Brikkers en hun modelbouwhobby

Tijd voor verf.
 

Bijlagen

  • 20200227_022144.jpg
    20200227_022144.jpg
    1 MB · Weergaven: 31
  • 20200227_022131.jpg
    20200227_022131.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 33
  • 20200227_022151.jpg
    20200227_022151.jpg
    818,5 KB · Weergaven: 29
  • 20200227_022204.jpg
    20200227_022204.jpg
    885 KB · Weergaven: 28
Ik kan mij nog herinneren uit de begintijd van mijn werkzame carrière bij een ingenieurs buro werkzaam in de petro chemische industrie dat er een model van de fabriek op schaal gemaakt werd. Door de oprukkende digitale 3D modellen is dat vak volgens mij uitgestorven. Die modellen werden gebruikt om te kijken of een operator bv bij een klep kon, of dat je normaal langs een leidingbrug kon lopen of die pomp naderhand nog wel vervangen kon worden etc.....
 
Ik kan mij nog herinneren uit de begintijd van mijn werkzame carrière bij een ingenieurs buro werkzaam in de petro chemische industrie dat er een model van de fabriek op schaal gemaakt werd. Door de oprukkende digitale 3D modellen is dat vak volgens mij uitgestorven. Die modellen werden gebruikt om te kijken of een operator bv bij een klep kon, of dat je normaal langs een leidingbrug kon lopen of die pomp naderhand nog wel vervangen kon worden etc.....

Ja dat is VET. Heb vaker van die modellen bij DSM zien staan. Werden ook gebruikt bij trainingen voor calamiteiten 😮..... zoals van waar is het ontploft en moeten we lijken schrapen.
Wel echt mooie en zeer gedetailleerde modellen :t
 
Blok gereed, nog een keer door de lakstraat....
 

Bijlagen

  • 787BE4DA-E8FB-4DCC-8059-108A3447B33A.jpeg
    787BE4DA-E8FB-4DCC-8059-108A3447B33A.jpeg
    588,7 KB · Weergaven: 26
Heren, Met veel plezier lees ik mee in dit prachtige topic.

Nu wil het toeval dat ik een oude rc auto heb gekregen van de buurman om samen met mijn 3,5 yo op te knappen.
Ondertussen is de auto klaar, heb ik een nieuwe accu aangeschaft en is het tijd om te gaan rijden.

Helaas is de afstandsbediening door lekkende baterijen geheel vergaan, iemand enig idee waar ik een nieuwe (gebruikte) evt universele kan kopen?
Het gaat om een Nikko rc auto, 27mhz met losse kristallen.

Evt een goede webshop oid. zou erg handig zijn!
 
wooouw prachtig zeg! Hoe breng jij kleur aan, airbrush of penseel?
Ik airbrush zelf veel maar werk de laatste tijd dat met name de watergedragen (aqua) lakken van revel steeds lastig goed te mengen zijn. Vaak ben ik langer bezig met het gangbaar houden van mijn airbrush dan het daadwerkelijke spuiten.
 
wooouw prachtig zeg! Hoe breng jij kleur aan, airbrush of penseel?
Ik airbrush zelf veel maar werk de laatste tijd dat met name de watergedragen (aqua) lakken van revel steeds lastig goed te mengen zijn. Vaak ben ik langer bezig met het gangbaar houden van mijn airbrush dan het daadwerkelijke spuiten.
Thanks!
Ik spuit met Acrylics van Vallejo Model Air. Ik ben een tijdje aan het puzzelen geweest omdat ik inderdaad ook moeite had de airbrush gangbaar te houden.
Tegenwoordig verdun ik de Vallejo nog al zou deze in theorie airbrush-ready zijn. Ook voeg ik een druppeltje retarder toe, en zorg ik dat de omgevingstemperatuur 18-20 graden is. Dit bij elkaar zorgt ervoor dat ik eigenlijk alleen bij heel fijn spuitwerk de naald tussendoor regelmatig schoon moet maken.
 
Thanks!
Ik spuit met Acrylics van Vallejo Model Air. Ik ben een tijdje aan het puzzelen geweest omdat ik inderdaad ook moeite had de airbrush gangbaar te houden.
Tegenwoordig verdun ik de Vallejo nog al zou deze in theorie airbrush-ready zijn. Ook voeg ik een druppeltje retarder toe, en zorg ik dat de omgevingstemperatuur 18-20 graden is. Dit bij elkaar zorgt ervoor dat ik eigenlijk alleen bij heel fijn spuitwerk de naald tussendoor regelmatig schoon moet maken.


Aah oke, dat is een van de weinige die ik nog niet geprobeerd heb. verder alles van Revel, Humboll, Tamiya (waar rete lastig aan te komen is) enz geprobeerd met het zelfde resultaat. Ook de verdunner/reiniger van Revel vindt ik persoonlijk ruk. Deze puur spuiten lukt al niet altijd even best.
 
Ik heb breaking bad nooit gezien. Maar zal iets met kooke te maken hebben neem ik aan :-)
Maar uit de echte fabriek, komt wel methanol vrij.
 
niet helemaal mijn ding, maar ik vind wat je met de spandraden doet wel super is op die schaal
 
Terug
Bovenaan Onderaan