Bril en Helm,..

Musachi

MF'er
8 jun 2004
136
0
Gent
Hay, zelf heb ik een bril en opzich is dat niet zo vervelend. Maar ik kan me best voorstellen dat als ik een helm aandoe, daar wat problemen te pas gaan komen. Een open helm(gelijk Davida® Helmets) lijkt mij uitgesloten. Want als je hard gaat rijden vliegen je brillen gewoon weg :) . Maar ik vraag me dus af, als je zo een gesloten helm opzet en je hebt je brillen aan, is dat storend of niet. En bestaat er helmen waarvan je de plexie-glas met dioptrie kunt krijgen ,....
Graag wat info a.u.b.

Laatst bewerkt:
Hay, zelf heb ik een bril en opzich is dat niet zo vervelend. Maar ik kan me best voorstellen dat als ik een helm aandoe, daar wat problemen te pas gaan komen. Een open helm(gelijk Davida® Helmets) lijkt mij uitgesloten. Want als je hard gaat rijden vliegen je brillen gewoon weg :) . Maar ik vraag me dus af, als je zo een gesloten helm opzet en je hebt je brillen aan, is dat storend of niet. En bestaat er helmen waarvan je de plexie-glas met dioptrie kunt krijgen ,....
Graag wat info a.u.b.
Je bedoelt een vizier op sterkte? Ik heb er nog nooit van gehoord/gezien/etc, lijkt me trouwens ook niet handig. Mijn helm zit namelijk niet op m'n schedel gebout en kan dus een beetje bewegen, dan zou ik dus lang niet altijd even scherp zien...
Mijn ervaring: Een helm en bril gaan prima samen, ik heb zelf een intergraalhelm en zet dus eerste m'n helm op voordat ik weer m'n bril opzet. Een systeemhelm is natuurlijk helemaal goed omdat daar het kinstuk van naar boven kan worden geklapt. Maar als je per se met een open helm wilt rijden zijn er wel speciale sportbrillen waarbij de veren van de bril zijn verlengt waardoor deze helemaal om je oor krullen, maar wat daar de mogelijkheden van zijn... Leg simpelweg de vraag eens voor aan je opticien.

Helm en bril gaat prima, wel je helm passen met je bril op. Veel mensen dragen ook een zonnebril onder de helm. Wel aan denken dat je je bril éérst afzet voordat je aan je helm afzet.

Wat kan helpen is een mutsje onder je helm dragen, en dan je bril tussen je helm en je mutsje frunniken. Minder druk van je brilpootjes op je oren, waardoor je irritaties kunt voorkomen. Nadeel: bril kan meer gaan schuiven, dus je moet iig een goed aansluitende helm hebben. Ikzelf heb een Shoei, en het bevalt mij prima zo! (Plus: met lang haar zit je niet steeds vast met je bril :+ )

Dank u dat is precies wat ik moest weten. Thank u all!
P.S. tis "UNE paire de lunettes" ;) maar dat terzijde...

Daglenzen werken ook heel goed (zeker in combi met zachte lenzenvloeistof voor het bewaren en vaker gebruiken dan 1 dag)... :) :) :)

Je bedoelt een vizier op sterkte? Ik heb er nog nooit van gehoord/gezien/etc, lijkt me trouwens ook niet handig. Mijn helm zit namelijk niet op m'n schedel gebout en kan dus een beetje bewegen, dan zou ik dus lang niet altijd even scherp zien...
Mijn ervaring: Een helm en bril gaan prima samen, ik heb zelf een intergraalhelm en zet dus eerste m'n helm op voordat ik weer m'n bril opzet.
De ervaring die ik heb is dat bij iets hogere snelhgeid (normale snelwegsnelheid) je helm wat wordt opgetild door de wind. Dit beweegt dan ook net een ietsje je bril mee. En voor mij is dat bloedirritant, die bril moet namelijk PRECIES blijven staan waar ik hem zet anders irriteert het me mateloos.

Beste oplossing vind ik dus nog steeds: lenzen! Ben je gelijk van die beperkte kijkhoek ook vanaf.

Plexiglas op sterkte kan denk'k niet eens. Brilglazen worden geslepen als'k het goed heb en daar is plexiglas te zacht voor. Ik heb nog nooit ergens iets opgevangen van vizieren op sterkte. Erg moeilijk ook omdat niet iedereen even ver van dat vizier afzit met z'n ogen dus moet al individueel gemaakt worden.

Rij met een shoei helm en die zit perfect met een bril.
Heeft zelfs uitsparingen voor de pootjes naast je hoofd.

VFRiendelijke groetuh
Speedy.
Shoei Tomahowk.
(de rechte helm)

HelmWitchPowerSpeedy.jpg

als ze het zouden willen kunnen ze denk ik best een vizier op sterkte maken. Punt is alleen dat het vizier vaak te ver vna je ogen afzit.
Aantal jaren geleden duikbrevet gehaald, bleken ze zelfs geslepen duikbrillen te hebben...ideaal :) maar wel raar gezicht zo'n ding onder je helm :+

Ik heb een helm van Airoh die prima past en door het opklapbaar kinstuk is er geen probleem om de helm op/af te zetten. Soms iets vervelender is m'n zonnebril die ietwat 'dikkere beentjes' heeft - na een tijd drukt de helm de bril wel wat te hard tegen het hoofd - oplossing is natuurlijk zonnekleppen op je gewone bril te bevestigen...

ik heb een tijdje lang m'n bril bij in m'n helm gepropt maar op den duur was m'n brilletje helemaal scheef. Gelukkig zie ik zonder bril ook nog meer dan voldoende maar ik ga me binnenkort toch maar is een stelletje lenzen aanschaffen. Bril en helm zijn voor mij als water en vuur.

Ik rij met lenzen. Echt een aanrader, een bril is echt niks vind ik zelf.
Maargoed, niet iedereen kan helaas zomaar lenzen dragen natuurlijk...

Of regel een bril met rechte pootjes. Werkt allemaal al iets beter.

Ik heb een systeemhelm van HJC en dat werkt prima. Voordeel van een bril tov lenzen is dat wanneer je je vizier omhoog zet je geen vliegen in je ogen krijgt. Nadeel is dat ook je bril kan beslaan. Voor mijn vizier heb ik wel een fogcity, nu nog eetje voor mijn bril :)

Heb geen problemen met bril en gewone helm, alleen dat neuskapje heb ik eruit gehaald. Doordat de onderkant van m'n helm dicht is ging de lucht die ik uitademde rechtstreeks naar m'n brilletje die besloeg dus steeds, zeker bij wat kouder weer.

Heb geen problemen met bril en gewone helm, alleen dat neuskapje heb ik eruit gehaald. Doordat de onderkant van m'n helm dicht is ging de lucht die ik uitademde rechtstreeks naar m'n brilletje die besloeg dus steeds, zeker bij wat kouder weer.
Die van mij is wel open aan de onderkant maar toch had ik exact hetzelfde probleem, maar dat ligt waarschijnlijk aan het gebrek aan kwaliteit van de emmer die ik op heb.
Heb geprobeert om half uurtje niet te ademen maar redde ik, op een paar minuutjes na, net niet. ;)

Terug
Bovenaan Onderaan