Brikkers en hun modelbouwhobby

Kan je niet gewoon carbon-sticker kopen? Maat van "pimpt" welleens modelauto's (maakt er van die Fast en Furious auto'tjes van) en heeft eens de motorkap zelf een carbonlook gegeven..

Verder echt een prachtig model!

Probleem is dat het een klein modelletje is,en carbon sticker nogal grof is,ik zou
dan dus zo,n stickervel met hele fijne carbonlook moeten zien te vinden. :)
 
Laatst bewerkt:
Nee heb het nog gevraagd,maar was niet nodig volgens die knakker,nu heb ik nog
plastic primer staan ,maar is voor auto,s,ik weet niet of dat te gebruiken is op dit
plastic :?


geen id :?
Ik haal die van tamiya altijd. Heb op diverse fora's gelezen dat het toch de beste is.
tis 2 x zo groot als een spuitbusje en kost circa 14 euro :o
Ik doe er het frame, brug , kuipwerk en tank mee. En is dan 3/4 leeg ivm vaak spuiten van het kuipwerk om het naadloos en effen te krijgen.
 
Ik wil met decals aan de gang ,heeft iemand nog tips of tricks hoe die aan te brengen? :)
ze zijn van tamiya.
 
Laatst bewerkt:
geen id :?
Ik haal die van tamiya altijd. Heb op diverse fora's gelezen dat het toch de beste is.
tis 2 x zo groot als een spuitbusje en kost circa 14 euro :o
Ik doe er het frame, brug , kuipwerk en tank mee. En is dan 3/4 leeg ivm vaak spuiten van het kuipwerk om het naadloos en effen te krijgen.

Ik heb het maar gewoon gespoten,het hoeft niet 100% perfect te zijn voor mij,moet zeggen dat het er netjes uitziet ;)
 
Ik zie dr niks van.....

Ben bezig met de decals Bas,wat een kloooooooooote werkie is dat,heb er al de
nodige gesloopt,gelukkig zitten er stickers bij van verschillende rijders,ik begon met Roberts,toen werd het Gibernau,pas bij Ryo kreeg ik door hoe ze te plakken |( :)
Dus nog ff geduld :)
 
Laatst bewerkt:
Allemachtig ben dit topic met verbazing aan het lezen dat jullie hier tijd voor hebben en dan ook nog aan echte motoren sleutelen.
Ik ben zelf bezig om een motor uit 1939 op te knappen kan het bijna niet combineren met mijn baan
zoveel tijd dat kost en dan doen jullie er nog modelbouw bij (vol bewondering)
 
Allemachtig ben dit topic met verbazing aan het lezen dat jullie hier tijd voor hebben en dan ook nog aan echte motoren sleutelen.
Ik ben zelf bezig om een motor uit 1939 op te knappen kan het bijna niet combineren met mijn baan
zoveel tijd dat kost en dan doen jullie er nog modelbouw bij (vol bewondering)

Tijd heb je niet :N die maak je *D
 
Ben bezig met de decals Bas,wat een kloooooooooote werkie is dat,heb er al de
nodige gesloopt,gelukkig zitten er stickers bij van verschillende rijders,ik begon met Roberts,toen werd het Gibernau,pas bij Ryo kreeg ik door hoe ze te plakken |( :)
Dus nog ff geduld :)


Ik knipe ze altijd af zo strak mogelijk..dan in lauw water ff laten weken e ndan gewoon plakken met bv tandenstokers om uit te lijnen ?
De echte hobbyisten maken ze zelf op decal papier en halen de plaatjes van internet. Kwalitatief vaak mooier...maja. Dan word het wel veel werk :(
 
Ja het moet niet te moeilijk worden,nadeel van het spul is dat het bijna niks kan hebben,
je scheurt zo,n decal vrij snel,maar we kijken wel hoever we komen :Y :)
 
Nou dat bestickeren is dus een ramp geworden,de grote decals scheuren vrij gemakkelijk,
en waren ook te groot,dus ik moest de randen omvouwen,wat dus spontaan afbrak |( :r :(
Ik koop voortan wel modellen waar niet van die grote stichers op hoeven :)
 
Laatst bewerkt:
Nou hier is ie dan ,bijna klaar,het product van m,n knoeiwerk :$ :)
dat middelste stickertje is een druppel lijm op gekomen |( ,het is nu dus een rgv met
lichte valschade geworden :+
wpbpk2024zz.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nou hier is ie dan ,bijna klaar,het product van m,n knoeiwerk :$ :)
dat middelste stickertje is een druppel lijm op gekomen,het is nu dus een rgv met
lichte valschade geworden :+
[afbeelding]

Valt toch reuze mee .........zo op een afstandje :9~ _O-

De oplosbare "decals" = een apart werkje :+ maar ook precies hoe lang je ze in het
water laat weken. Koud water duurt wat langer dan lauw en voor ze het water ingaan proberen precies uit te knippen maar afhankelijk van met welke hand je wilt vasthouden of wilt schuiven een extra stukje papier te laten zitten. Dat stuk kun je dan vast houden met een pincet en met de andere hand/vinger voorzichtig van het papier laten glijden.

Misschien heb je de grote stickers/decals iets te kort in het water gelaten........of misschien lauw water gebruiken ............

Daarna voorzichtig met een wattenstaafje verplaatsen en vast rollen. Geen enorme stukken keukenpapier gebruiken en als je papier wilt gebruiken van die zachte neus-
tissues gebruiken.

:W
 
Laatst bewerkt:
Valt toch reuze mee .........zo op een afstandje :9~ _O-

De oplosbare "decals" = een apart werkje :+ maar ook precies hoe lang je ze in het
water laat weken. Koud water duurt wat langer dan lauw en voor ze het water ingaan proberen precies uit te knippen maar afhankelijk van met welke hand je wilt vasthouden of wilt schuiven een extra stukje papier te laten zitten. Dat stuk kun je dan vast houden met een pincet en met de andere hand/vinger voorzichtig van het papier laten glijden.

Misschien heb je de grote stickers/decals iets te kort in het water gelaten........of misschien lauw water gebruiken ............

Daarna voorzichtig met een wattenstaafje verplaatsen en vast rollen. Geen enorme stukken keukenpapier gebruiken en als je papier wilt gebruiken van die zachte neus-
tissues gebruiken.

:W


:^

en als er water onderzit opzuigen met een tissue oid .
en als je knipt..langs de randen doen. Ik ode ze altijd precies. al je ff wat ruimte laat..dan heeft het een doorzichtig extra randje.
Was toen ook op zoek naar een rgv. Kon niet slagen dus daarom de yzr genomen..
 
Als ik wat minder te sleutelen heb, ga ik me meer bezig houden met mn andere hobby's:
modelbouw van motoren/trein en vliegtuigmodellen. :Y

Je krijgt al gauw "vervuiling" van andere topics, als je die dingen plaatst, dus daarvoor maar ff deze aangemaakt.
Voor alle duidelijkheid: het gaat om het knutselen/freubelen en prutsen en NIET om het verzamelen van kant en klare modellen. (daar is al een topic voor)
Hier krijgen dan de vele anonieme posters in ander topics meer een gezicht, wat me toch ook leuk lijkt.

Ik trap af:
In mn prille jeugd maakte ik vliegtuig en treinmodellen van Airfix. Ik heb zowat alle duitse en engelse jagers en bommemwerpers gemaakt. Helaas is door meerdere verhuizingen en verschoven interesses daar niets meer van over. '(

In een later stadium ging ik moterbouwpaketten van Protar maken. Heb daar ook een stuk of acht van gehad. Die hebben helaas het zelfde lot ondergaan als hun voorgangers: de Airfix-jongens. -O-.

Op een gegeven moment gaf het bouwen van kant en klare modellen geen voldoening meer en dan ga je je grenzen verleggen.

De Engelsen kennen het begrip "scratchbuilding" en hebben dat tot ware kunst verheven.
Het betekent eigenlijk: het bouwen met bijelkaar gegraaide onderdelen.
Im mijn geval betekende dat ik begon met het bij elkaar zoeken van tekeningen en foto's van een lokomotief, die nu nog in de Harz op de Harzer Schmalspur Bahnen loopt.
Die lok heb ik vervolgens in schaal 1:22,5 (LGB) gebouwd van kunststof en messing materiaal. Toen dit bleek te lukken, heb ik er nog eentje gebouwd van een ander model en nummer 3 staat in de steigers. O-)
Foto:
[afbeelding]
Voor het idee:
de ketel is een stuk plastic afvoerbuis en de grote stoomdom is een aangepaste dop v/e okselfris-bus! :P

Zo en nu kijken of er nog verborgen talenten onder jullie zitten!


:W
Ik heb hier ook een hobby thuis liggen alleen zijn het 4 wielertjes en er wordt wel aan gesleuteld/tunen voor de betere ronde tijden en "wedstrijden".

full

full

full

full
 
Ik heb hier ook een hobby thuis liggen alleen zijn het 4 wielertjes en er wordt wel aan gesleuteld/tunen voor de betere ronde tijden en "wedstrijden".

[http://www.motor-forum.nl/forum/download_document/898649/0e07b7a5f6ac76d136132217012ea4de (afbeelding)]
[http://www.motor-forum.nl/forum/download_document/898647/265b23f2326d3e1189acccd95aa0ba7c (afbeelding)]
[afbeelding]
[http://www.motor-forum.nl/forum/download_document/888875/871d1ed9694334ffd08d7815d8003a04 (afbeelding)]


Mmmmm :9 slot-racing dus.. Niet meer zo echt bekend.... maar echt enorme snelheden op de vierkante 1/10 mm :] :] :}

Mogen de "smeerseltjes" eigenlijk nog voor de achterbandjes/wieltjes O-)
 
Laatst bewerkt:
Mmmmm :9 slot-racing dus.. Niet meer zo echt bekend.... maar echt enorme snelheden op de vierkante 1/10 mm :] :] :}
En dan nog op H0-schaal dat zie je helemaal weinig in Nederland. Voordeel is dat ik op een stukje van 4,50m x 1,30m een baan kwijt kan van bijna 26m (op 10cm na).

voorbeeldje hoe snel het kan gaan.


Bij mij gaat het ietsje rustiger. Nadruk op ietsje.
 
Ik ken het :Y van vroegah...... :+

Maar eigenlijk alleen leuk in/met competitie :9~ :] :}
Tegenwoordig komt een kind niet meer uit z'n stoel.............najah.............hooguit om z'n nintendo DS :r :r of een of andere controller aan te pakken. Zelfs dat aanpakken is voor velen al een enorme opgave :$ :(
 
Het gaat niet zo snel als ik wil, maar ben weer een stapje verder. Tank/zit ferrarirood gespoten en kuip deels zilverachtig. Achterste knippers oranje gemaakt,
full
 
Kenteken is een decal, zit er na enige pogingen goed op. Effe blanke lak er over gedaan....
full

Blijft toch leuk, dat gepruts! :P
 
Laatst bewerkt:
Valt toch reuze mee .........zo op een afstandje :9~ _O-

De oplosbare "decals" = een apart werkje :+ maar ook precies hoe lang je ze in het
water laat weken. Koud water duurt wat langer dan lauw en voor ze het water ingaan proberen precies uit te knippen maar afhankelijk van met welke hand je wilt vasthouden of wilt schuiven een extra stukje papier te laten zitten. Dat stuk kun je dan vast houden met een pincet en met de andere hand/vinger voorzichtig van het papier laten glijden.

Misschien heb je de grote stickers/decals iets te kort in het water gelaten........of misschien lauw water gebruiken ............

Daarna voorzichtig met een wattenstaafje verplaatsen en vast rollen. Geen enorme stukken keukenpapier gebruiken en als je papier wilt gebruiken van die zachte neus-
tissues gebruiken.

:W

Heb ik gedaan,maar die klote stickers breken zo ,ben er denk te ongeduldig voor :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan