brikkie voor erbij gekocht: cb400n

Brompot

Die hard MF'er
3 jan 2004
561
1
tussen Deventer en Holten
Afgelopen weekend gekocht voor 225 euro :)

Nieuwe banden leg ik er aankomend weekend erop...
Uitlaten heb ik vakkundig dichtgemaakt :z

Ik ga hem gebruiken voor woon-werkverkeer. Rijdt wat goedkoper dan mn cbr1000f.

Ik ben alleen nog op zoek naar een andere hoofdremcilinder.(dat geval met remhandel en reservoir) Iemand tips? Bij Woesthof in Brummen (sloperij) vragen ze 45 euro. Lijkt me wat veel nietwaar?

full
 
Ik heb er ook wel 's over gedacht, zo'n brik voor het kilometersvretende woon-werk...

Maar goed, ook (juist) een brik heeft veel onderhoud nodig, en verzekering, banden en andere slijtage onderdelen.

Ik vraag me af of het zoveel uitmaakt, als je niet handig bent.
Maar zo te horen is dat "handig zijn" geen probleem.
 
Leuke fiets, ik heb er zelf ook een. Ik heb hem ook voor woon/werk en in de winter.
Maar ik moet zeggen dat het erg leuk rijdt hoor! Lekker gooien en smijten! Kom je altijd met een glimlag op je werk :}
Veel plezier ermee...
 
Ik heb er ook wel 's over gedacht, zo'n brik voor het kilometersvretende woon-werk...

Maar goed, ook (juist) een brik heeft veel onderhoud nodig, en verzekering, banden en andere slijtage onderdelen.

Ik vraag me af of het zoveel uitmaakt, als je niet handig bent.
Maar zo te horen is dat "handig zijn" geen probleem.

Gelukkig ben ik wel een beetje handig ja :) Iemand trouwens een idee hoe ik op een handige manier goedkoop aan een nieuwe hoofdremcilinder kom? En welke bandjes zijn er lekker goedkoop te krijgen?
Ik maak er een sport van zo goedkoop mogelijk op die cb te rijden! *O*
 
Wat is er met je remcilinder dan? Je kan er ook een revisiesetje tegenaan gooien, met 2dehands onderdelen is het altijd maar afwachten wat je krijgt.
 
Wat is er met je remcilinder dan? Je kan er ook een revisiesetje tegenaan gooien, met 2dehands onderdelen is het altijd maar afwachten wat je krijgt.

laten we zeggen dat we iets te enthousiast de schroeven van het reservoirtje aan het uitboren waren ;) er moet dus echt een andere komen -O-
 
leuk ding, heb als eerste motor dezelfde gehad alleen met spaakwielen; enorm veel plezier aan beleeft!!

hoofdremcilinder een willekeurige van andere fiets pakken :?
 
Hoi, ben bezitter van een xs650 en koop al een paar jaar chinese banden als je geen
pk pakhuis hebt zijn deze prima en kosten een stuk minder.
Nils
 
Cool, net als de mijne :]
Let alleen op, dat verbruik kan tegenvallen. Ik heb met 10 liter 135 km gedaan laatst. Wel nogal aan de gashendel gesleurd, maar geen autosnelweg gedaan.
 
En welke bandjes zijn er lekker goedkoop te krijgen?

Ik heb er zaterdag een nieuwe achterband om laten leggen: een Maxxis. Is tubeless. Er zat nog een band met binnenband omheen, dus ik moest ook een nieuw ventiel.
Maar je kunt dus gewoon een tubeless om deze velg gooien.
Inclusief ventiel en erom gooien was ik 115 euro kwijt... Ik weet nog niet hoe ie rijdt, wil eerst de achterbrug in de Hammerite zetten :) .
 
Terug
Bovenaan Onderaan