Bril of lenzen?

je lenzen verdraaien wel, maar dat merk je alleen als je een cilinder in je lenzen hebt, ik heb zelf 1 lens met een cilinder en 1 zonder, heb daar dus nooit geen last van ;)
 
De zachte lensdragers zijn unaniem in hun mening. Heerlijk! bij motorrijden. Ik heb zelf dag lenzen. is wat duurder, maar, tel je vloeistof per jaar eens uit. Ook altijd twee paar reserve bij me voor het geval dat.Ik zou de zachte lensen aanraden en een goede gediplomeerde opticien!
succes
 
Aloha allemaal,

Heb zelf ook geen lenzen of bril, maar ben opticien in opleiding. Als het goed is heeft iedere lensdrager een lensanpassing bij haar/zijn opticien gehad, als het goed is draag je dan dus lenzen met de juiste diameter en met de juiste kromming. De lenzen zuigen zich aan je oog vast en gaan echt niet zo makkelijk schuiven. In geval van droge ogen -> opti-tears gebruiken.
 
Aloha allemaal,

Heb zelf ook geen lenzen of bril, maar ben opticien in opleiding. Als het goed is heeft iedere lensdrager een lensanpassing bij haar/zijn opticien gehad, als het goed is draag je dan dus lenzen met de juiste diameter en met de juiste kromming. De lenzen zuigen zich aan je oog vast en gaan echt niet zo makkelijk schuiven. In geval van droge ogen -> opti-tears gebruiken.

Er is mij altijd vertelt door me opticien dat je lens juist NIET mag vast zuigen, hierdoor kan de lens zich namelijk niet centreren en krijgt je oog ook te weinig zuurstof.

Als je lens niet de juiste kromming heeft gaat die of teveel drijven, of zuigt zich vast, en ook vast zuigen is niet goed, wel eens gehad, verkeerd setje lenzen, maar dat wil je echt niet, en dat was precies hetzelfde als je lenzen in heb met droge ogen, meestal ga je daar wazig door zien.

Je moet niet voor niets bij de opticien even knipperen met je ogen, dat is niet om de lieve mevrouw een knipoog te geven, maar om te kijken op je lens niet teveel beweegt en snel genoeg de juiste plaats inneemt.

Volgens mij is het goed dat je nog in opleiding bent.
})
 
Lenzen, veel makkelijker en comfortabeler met lange ritten. Kort ook, want dan hoef je dat ding niet steeds af te doen. Weet je trouwens hoe zeer dat doet als je je helm afzet en je bril vergeet... :(

Verder worden je lenzen wel erg droog, zeker als je met klep open rijdt. Ik heb gekozen voor daglenzen. Ik heb geen moeite met opbergen als ik terugkom van een feestje. Als ze droog worden op de motor maakt niet uit. En je hoeft die ellendige dingen niet schoon te maken.

Cylinder gedoe kan nog niet erin. Maar ach boeit niet. Heb ik ook, maar zie al een stuk meer met lenzen.
 
Zij met goede ogen zijn gezegend. Ben zelf met -8 lenzendrager. Bril onder helm zit niet lekker, en als het echt hard gaat, en je hebt veel turbulentie op je kop, gaat de bril t.o.v. je hoofd bewegen, waardoor het lijkt of de hele wereld op en neer gaat.
 
Lenzen zijn veel makkelijker. Bril dragen is lastig onder een helm, en mocht een zonnebril nodig zijn heb je daar tenminste wel ruimte voor.

Voor mij niets anders meer dan lenzen.
 
Ik ben zelf begonnen met lenzen, maar ben na een 1/2 jaar overgegaan op een bril, aangezien het me wel handig leek om iig een bril op de plank te hebben liggen. Aangezien het mooie weer er weer aankomt denk ik dat ik binnenkort maar eens bij de trekpleister maandlenzen ga halen. Deze zijn stukken goedkoper dan de lenzen van de optometrist. Heeft iemmand ervaring met deze lenzen??
 
Ik heb een bril... (Bijna) nergens last van op de motor, in ieder geval niet in de helm. Ik kan de helm gewoon opzetten met mijn bril in mijn hand (hoef hem niet op de tank te leggen oid) en druk hem tussen de helm en mijn hoofd. Knelt niet, drukt niet etc.. (en wel een goed passende helm).

Bij regen wel het vizier goed dichthouden aangezien druppels op je bril lastiger zijn weg te vegen dan druppels op je vizier.
Van een beslagen bril heb ik eigenlijk nooit last, wel van een beslagen vizier (als ik zoals hierboven uitgelegt mijn vizier stevig dicht houdt ivm regen).
 
Ik heb zachte lenzen en kan zonder problemen met mijn vizier open rijden.Ik ken iemand die heeft harde lenzen maar die rijdt nooit met het vizier open.De harde lenzen gaan verschuiven.En als je een vliegje of een vuiltje in een harde lens krijg moet dat behoorlijk K.T voelen
Zachte lenzen :}
 
Heb een aantal jaar of 5 een bril gehad, 9 jaar harde lenzen en nu 3 jaar zachte maandlenzen. Voor mij absoluut lenzen *D ! Nooit meer beslagen glazen, vlekken, regendruppels, slecht zicht aan de zijkant en je kan zo je helm afzetten zonder dat je je bril meesleurt. Ach en die 10 seconden schoonmaken 's avonds daar wen je vanzelf aan. (Is trouwens met m'n nieuwe vloeistof bijna niet meer nodig!)
 
Aloha Gizzmo,
Das waar. Maar ik bedoel eigenlijk dat de lens zich vastzuigt aan je traanvocht, daar blijft die dan op drijven.
Er is mij altijd vertelt door me opticien dat je lens juist NIET mag vast zuigen, hierdoor kan de lens zich namelijk niet centreren en krijgt je oog ook te weinig zuurstof.

Als je lens niet de juiste kromming heeft gaat die of teveel drijven, of zuigt zich vast, en ook vast zuigen is niet goed, wel eens gehad, verkeerd setje lenzen, maar dat wil je echt niet, en dat was precies hetzelfde als je lenzen in heb met droge ogen, meestal ga je daar wazig door zien.

Je moet niet voor niets bij de opticien even knipperen met je ogen, dat is niet om de lieve mevrouw een knipoog te geven, maar om te kijken op je lens niet teveel beweegt en snel genoeg de juiste plaats inneemt.

Volgens mij is het goed dat je nog in opleiding bent.
})
 
Nou, ik had niet gedacht dat er zoveel reacties op kwamen.
Maar ik denk in ieder geval dat ik ga proberen met lensen.
Alleen ik heb ook een bril gekocht.
Damn 500euro omdat ik perse 1 met titanium wou hebben.
Dit ook omdat goede maandlensen wel 70,- kosten p/m.
Maar goed. het zijn je ogen dus mag het wel iets kosten.
En helemaal als mijn comfort met motor rijden er beter op wordt.
 
SjB is brildrager, en heeft een integraalhelm met opklapbaar kinstuk :)

Geen problemen met helm op- of afzetten en bovendien rijd ik tot 180 met mijn vizier (en bij warm weer ook klaphelm) open, waarbij de bril voor vreemde windvlagen en vliegen beschermd :)

Voor mij is de bril absoluut geen probleem (overigens ook titanium gestel met kunststof glazen, lekker licht)
 
Geen problemen met helm op- of afzetten en bovendien rijd ik tot 180 met mijn vizier (en bij warm weer ook klaphelm) open, waarbij de bril voor vreemde windvlagen en vliegen beschermd :)

Dat dit zo makkelijk gaat heeft warschijnlijk ook iets te maken met de motor waar je op rijd??
 
ik ga binnenkort motor rijden.
Maar!!!!
Ik heb nu nog een bril.
Wat is aan te bevelen?
volgens mij beslaat een bril snel en als je ver naar links of rechts kijkt dan zit volgens mij het montuur in de weg qua zicht.
En lensen omdat als je vizier open hebt er veel wind op komt en de lens verdraait of droog wordt....
Iemand tips of hints?
thanks!


Ruben,

Na het lezen van je vraag en alle antwoorden op je vraag het volgende.
Ik heb sinds 1982 lenzen.( harde zuurstof doorlatende..). Daarvoor droeg ik 3 jaar een bril.
Sinds 2 jaar graag ik de z.g multifocus lenzen. Dat zijn lenzen waarvan het centrale gedeelte dient om op afstand te kijken en de buitenrand is het leesgedeelte. Een ding staat voor mij als een paal boven water en dat is dus nooit meer een bril voor mij..!!
En al die fabels dat het zo'n gepruts is om die lenzen in te zetten....onzin...!!Ik doe mijn lenzen net zo snel in als een ander z'n bril opzet, je moet natuurlijk je zelf wel de tijd gunnen om dat 'indoen' even te leren.
 
Ahum,

Even een constatering:

[*] Alle lensdragers zweren bij lenzen.
[*] Alle brildragers zweren bij een bril.
[*] De meeste lensdragers hebben eerst een bril gehad.

Wat is nu het beste met helm? Volgens mij lenzen.
 
Ahum,

Even een constatering:

[*] Alle lensdragers zweren bij lenzen.
[*] Alle brildragers zweren bij een bril.
[*] De meeste lensdragers hebben eerst een bril gehad.

Wat is nu het beste met helm? Volgens mij lenzen.

:^

Topic op slot :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan