Brikkers en hun modelbouwhobby

Reactor is een stukje verder.
Moet nog bodem pomp aan, toe en afvoer leidingen.
Eind tank staat ook.
Dan nog koelers en schraap filter maken. Morgen thuis op de draaibank de koppen van de bouten rond maken.
Dan is het met pootjes er onder meer de koeler.
En nog een laad bordes bedenken zodat de vrachtwagen ook echt geladen kan worden
 

Bijlagen

  • 20200204_221638.jpg
    20200204_221638.jpg
    179,2 KB · Weergaven: 32
  • 20200204_221424.jpg
    20200204_221424.jpg
    236,3 KB · Weergaven: 31
Een hobby is het nog niet, maar wel een leuk winter klusje: dit kitje uit 1975 van Heller met een Japauto Honda CB 950 SS uit 1971.
 
Is een Heller Honda setje met een paar speciale rekjes met Japauto onderdelen. Carterdeksel, tweede schijf. Doos lijkt compleet, op de bouwbeschrijving na: leuke extra uitdaging. Ziet er allemaal nog mooi uit, zonde om aan te beginnen.....
 
Sinds een paar jaar heb ik een hele anderhalve kamer ter beschikking voor de modeltreinen. Schaal 1:48 op h0 smalspoor, ook wel bekend als On30. In de ene kamer de spoorbaan langs de muren (efkes bukken als je binnenkomt !) en daaronder een werktafel, een verf/spuittafel en nog een tafeltje met radiospul. De spporbaan gaat via een helling vrij hoog door de muur naar de andere halve kamer, daar liggen de opstelsporen en een keerlus zó hoog dat we er gewoon onderdoor kunnen lopen, vandaar dat 'halve'.

Ik ben o.a. wat aan het prullen met 3D printen, de twee lokjes die je hier ziet zijn door Shapeways in Eindoven geprint:


Als zendamateur verbindingtjes maken, de ene keer met moderne DMR techniek, de andere keer met ouwerwetsch morsecode kloppen. Heb ooit aan het op-1-na-laatste morse examen meegedaan, ons kluppie zat er 'smorgens, 'smiddags was het aller-aller laatste examen.

En dan nog een bescheiden kajuitbootje

"
"

Ho, zou bijna het fietsje vergeten 😁



gr. Leo
 
Voor de liefhebber heb Ik nog een bouwdoos komt uit Japan en is een Kawasaki Zephyr 400 cc scale 1/12 performance serie / dus voorzien
van KERKER uitlaat CR carbs Brembo remtangen oliekoeler Ohlins en Race wielen . en heel veel Decals
merk AOSHIMA uit 1990 nog in Nieuwstaat en natuurlijk compleet
 
Zo die gaat lekker . leuk gedaan met die Floaters . Ik moest ze altijd bij de Catlina Mooi maken
Ik heb de doos al een paar keer open gehad, m'n handen jeuken om aan de Catalina te beginnen :Y
Maar eerst deze afmaken, en daarna doe ik nog een Russische jager in wintercamouflage, om te oefenen met lichte kleuren voor de Catalina :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan