Brikkers en hun modelbouwhobby

En tot slot nog eentje zomaar:
full


Wordt vervolgd. ;)
 
Detail:
Hekwerk met gaas...
full


Waar een oude hordeur al niet goed voor is...... *O*
 
Ga je binnenkort je eigen stroom/met stoom
opwekken??? :P
 
Laatst bewerkt:
Zo.
Oma even wakker geschud.
Heren en dames modelbouwers, ik heb hulp en kennis nodig.
Mijn kleine mannetje van 5 jaar oud heeft een droom. Een heeeeeele grote droom. Zijn grootste droom is namelijk een speelgoed-ondergrondse-container-ophijs-vrachtwagen-met-ondergrondse-container-die-diep-diep-in-de-grond-zit te bezitten. Geen grapje. Hij vraagt elke dag waarom ze uitverkocht zijn..
Tekno heeft ze in het assortiment gehad, gelimiteerd uiteraard. Gemeente Amsterdam, Roteb, gemeente Groningen, enzovoorts.
Tekno gaat natuurlijk niet één zo’n ding in elkaar schroeven voor een normale prijs.
Gegoogled, gemarktplaatst tot in den treure.
Nergens zo’n ding te vinden.
Ja gisteren, heb ik er nog eentje getekend op een A4-tje. Maar dat is niet the real deal natuurlijk.
Van karton zo’n hijsarm op een speelgoedvrachtwagen geknutseld. Hartstikke blij, maar na een uur is dat versleten want er worden meteen keihard ondergrondsecontainersdiediepdiepindegrondzitten mee geleegd.
Heeft iemand tips? Waar vind ik zo’n ding? Wie heeft zo’n ding? Wie kan me helpen?
 

Bijlagen

  • C5FDFEC0-5AF4-4DF5-9F74-D22456901DB6.jpeg
    C5FDFEC0-5AF4-4DF5-9F74-D22456901DB6.jpeg
    60,9 KB · Weergaven: 20
Ik heb gelezen dat tekno in Nederlandse handen os tegenwoordig

Misschien keer naar beurs toe in houten bijvoorbeeld

Succes
 
Tekno heeft meestal een soort open dag in De Lier in mei. Mogelijk kan je daar wat scoren. Is trouwens leuk om te kijken, zeer veel grote trucks (voor een ventje van 5/6 jaar zal dat wel wat kunnen zijn). Toegang is trouwens gratis... (heb geen aandelen of iets dergelijks)
 
Zo.


Van karton zo’n hijsarm op een speelgoedvrachtwagen geknutseld.

Als je zo'n ding van karton kan maken kun je er ook 1 van bijv aluminium of staal (laten) maken? Dat verslijt niet direct.
Als je alle onderdelen uittekent moeten de modelbouwers hier je vast kunnen helpen toch? Om te beginnen kan ik klein draaiwerk voor je doen, aluminium of staal.
 
Hey leuk topic dit! Zitten gave scratch meesterwerkjes tussen :Y
Ik beperk mezelf tot 1/72 modelbouwdoosjes van Revell, Tamiya, Airfix, enz. Overwegend 2e wereldoorlog vliegspul.

1549260368788.png


1549260291604.png


1549260444886.png


En nu bezig met met onderstaande:

1549260496364.png
 
Als je zo'n ding van karton kan maken kun je er ook 1 van bijv aluminium of staal (laten) maken? Dat verslijt niet direct.
Als je alle onderdelen uittekent moeten de modelbouwers hier je vast kunnen helpen toch? Om te beginnen kan ik klein draaiwerk voor je doen, aluminium of staal.

Hoi Albert!

Eigenlijk best een goed idee!
Ik ga maar eens iets proberen te knutselen een dezer dagen.
 
Beste 'freubelaars' (zeker wat ik hier allemaal voorbij zag komen is dit bedoeld als compliment !!)
Ik heb onderstaand bericht vorige week in het Kawasaki Z1000 topic geplaatst, maar ik krijg daar geen enkele reactie op....
Toen ik dit topic zag dacht ik, ik probeer het hier maar even:

Kan ik iemand hier mss blij maken met een bouwpakket van een Z1R ?
Kwam het tijdens het opruimen van de kast weer tegen, ligt er al tientallen jaren....
Moet er wel bij zeggen dat ik er ooit al eens aan begonnen ben, maar nooit afgemaakt (story of my life....:)), maar is zo te zien nog wel compleet.
Gaat om deze:
KZ 1000 Kawasaki Z1-R, Union No 1

Wie o wie ?
 
Beste 'freubelaars' (zeker wat ik hier allemaal voorbij zag komen is dit bedoeld als compliment !!)
Ik heb onderstaand bericht vorige week in het Kawasaki Z1000 topic geplaatst, maar ik krijg daar geen enkele reactie op....
Toen ik dit topic zag dacht ik, ik probeer het hier maar even:

Kan ik iemand hier mss blij maken met een bouwpakket van een Z1R ?
Kwam het tijdens het opruimen van de kast weer tegen, ligt er al tientallen jaren....
Moet er wel bij zeggen dat ik er ooit al eens aan begonnen ben, maar nooit afgemaakt (story of my life....:)), maar is zo te zien nog wel compleet.
Gaat om deze:
KZ 1000 Kawasaki Z1-R, Union No 1

Wie o wie ?
 
20190212_171458_resized.jpg

Iemand hier nog 2 vitrines nodig voor zijn modelletjes? Ze zijn gratis af te halen in Puttershoek. Met verlichting, ze zijn apart maar ook aaneengesloten te plaatsten, zoals bij mij. Ik heb, aangezien ze bij mij tesamen staan de verlichting aangesloten op 1 stekker, dus als je ze apart wil kost het je 1 extra stekker.
Afmetingen zijn Hoog 176,5 cm, Breed 67 cm, en Diep 22,5 cm, maar dat zijn de glasplaatjes. Echte diepte is 28 cm, dus als je wat wil uitsteken met modelletjes kan dat.:)
 
Ik heb op mn modelbaan spoor 0 levensechte seinen staan. Als je iets moet doen aan/op de baan beschadig je al gauw zo'n ding. ;(
Oplossing:
IMG_0441.JPG

Metalen plaatje op de baan, magnetisch tape in de kunststof voet. Als je de seinpaal raakt, valt ie om. No damage!
 
Terug
Bovenaan Onderaan