Brikkers en hun modelbouwhobby

Tis veel te mooi weer om aan de modelbaan te werken. Maar na een ritje op mn klassiekertje is een foto zo gemaakt (met een koel biertje erbij)
 

Bijlagen

  • IMG_1331.JPG
    IMG_1331.JPG
    193,2 KB · Weergaven: 34
Ik mis nog iets op de staart. Opzettelijk weg gelaten?
Niet opzettelijk door mij, maar wel door de makers van de kit. Ik moet eigenlijk eens een setje swastikadecals kopen, zodat ik ze op voorraad heb voor het geval ze ontbreken in de doos.

De Fockewulf die nu gemaakt gaat worden heeft ze wel in de doos er bij zitten. Wel uit twee delen, dus niet herkenbaar als zodanig. Op de boxart worden ze dan weer niet weergegeven.

IMG_20190905_162900.jpg


IMG_20190905_154759.jpg
 
Swastika gezeik. In Engeland vliegen ze gewoon mét })

IMG_8523.jpg
Tja in Duitsland was (is nog steeds?) het bij wet verboden de swastika in het openbaar te tonen. Dus wil je als modelkitjesfabrikant je doosjes in Duitsland verkopen dan heb je geen keus. Hetzelfde geldt voor mensen die hun modelletje willen tonen op Duitse beurzen en fora.
 
Thanks @kawa ted! De schaal is 1:72.
De uitlaten zijn niet zo zeer naar beneden gericht maar wel naar achter en richting de onderkant van de vleugel inderdaad. De luchtstroom bracht de meeste roetsporen dan ook naar de onderzijde van de vleugel, maar er belande ook roet aan de bovenzijde. Ik heb mijn spuitwerk gebaseerd op o.a. onderstaande foto's:

IMG_1547.JPG


RMTCC7.jpg


Dat er uberhauy zoveel roetsporen neersloegen op de fuselage, komt doordat de Luftwaffe in de laatste jaren van de oorlog beschikking had over brandstof van slechte kwaliteit. Ook aan de onderzijde van het toestel heb ik dit weergegeven, zoals op referentiefoto te zien is.

IMG_20190904_224902.jpg
 
Ok Ik heb ook div. modellen gebouwd WW 2 VK Duits & USA Ik vond het leukste de Paint en verouderen en uitlaat roet .
Ik heb ook 15 jaar gewerkt als Spuiter / schilder aan de Catalina de Echte 1 op 1 model eerst op Vliegveld Valkenburg daarna op Lelystad
de kist is verkocht en staat nu in Florida USA en krijgt daar een Mooi leven en een geschut op de neus en koepels .
 
Ok Ik heb ook div. modellen gebouwd WW 2 VK Duits & USA Ik vond het leukste de Paint en verouderen en uitlaat roet .
Ik heb ook 15 jaar gewerkt als Spuiter / schilder aan de Catalina de Echte 1 op 1 model eerst op Vliegveld Valkenburg daarna op Lelystad
de kist is verkocht en staat nu in Florida USA en krijgt daar een Mooi leven en een geschut op de neus en koepels .
Ow gaaf! Ik heb pas de beelden gezien dat hij vertrok uit Nederland :Y
Machtig mooi toestel, die hoop ik ooit nog eens als model te maken!
 
Oje Foto`s daar ben Ik niet zo goed in . maar op Google Airfix No 05007 -1: 72 1991 / 1993 . ( Catalina consolidated PBY - 5A
 
Zeker lekker met de hobby bezig :Y
Cocpitje van de Fw-190 is af en in de romp bevestigd,

IMG_20190928_212855.jpg


Upgrades aan de zijdes toegevoegd en windshield er op,

IMG_20190929_144841.jpg


En as we speak bezig met de upgrade om de flaps in neerwaartse positie te kunnen toepassen,

IMG_20191004_203445.jpg


:W
 
Terug
Bovenaan Onderaan