Brikkers en hun modelbouwhobby

Hoi Jongens, ik heb niet zoveel gemist zie ik wel.

Hans, mooi klein machientje, knap hgemaakt!

Groetjes,
andere Hans.
 
Tjeetje...............is er dan echt helemaal niemand "creatief met kurk"............... :N :+

Ik ben in ieder geval begonnen met een stoomslepertje voor de V4 Wobbeler........

full
 
prachtig Hans :9~ :9~ :Y :Y

volgend jaar "te water" ?


Er is nog geen datum gepland................ :+

De belasting-periode zit er bijna op voor de brikken, dus als het in maart wat lekker weer wordt eerst maar weer eens :] rengedengen. Ik hoef ze alleen maar af te stoffen en misschien een beetje olie bijvullen ;)

Hopelijk is het zondag 20 maart a.s. een "beetje weer" .........dan is er in Loon op Zand een
grote (model) stoombeurs/tentoonstelling. Lekker ritje op en neer voor de kokert :Y
Die wordt op 22 april a.s. 40 jaar *O*

:W
 
Laatst bewerkt:
De avonden worden weer wat langer dus het freubel seizoen is aanstaande :+

Om wat meer serieus te kunnen "frees-freubelen" een nieuw speeltje aangeschaft en naast de draaibank gezet *D

full
 
Leuk speelgoed! *O*


Je zou er zomaar een beetje jaloers van worden... ;)
 
Vroeger in een grijs verleden heb ik verbrandings speedboot gevaren in de FSR 15V klasse. Erg leuk, erg technisch en ook heel erg duur. Schroef kapot, 45 euro, revisie setje voor de versleten CMB 180 euro. Brandstof met 30% nitro 12 euro per liter en per heat stookte je er 5 liter doorheen.
Dat ging zodanig in de papieren lopen dat het niet leuk meer was....

Ik zou nog wel graag een keer een houten sleepboot met werkende stoommachine bouwen. Ik lees dan ook kwijlend met bitactus Hans mee.
 
Vroeger in een grijs verleden heb ik verbrandings speedboot gevaren in de FSR 15V klasse. Erg leuk, erg technisch en ook heel erg duur. Schroef kapot, 45 euro, revisie setje voor de versleten CMB 180 euro. Brandstof met 30% nitro 12 euro per liter en per heat stookte je er 5 liter doorheen.
Dat ging zodanig in de papieren lopen dat het niet leuk meer was....

Ik zou nog wel graag een keer een houten sleepboot met werkende stoommachine bouwen. Ik lees dan ook kwijlend met bitactus Hans mee.

Dan kan je beter verder "kwijlen" zoals je het noemt op dit adres..............

T.I.D. tug en Thames Lighter

Misschien wat meer inspiratie en info. Ook over speedboten in een andere rubriek :Y
 
Voor "weinâgh" een DRO met glaslinialen uit China laten komen en op m'n nieuwe "speeltje"gemonteerd.
Ik kan nu met 3 cijfers achter de komma meten en bepalen waar er gefreubeld moet worden *D
Scheelde ruim 180,- euri's in vergelijking met de zelfde set hier in NL _O-

full
 
De boel moet natuurlijk ook opgestookt worden. Een eigen fabricaat gastank (je) met veilig vul systeem en een op afstand bestuurbare (nood) kraan om het gas af te kunnen sluiten.

full
 
Vorige winter een oude reddingssloep helemaal opgeknapt.
Nieuwe motor, hydraulische besturing enz, enz...
full

full

Naast motoren een van mijn andere hobby's, de andere is modelspoorbouw.
Maar die zijn er hier meer, hè Gijs.
 
Jawel! }) Ik ben er nog.

Voor de warme periode nog ijverig een het freubelen geweest. :Y

Ben bezig om voor mijn spoor 0-baan een Langenschwalbacher trein van oude (inkomplete) bouwpaketten in elkaar te zetten.
full


In de bagagewagen zit een batterij, die de wagons verlichten kan.
Nog een wagen zit in de produktielijn, maar die moet maar even wachten tot September......
:W
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan