Bril beslaat

Ah! En dus de meeste tijd met het zweet op het voorhoofd van de (in)spanning? Kan je voor deze tijd niet een prettig jet-helmpje scoren? Is dat geen idee?

Succes

:]
En een jethelm is niet echt mijn ding... Ff naar zo'n kapje speuren
 
Misschien een rare opmerking maar probeer eens door je neus te ademen ipv door je mond. Dat scheelt dat een hoop luchtvochtigheid in je helm, zeker als je een helmmuts op hebt. En als het enigszins droog is zou ik zeker met AVB-oefeningen m'n vizier gewoon open zetten, muv de uitwijkoefening omdat die 50 km/u gaat.
 
Ik heb met mijn nieuwe helm ook last van " beslagen" bril... die helm duwt mijn bril zo dicht tegen mijn ogen dat mijn mascara afgeeft op de glazen, zeker omdat ik veel met vizier half open rijd en dan vochtige ogen krijg... Duurde even voor ik dat door had _O-

Oplossing: waterproof mascara *O* *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik heb met mijn nieuwe helm ook last van " beslagen" bril... die helm duwt mijn bril zo dicht tegen mijn ogen dat mijn mascara afgeeft op de glazen, zeker omdat ik veel met vizier half open rijd en dan vochtige ogen krijg... Duurde even voor ik dat door had _O-

Oplossing: waterproof mascara *O* *O* *O*

:+ Waarom moet je mascara op, met motorrijden? Nooit gedaan rijdt
dat fijner?
 
:+ Waarom moet je mascara op, met motorrijden? Nooit gedaan rijdt
dat fijner?
:Y *O* *O* *O*

Dat is om oom agent gustig te stemmen als ik zou aangehouden worden *O*

Wat uiteraard nooit gebeurt O-)

(echt niet, ik doe soms mijn best in de buurt van jonge motoragenten maar nope...) ;)
 
Laatst bewerkt:
Oogjes laseren (liefst niet in het buitenland) ;)
:o :o :o

Ondanks dat wij in België de meest gerenommeerde oogklinieken van Europa hebben (jaja meneer, in het buitenland voor u :) ) zeg ik:

fikken af van mijn ogen! :(

Het loopt soms mis, en ik wil dat niet meemaken :N

In mijn geval nog 100x liever een belagen bril *O*
 
Ik weet niet wat voor sterkte je hebt, maar als je er voor in aanmerking komt, dan sfeer ik bij nachtlenzen!! :}

Ik had dat gezeik ook steeds met beslaande glazen. Nu doe ik voor het slapen gaan lenzen in en 's ochtends doe ik ze weer uit en ik zie de hele dag scherp! Echt ideaal :Y
 
:o :o :o

Ondanks dat wij in België de meest gerenommeerde oogklinieken van Europa hebben (jaja meneer, in het buitenland voor u :) ) zeg ik:

fikken af van mijn ogen! :(

Het loopt soms mis, en ik wil dat niet meemaken :N

In mijn geval nog 100x liever een belagen bril *O*
Nou, dat weet ik niet
 
:o :o :o

Ondanks dat wij in België de meest gerenommeerde oogklinieken van Europa hebben (jaja meneer, in het buitenland voor u :) ) zeg ik:

fikken af van mijn ogen! :(

Het loopt soms mis, en ik wil dat niet meemaken :N

In mijn geval nog 100x liever een belagen bril *O*

bij ons eigenlijk de hele familie gelaserd, (voor u in het buitenland, voor ons niet :) )
Alles goed gegaan, de tandarts vind ik veeeeel erger

maar goed, ieder zijn mening. In iedergeval ook met bril veel :] plezier
 
Ondanks dat wij in België de meest gerenommeerde oogklinieken van Europa hebben (jaja meneer, in het buitenland voor u :) ) zeg ik:

fikken af van mijn ogen! :(

Het loopt soms mis, en ik wil dat niet meemaken :N

In mijn geval nog 100x liever een belagen bril *O*

Ergens in Antwerpen linkeroever -ook het buitenland voor de meeste belgen- zit een heel goede oogkliniek.
Hebben zowel mijn vriendin als ik in 1995 !!! elk onze kijkers laten laseren. Nu 14 jaar later nog steeds perfect zicht (kwamen beiden van min8).
Toegegeven de lasering zelf ziet er vies uit van zo heel dicht bekeken ...
Meschien nog es over nadenken 2cv?
 
Ergens in Antwerpen linkeroever -ook het buitenland voor de meeste belgen- zit een heel goede oogkliniek.
Hebben zowel mijn vriendin als ik in 1995 !!! elk onze kijkers laten laseren. Nu 14 jaar later nog steeds perfect zicht (kwamen beiden van min8).
Toegegeven de lasering zelf ziet er vies uit van zo heel dicht bekeken ...
Meschien nog es over nadenken 2cv?
Ik hem bang... ik hoor wel veel goeds over die operatie onder het hoornvlies (gooien ze je oog onder lokale verdoving helemaal open... IEW)

(is over het water van mijn stad - idd buitenland _O- )
Ik heb -8-9 ook -O-
 
Laatst bewerkt:
Ik hem bang... ik hoor wel veel goeds over die operatie onder het hoornvlies (gooien ze je oog onder lokale verdoving helemaal open... IEW)

(is over het water van mijn stad - idd buitenland _O- )
Ik heb -8-9 ook -O-

Ge moogt gerust bang emmen ... ik geef toe, je hebt er maar twee, en als er een verprutst raakt :o Daarom doen ze veelal ook maar oog per oog. De kans op verprutsen is echter zo te verwaarlozen klein dat het dat kleine risicotje echt wel waard is.
Wat de 'operatie' betreft: dat duurt maar 2 keer 10a15 minuutjes. Toegegeven die zijn vies (en toendertijd echte horror, nu niet meer). But hey ... niet jeannetten hé ;)
Je hebt er met je -8 geen idee van wat het doet om snachts wakker te worden en instant te kunnen zien hoe laat het is ... zwemmen, duiken, doesjen, op het strand lopen als het waait (lenzen aie), in een dampig kaffee binnenstappen zonder 'brillemist' ... heel herkenbaar he. Maar het allerraarste vond ik dat alles zoveel 'groter' is. Brilleglazen verkleinen het beeld sterk.

Think about it 2cv. Efkes informeren daar op linkeroever is gratis. Een oogonderzoekje om te zien of je geschikt bent is welsiwaar niet gratis, maar je bent tot niets verplicht ...
Elk voor zichzelf, maar ik juich na 14 jaar nog altijd.
 
Laatst bewerkt:
Maar even back on topic. De beste manier is toch gewoon een keer in wasmiddel doen en dan vlak voor je gaat rijden met spuug en aan de lucht laten drogen. Net als bij een duikbril. Ik duik zo al jaren zonder beslagen ruiten. Overigens ook op de motor beslaat mijn bril niet met een laagje spuug en daarna even spoelen en niet afdrogen. Alle duurdere flesjes met zooi werken slechter en zijn leeg als je ze nodig hebt.
 
Ge moogt gerust bang emmen ... ik geef toe, je hebt er maar twee, en als er een verprutst raakt :o Daarom doen ze veelal ook maar oog per oog. De kans op verprutsen is echter zo te verwaarlozen klein dat het dat kleine risicotje echt wel waard is.
Wat de 'operatie' betreft: dat duurt maar 2 keer 10a15 minuutjes. Toegegeven die zijn vies (en toendertijd echte horror, nu niet meer). But hey ... niet jeannetten hé ;)
Je hebt er met je -8 geen idee van wat het doet om snachts wakker te worden en instant te kunnen zien hoe laat het is ... zwemmen, duiken, doesjen, op het strand lopen als het waait (lenzen aie), in een dampig kaffee binnenstappen zonder 'brillemist' ... heel herkenbaar he. Maar het allerraarste vond ik dat alles zoveel 'groter' is. Brilleglazen verkleinen het beeld sterk.

Think about it 2cv. Efkes informeren daar op linkeroever is gratis. Een oogonderzoekje om te zien of je geschikt bent is welsiwaar niet gratis, maar je bent tot niets verplicht ...
Elk voor zichzelf, maar ik juich na 14 jaar nog altijd.

Mijn nicht is ook laaiend enthousiast... al moet ik zeggen dat gij de eerste zijt die ik ken die het al zo lang heeft, 14 jaar is al wel lang om tevreden te zijn :Y
*O*
 
Jongens en meiden: effe on-topic...

TS vraagt immers om een remedie tegen beslagen brilleglazen.

Je kan tegenwoordig ook heule kleine pinlockjes kopen om in je bril te monteren.
Ik zag ze voor het eerst op de motorbeurs Utrecht dit jaar.
 
anti-fog van hein gericke, flesje van 250ml voor 4,95 euro. heb ik een jaar geleden gekocht (voor die prijs dus...) en is nog bijna helemaal vol. je gebruikt er steeds maar een klein beetje van. om de paar weken/maand opnieuw aanbrengen (wel eerst bril/vizier schoonmaken). werkt voor mijn vizier in elk geval perfect! enne, suc6 met lessen!!
 
Misschien je bril niet te dicht tegen je hoofd aan drukken ????
Iets verder op je neus zetten, dat helpt bij mij in ieder geval wel....

Ik hoef ook geen helmmuts aan te trekken, want dan beslaat mijn bril ook..

Suc6 ermee...

Groetjes Sjef
 
Sinds vorige week had ik tijdens de lessen wat last van een beslagen zicht, waarna mijn instructeur zei dat ik ff een pinlock in mn vizier moest zetten. Zo gezegd zo gedaan, pinlock erin, niets aan de hand. Maar nu blijkt dat mn bril beslaat, en niet mn vizier. Mensen nog tips (nee, lenzen zijn helaas geen optie)


SILBO ANTI CONDENS !!! :}
Klein grijs/groen flesje te koop bij bijna iedere betere brillenzaak.
Werkt perfect en zolang er geen water op komt dagen achtereen.
Werkt zelfs in de sauna :} Vergat mijn bril af te zetten en kwam er pas achter toen het metaal van het frame in mijn vel begon te branden.
Super spul, 1 druppel per glas. Gebruik het ook bij het skien.
5 euro voor een flesje, doe je 2 jaar mee. Made in Germany dus dan weet je het wel (ig-farben of zoiets _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan