hoe een bike er ook bijstaat kan me niet schelen. Maar als ie het niet (of maar half) doet word ik niet blij!

OBT meerijden is natuurlijk erg leuk *D8-) (ik ook ;) )


Uitgemaakte zaak dus....NIKS VERRATTEN!! *D
 
idd hier ben je bij het verkeerde deel van het forum om het te verratten :)

Ik zou er persoonlijk nog een strakke reesert van maken, hoeft daarvoor geen kaffieracer te zijn hoor maar dat kontje lijkt me al de goeie weg in te gaan dus... :) je MOET luisteren naar de meerderheid :+

Veel suuk6
 
Beugel bij het zadel eraf, spatbord inkorten, km/toerentellers vervangen door minitellers, clip-ons erop, en de knipperlichten weggooien. Dan begint het erop te lijken.

Hoe minder onderdelen op de motor des te minder je hoeft schoon te maken.
 
Het is best een leuke motor en niet uitvlakken, een twin en DOHC! Ik ben zelf wel onder de indruk geraakt van Suzukiblokken! Tankvorm vind ik ook niet verkeerd, mooi naar achteren 'geknepen' en met een markante vouw! Volop kansen onder het motto, gun uw motor een tweede leven. Zelf heb ik zijn zwaardere familielid de GS750 aangepakt en wat gecultiveerd tot rat. Kan dat? Ach een rat moet ook eten. Nu ligt de rat op apegapen, de wielen zijn te ver verroest, het is niet meer verantwoord. Toch gaat het op een zeker moment gebeuren, de wederopstanding en dan wordt het iets tussen een rat, streetfighter en motard in, kortom stijlloos maar met verve! Maar wat hij nu al niet meer heeft is de overdreven ontworpen kont aansluitend op de vorm van de buddy! Wat je er ook van maakt, dat 'stijlelement' is erg bepalend!Striping is rommelig omdat materiaalondergrond sterk verschilt en niet aansluit. Een kleur maakt de vormen sterker, monoliet! Misschien eerst eens lekker gaan sleutelen, spatboorden, zijschilden, buddy (zetel!?) eraf, beetje onderhoud plegen, en intussen kijken, kijken, mijmeren, dromen, de inspiratie aanboren! Komt vanzelf helemaal goed als je over de spirit beschikt. Eerste juiste beslissing is al genomen, je houdt (van) hem/haar! Succes! Inmiddels viermaal dit verhaal aangevuld/gewijzigd en hoe meer ik kijk, denk ik, daar liggen kansen! ;) Meteen doen: velgen een kleurtje, niet bang zijn!
 
Laatst bewerkt:
Persoonlijk vind ik het nogal een nietszeggend model. Ideaal om er een rat van te maken! Je kan lekker gaan klooien, modificeren zoals jij het leuk vindt. Geen bijpassende onderdelen meer hoeven te zoeken, je kan er van alles opknallen. Lekker relaxed. In het andere geval heb je straks een mooi glimmend pekelfietsje, moet je 'm nog poetsen want je hebt er zo hard aan gewerkt.
Maar ja, dit zijn zo van die dingen die je lekker zelf moet beslissen. 8-)
 
ik weet niet exact wat verratten inhoudt maar zou m gewoon leuk naar wens gaan verbouwen met low budget aanpassingen

als verratten een synoniem is voor verprutsen zou ik het zonde vinden, netjes mat zwart spuiten en een uniek ding van bouwen vind ik wel weer de moeite.
 
met kaarsvet van een enorme druipende kaars en matzwarte verf maak je er een unieke creatie van zonder iets aan de Suuz te vernaggelen :)
 
met kaarsvet van een enorme druipende kaars en matzwarte verf maak je er een unieke creatie van zonder iets aan de Suuz te vernaggelen :)

wel kwetsbaar vooral in het zonnetje ;)

vind het idee wel leuk, dacht zelf aan iets in de geest van het geheel met grove structuur bedekken. tank, voorspatbord en zijdeksels in 1 stijl; bewerkt met polyesterplamuur oid. grove structuur met korrels, kleine moertjes/boutjes, andere frutsels etc. en dan de kunstwerken spuiten in matzwart. de ontstane diepte verder accentueren door de diepere delen bij te werken met een donkerdere kleur paarsig zwart ofzo :?

leuk artistiek klusje waarin je veel creativiteit kwijt kunt en gegarandeerd een uniek resultaat behaalt met minimale kosten en maximale inspanning ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan