Bril of lenzen?

Kdenk dat het voor ieder verschilt; we zijn niet allemaal hetzelfde dus ik denk dat we ook moeilijk kunnen zeggen wat het fijnste is.

Zelf draag ik een bril; ook met helm op draag ik een bril. Mijn netvlies heeft moeite met lenzen en bovendien ben ik te lui om elke dag in mijn ogen te zitten vissen naar die lenzen.

Van beslaan heb ik geen last meer: mijn vizier heeft een pinlocksysteem (en dat werkt magnifique). Mijn bril is licht besmeurd met een beetje Dreft (en goed uitgewreven zodat er geen waas voor mijn ogen is). Dit werkt ook heel goed tegen beslaan, maar na een enkele tijd moet je het weer overnieuw doen (één keer in de twee à drie weken).
 
Zelf draag ik een bril; ook met helm op draag ik een bril. Mijn netvlies heeft moeite met lenzen en bovendien ben ik te lui om elke dag in mijn ogen te zitten vissen naar die lenzen.

Irritante van zo'n uitspraken vind ik dat mensen nog gaan geloven dat't veel moeite is ook.. dat vissen.
1e week inderdaad zwaar irritant, na een maand heb je die dingen even snel af als je bril.
Enkel snachts opstaan is wat lastiger als je net als ik NIKS ziet zonder oogcorrectie.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb me lenzen in een paar secondes erin en eruit, geen enkel probleem.

Heb daglenzen en deze zijn amper duurder dan maandlenzen, voor mij het geld zeker waard!

Ik bestel ze altijd via www.lensexpress.nl, bevallen me perfect.
 
LENZEN...ik draag ook lenzen op de
motor, geen en nooit problemen meegehad.
Draag wel een bescherming voor je ogen
mocht er wat inkomen.
Ik heb altijd een zonnebril ervoor.... 8-)

Maar jou eigen keuze.
 
Lenzen zijn denk ik fijner. Ik draag een bril, maar dat levert regelmatig de nodige problemen op; aangeslagen, regendruppels, maar ook moet mijn bril telkens bijgesteld worden door die strakke helm. Ik kan helaas geen lenzen dragen. 8-)
 
Ik bestel ze altijd via www.lensexpress.nl, bevallen me perfect.
Uh?! Je kan op die site nergens iets kiezen qua basiskromme en diameter enzo :? Sterkte gaat ook maar tot -10?
Kan dat allemaal niet verschillen met daglenzen dan of is dat enkel met het merk dat zij verdelen zo? Noujah, toch nog maar eens naar de oogarts crossen denk\'k.. vergeet nu namelijk altijd wanneer ik mijn lenzen moet verwisselen (om de andere week, maar wanneer was de vorige keer nu he.. 1 of al 2 weken geleden? irritant!) :)
 
LENZEN...ik draag ook lenzen op de
motor, geen en nooit problemen meegehad.
Draag wel een bescherming voor je ogen
mocht er wat inkomen.
Ik heb altijd een zonnebril ervoor.... 8-)

Maar jou eigen keuze.

En dan heb je toch weer een bril op. Net wat ik niet wil. Maar een bril ter bescherming van de ogen? Daar is het vizier van je integraal toch voor?
 
Uh?! Je kan op die site nergens iets kiezen qua basiskromme en diameter enzo :? Sterkte gaat ook maar tot -10?
Kan dat allemaal niet verschillen met daglenzen dan of is dat enkel met het merk dat zij verdelen zo? Noujah, toch nog maar eens naar de oogarts crossen denk\'k.. vergeet nu namelijk altijd wanneer ik mijn lenzen moet verwisselen (om de andere week, maar wanneer was de vorige keer nu he.. 1 of al 2 weken geleden? irritant!) :)
Zal best, kan er idd niet kiezen maar heb gewoon standaard dingen dus, bevallen me perfect (zitten zelfs beter dan die de opticien me voorschreef en verkocht).
 
Keuze tussen harde lensjes en bril is voor mij dan toch gevallen op het edele gezichtssierraad :P : de bril.

Eerst bril gehad, toen harde lensjes (zouden betere pasvorm voor mij kunnen bieden, aldus die ..... bij de pearle..) Deze gaven op de brommer al veel irritaties aan de oogjes... Zelfs met vizier dicht...

Nu dus lekker met de bril op biken... No prob.... Behalve dat beslaan... \'s Avonds met 240 opeens een beslagen bril hebben vanwege een kuchje is not so fun.... Afwasmiddel of nog beter, autowas werkt dan wel aardig...

Wel wat last gehad van trillende bril in het begin, maar het helmbandje wat strakker trekken biedt uitkomst....

Nastellen komt door verkeerde montuurkeuze... Neem zo\'n ding met verende scharniertjes... De gewone scharniertjes maken opzetten onder de helm toch een stukje moeilijker...

Tot dusverre zweer ik dus bij het brilletje...

Maar ik heb geen ervaring met zachte lensjes... misschien toch eens proberen...
 
Dat is een tijd terug.


Ik draag al mijn hele leven een bril. Met motorrijden gaat dat prima.
Echter nu ik achter in de 40 ben, heb ik ook moeite met lezen. Kortom ik moet aan de varifocus of iets dergelijks. Daar zie ik sowieso al tegenop, maar zal wennen zijn, maar met motorrijden al helemaal.

Iemand ervaring met Varifocus-glazen en motorrijden?
 
Nou, ik had niet gedacht dat er zoveel reacties op kwamen.
Maar ik denk in ieder geval dat ik ga proberen met lensen.
Alleen ik heb ook een bril gekocht.
Damn 500euro omdat ik perse 1 met titanium wou hebben.
Dit ook omdat goede maandlensen wel 70,- kosten p/m.
Maar goed. het zijn je ogen dus mag het wel iets kosten.
En helemaal als mijn comfort met motor rijden er beter op wordt.

70,- p/m !!??

Ik heb cilindrische mndlenzen (Bausch&Lomb) en doe met een halfjaarpakketje à 120,- Euro tussen de 8 en 12 maanden, vloeistof koop ik los.

Met motorrijden helemaal nog nevernooit enig probleem ondervonden, rij vrijwel het hele jaar door op zowel straat als circuit.
 
Dat is een tijd terug.


Ik draag al mijn hele leven een bril. Met motorrijden gaat dat prima.
Echter nu ik achter in de 40 ben, heb ik ook moeite met lezen. Kortom ik moet aan de varifocus of iets dergelijks. Daar zie ik sowieso al tegenop, maar zal wennen zijn, maar met motorrijden al helemaal.

Iemand ervaring met Varifocus-glazen en motorrijden?

Yep, gaat prima.
 
Bril en lenzen!
Sinds halverwege dit jaar heb ik weer lenzen. Dit keer zachte. Heb van mijzelf namelijk nogal droge ogen, dus dat was geen succes met harde lenzen heb ik ooit uitgevonden.
Zachte daar en tegen gaat prima. En ondanks dat ik erg droge ogen heb en ze dus wel eens wat wazig kunnen zijn. En ik een keertje tijdens circuit rijden op het laatst idd last van ze begon te krijgen als ik vanuit mijn ooghoek naar de apex of het einde van de bocht zat te kijken. Zou ik niet meer terug willen.
Zachte lenzen zijn the way to go :Y
Het probleem van open vizier en vliegjes is op te lossen door een zonnebril op te zetten. 8-)
 
Laatst bewerkt:
ik rijd met bril en met (dag)lenzen
ff gouw voor een boodschap doe ik het met bril en voor een langere tocht doe ik m'n lenzen in
het nadeel van met bril motorrijden vind ik dat ik niet op m'n tellers kan kijken zonder m'n hoofd naar beneden te bewegen en zit vaak tegen de rand van m'n montuur aan te kijken
en in het begin was het wel een beetje klooien om ze in te krijgen maar als je er eenmaal aan gewent bent gaat het steeds vlotter
het probleem bij mij is dat ik normaal overdag altijd een bril draag en alleen met motorrijden (en snowboarden) lenzen draag waardoor het indoen niet altijd even makkelijk gaat
heb met rijden met lensen ook vaak m'n polaroid zonnebril op
die sluit strak aan zodat er geen wind achterlangs waait
word het te donker dan zet ik de zonnebril wer af en zie ik alles weer

moet ook zeggen dat ik voor dat ik aan lenzen begon ik dacht dat het niks zou zijn
maar ben het gewoon gaan proberen en het ging best goed

gewoon ff langs de opticiën gaan en kijken wat de mogelijkheden zijn
 
Dat zijn wel erg dure lenzen. Ik kon bij mijn opticien in 3 prijs- en kwaliteitsklassen maandlenzen kiezen. Ik heb de middelste en die kosten f 49,- per maand.

En zelfs dat vind ik al duur. Ik had zachte maandlenzen voor een dikke 30 euro/maand. En dat waren zuurstofdoorlatende lenzen met cylindercorrectie. En niet bij een opticien die als goedkoop bekend staat.

Ik ben benieuwd wat er dan zo bijzonder is aan die lenzen van 70 euro/maand.
 
Ik heb 20 jaar lenzen gedragen, eerst harde lenzen en toen ik ging motorrijden ben ik overgestapt op zachte lenzen omdat dat comfortabeler. Ik had een cylinderafwijking en er zit dan inderdaad een gewichtje in de lens (niet bij harde lenzen, die corrigeren een cylinderafwijking door je oogbol te vervormen). Als je de lens net in hebt gedaan moet je zorgen je hoofd recht te houden, maar na korte tijd plakt een zachte lens aan de oogbol vast en draait niet meer.

Een enkele keer wil die lens inderdaad scheef zitten. Met je ooglid dicht de lens "losmasseren" is dan de oplossing, hij draait weer recht en na een poosje zit die weer vastgeplakt maar dan in de goede positie.

In principe had ik nooit meer iets anders gewild dan die zachte maandlenzen. Alleen, twee jaar terug kreeg ik last van staar, ik ging steeds slechter met mijn rechteroog zien (en ik was net 40 toen het begon, aan staar denk je dan uiteraard niet, dat is immers voor oude mensen). Vorig jaar ben ik aan beide ogen geopereerd, mijn natuurlijke lens is vervangen door een lens op sterkte. Met het voordeel dat ik voor veraf geen bril/lenzen meer nodig heb (+0,5 en +0,25 als afwijking).

Een jaar lang ben ik daar heel blij mee geweest maar doordat de kunstlens niet kan scherpstellen heb ik voor dichtbij een leesbril nodig. Dat begon me te irriteren en inmiddels heb ik nu een varifocus bril en loop daar weer dagelijks mee rond. Omdat ik ook GPS en dashboard van mijn motor daar scherper mee zie (en in de nabije verte (5-10m) kleine details net iets beter zijn, draag ik die bril ook weer vaak onder mijn helm. En ik moet zeggen, dat bevalt me eigenlijk best goed. Ik droeg sowieso vaak een zonnebril omdat ik het prettig vind om met open vizier te rijden. De bril heeft meekleurende glazen, maar dat werkt niet goed als het vizier dicht zit, dus voor zonnige momenten heb ik ook een varifocus zonnebril.

Ik heb dus ervaring eigenlijk met alles op de motor. Ik vind een bril op ook best prettig omdat het je ogen beschermd, alleen bij koud vochtig weer beslaat die bril wel eens. Dus uiteindelijk denk ik dat zachte lenzen met daarbij een zonnebril met verwisselbare glazen de beste oplossing is. Dan kun je toch oogbescherming op hebben als je met open vizier rijdt.
 
Zelf draag ik een bril; ook met helm op draag ik een bril. Mijn netvlies heeft moeite met lenzen en bovendien ben ik te lui om elke dag in mijn ogen te zitten vissen naar die lenzen.

Ik neem aan dat het je hoornvlies is dat last heeft van lenzen en niet je netvlies :+

Overigens wel iets om echt op te letten. Een vriendin van me heeft vorig jaar een ernstige hoornvliesontsteking gehad door te lang doorlopen met zachte lenzen. Ze kon niet meer tegen daglicht en zo'n ontsteking laat permanente littekens op het hoornvlies achter. Bij haar zat dat gelukkig niet in het zicht en ze heeft er geen last meer van.

Maar wel iets om op te letten, als je last hebt van je ogen, doe die lenzen uit en draag weer even een poosje je bril, hoe vervelend ook.
 
kijk. is heb cylinders in bril.
kijk als je alleen veraf hebt en de lens draait heb je daar geens last van.
Ik heb de pech dat ik cylindrisch heb :(
Maar ik denk dat ik gewoon lensen koop en gewoon probeer.
Denk dat ik er dan het snelste achterkom.
en vizier dicht is inderdaad beter alleen nog geen ervaring mee.
Deze zomer wel gelukkig.

(o ja. tip voor lensen. heb ze wel eens gehad) neem nooit half jaar lensen. die zijn te dik.
neem maand want die zitten beter.)

best wel een onzin post eigenlijk.
 
Er is mij altijd vertelt door me opticien dat je lens juist NIET mag vast zuigen, hierdoor kan de lens zich namelijk niet centreren en krijgt je oog ook te weinig zuurstof.

Dat geldt voor harde lenzen, maar niet voor zachte lenzen. Harde moeten blijven drijven op je traanvocht. Maar deze kunnen ook niet draaien omdat ze in alle richtingen naar je oog gevormd zijn. Heb je een cylinderafwijking, dan is de harde lens ook enigszins ovaal van vorm.
 
Ik heb al 16 jaar zachte lenzen zonder problemen, nooit een bril gehad.
Heb me lenzen ong. 17 uur per dag in.
Vuil onder zachte lenzen die je ogen beschadigen is onzin.
Bij hoge snelheden met open vizier (waarom) gaan ogen tranen, waardoor ik 1 keer me lens bent kwijt geraakt.
Verder kan je alles, zelfs zwemmen onder water met je ogen open, wel oppassen.
Lenzen heb je zeer snel in en uit.
Ik zorg wel dat, als ik met de motor weg bent, altijd reservelenzen en vloeistof bij me heb.
Er zijn kleine flesjes lenzenvloeistof verkrijgbaar, vaak proefflesjes, krijg je gratis bij je opticien.
Ik zou absoluut niet anders willen, en zeker geen bril.

helemaal mee ens, alleen heb ik al wat langer lenzen.
 
Ik ben zelf begonnen met lenzen, maar ben na een 1/2 jaar overgegaan op een bril, aangezien het me wel handig leek om iig een bril op de plank te hebben liggen. Aangezien het mooie weer er weer aankomt denk ik dat ik binnenkort maar eens bij de trekpleister maandlenzen ga halen. Deze zijn stukken goedkoper dan de lenzen van de optometrist. Heeft iemmand ervaring met deze lenzen??


bij het kruidvat verkopen ze maandverband, aspirientjes en aftershave, do the math.
 
Terug
Bovenaan Onderaan