brikkie belastingvrij?

Bronco

MF veteraan
23 feb 2002
2.793
99
Rotterdam
Volgend jaar is mijn brikkie uit 1980 25 jaartjes jong en zou ik dus geen wegenbelasting meer af te hoeven dragen. Nou is het probleem dat mijn brikkie in 1994 is ingevoerd en er op het kentekenbewijs ook een datum in 1994 staat vermeld. Het buitenlandse kentekenbewijs van voor het invoeren heb ik helaas niet |(

Wat geldt nou nog meer als degelijk bewijs dat de fiest minstens 25 jaar is bij de aanvraag voor vrijstelling van wegenbelasting :? :?
 
ik zou ff bij de RDW informeren. Die kunnen heel veel nagaan van je brik.
En er vroeg mee beginnen, want die gasten hebben niet echt haast ofzo :9
 
Volgend jaar is mijn brikkie uit 1980 25 jaartjes jong en zou ik dus geen wegenbelasting meer af te hoeven dragen. Nou is het probleem dat mijn brikkie in 1994 is ingevoerd en er op het kentekenbewijs ook een datum in 1994 staat vermeld. Het buitenlandse kentekenbewijs van voor het invoeren heb ik helaas niet |(

Wat geldt nou nog meer als degelijk bewijs dat de fiest minstens 25 jaar is bij de aanvraag voor vrijstelling van wegenbelasting :? :?
Staat er geen "datum 1e toelating" op 1 van de delen van het kentekenbewijs?
Dat is normaal gesproken het bouwjaar...
 
Geen orgineel aankoopbewijs bij de motor gekregen of iets wat aantoond dat die in 1980 afgeleverd is.
Je weet maar nooit
 
Mijn Soes is ook geimporteerd (vanuit Canada)

Er staat dat het kenteken is afgegeven op 13 februari 1992, maar bij bijzonderheden staat een basis typegoedkeuring, met daarboven 'bouwjaar 1982'.

Nou weet ik niet om wat voor motor het bij jou gaat, maar je hebt kans dat als je de importeur belt, en je geeft het framenummer door, dan ze kunnen zien wanneer je brommert is gefabriceerd.
Misschien kunnen ze hier iets van een printje van sturen en met wat geluk accepteert de RDW dat...

Succes! (scheelt toch 50 eurie per jaar he)
 
gewoon ff mailen naar de belastingdienst. Volgensmij gaat het om de leeftijd van de motor, en dus in 2005 uit de belasting. Die 25 jaar regel was geloof ik i.v.m. Oldtimers. Ik zou het vreemd vinden als iets 50 jaar rond rijd in USA, en dat je dan bij import hier belasting moet betalen.
 
Mijn Guzzi NF is in de jaren 90 geimporteerd. In het kentekenbewijs staat bouwjaar 1968, ik heb blauwe kentekenplaten en betaal geen wegenbelasting :)
 
Is geen probleem, mijn guzzi is van 79 met een kenteken van 92, ik kreeg gewoon een briefje thuis dat ie uit de belasting was gevallen, hoef je niets voor te doen.
 
Mijn Soes is ook geimporteerd (vanuit Canada)

Er staat dat het kenteken is afgegeven op 13 februari 1992, maar bij bijzonderheden staat een basis typegoedkeuring, met daarboven 'bouwjaar 1982'.

Nou weet ik niet om wat voor motor het bij jou gaat, maar je hebt kans dat als je de importeur belt, en je geeft het framenummer door, dan ze kunnen zien wanneer je brommert is gefabriceerd.
Misschien kunnen ze hier iets van een printje van sturen en met wat geluk accepteert de RDW dat...

Succes! (scheelt toch 50 eurie per jaar he)

De enige datum die ik terug kan vinden op mijn kentekenbewijs is de afgiftedatum in 1994. En heb helaas geen andere papieren waaruit blijkt dat hij uit '80 is. Zal dan waarschijnlijk aan de hand van het chassisnummer het een en ander op papier moeten zien te krijgen.

Gaat inderdaad 50 euro in het jaar schelen, is toch weer de helft minder jaarlijkse kosten aan m'n brikkie :9 :+

Is geen probleem, mijn guzzi is van 79 met een kenteken van 92, ik kreeg gewoon een briefje thuis dat ie uit de belasting was gevallen, hoef je niets voor te doen.

Ik hoop dat dit bij mij ook het geval zal zijn, maar zo niet dan moet ik een aanvraag indienen en bewijs meeleveren....wat ik nu dus niet heb B|
Hoe weet de belastingdienst dan dat jou Guzzi uit '79 is....want ik mag aannemen dat de belastingdienst uitgaat van het kentekenbewijs :?
 
Hoe weet de belastingdienst dan dat jou Guzzi uit '79 is....want ik mag aannemen dat de belastingdienst uitgaat van het kentekenbewijs :?
Rdw noteerd wel een en ander aan gegevens op het moment van invoering van een voertuig. ;)

In mijn ervaring moest ik zelf een briefje sturen naar rdw, met het verzoek tot vrijstelling van wegen belasting. Je kunt eerst afwachten of 't vanzelf gaat, wanneer je na een paar maanden alsnog vrijstelling vraagt krijg je de centjes terug gestort. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan