Bril onder helm?

voor de brildragers onder jullie. Hoe rekenen jullie af met het beslaan van je bril? op dit moment heb ik een shoei raid II maar daar doe ik de klep nooit 100% dicht zodat er lucht naar binnen stroomt. Maar ik zou hem graag wel dicht willen hebben. Scheelt namelijk in geluid en in warmte (voor in de winter). Iemand goede ideeen?

Ik heb zo onderhand alles wel geprobeerd. Maar ik het beste wat ik tot nu toe heb kunnen vinden is om een breathguard tussen mijn mond en mijn neus te zetten zodat de adem uit mijn mond naar beneden gaat ipv naar mijn bril. Dit werkt alleen niet altijd. verder is het niet omdat ik goedkope glazen heb gekocht dat ze snel beslaan, het zijn namelijk niet echt goedkope glazen.

Het beslaan van mn bril is het enige probleem wat ik ken sinds ik er pinlock in heb (shoei XR1000) Hiervoor X-lite en Nolan gehad. allemaal met pinlock. En telkens alleen mn bril die besloeg. Overigens alleen bij langere tijd stilstaan (stoplicht) of file rijden in de regen (oftewel langzamer dan 50). Zoals je leest zijn al mijn helmen intergraalhelmen. Het is nog steeds de meest veilge helmsoort en gezien mijn motor wil ik ook geen systeemhelm, ondanks de "flitsende" paintings op sommige systeemhelmen. Het blijft gewoon effe prutsen om je bril op en af te doen met een helm op. Ik heb me er jaren geleden al bij neergelegd. Het enige wat echt een stuk makkelijker is zijn die "sportievere"brillen met rechte pootjes ipv met een oortje
 
Laatst bewerkt:
Tijdens mijn motorrijlessen en het eerste jaar droeg ik ook nog een bril. Hierbij had ik tijdens rijlessen ook vaak last van beslagen glazen. Vooral tijdens de ritjes in de stad, daar buiten had ik nergens last van met vizier dicht (Vemar intergraal helm). Wat bij mij hielp was simpel een heel dun laagje afwasmiddel aanbrengen op de glazen. Enige nadeel hiervan is dat het met regen niet meer zo ideaal is. Verder kwam ik ook een heel eind door op mijn ademhaling te letten. Ik probeerde zo rustig mogelijk te ademen dat scheelde enorm. Alleen was dat bij de rijlessen nog best lastig omdat het nog behoorlijk intensief was.

Daarom ben ik maar over gestapt op contactlenzen, niet alleen tegen het beslaan maar ook omdat ik het zo zat was om mijn bril constant af te zetten. En daarbij een keer de bril vergeten weer op te zetten zodat die van m'n zadel afgleed en ik daardoor over m'n bril heen reed.
 
Laatst bewerkt:
Probeer eens een andere bril. Ik heb al jaren een titanium montuur en ik zweer erbij. Is niet kapot te krijgen en omdat het zulke dunne pootjes heeft prop je het tussen iedere helm.
 
Laatst bewerkt:
Probeer eens een andere bril. Ik heb al jaren een titanium montuur en ik zweer erbij. Is niet kapot te krijgen en omdat het zulke dunne pootjes heeft prop je het tussen iedere helm.
maar buigen die pootjes niet snel met een beetje kracht erop? heb zelf namelijk nieuw montuurtje nodig

Op de brommer heb ik altijd een integraal helm gehad in combi met helm ging altijd perfect maar kan ook zijn geweest omdat de helm wat te groot was achteraf gezien |(
nu op de motor heb ik een systeemhelmpje (airoh mathisse rs) vind ut wel fijn dat ik de bril op kan laten bij het op en afzetten van de helm en dat ik de klep open kan gooien als ik achter me wil kijken met parkeren, gaan betalen met tanken of om mense de weg te vragen :+ wel zo beleefd
 
Ik heb 4 weken geleden mijn ogen laten laseren, ideaal, nooit meer gedoe met bril of contactlenzen.
Kon de volgende dag al in de auto op controle en na een week ben ik op de motor op vakantie gegaan.
Ik ben er in ieder geval enorm happy mee :) :) :) :)
 
Ik heb 4 weken geleden mijn ogen laten laseren, ideaal, nooit meer gedoe met bril of contactlenzen.
Kon de volgende dag al in de auto op controle en na een week ben ik op de motor op vakantie gegaan.
Ik ben er in ieder geval enorm happy mee :) :) :) :)


En de uitlaat onder je motor ook een Lazer .. *O*
 
tis meer de vraag, welke bril doe je onder je helm .... met name bij supersportrijden, heb ik last van het " over de bril kijken" toch maar eens zo' n modelletje zoeken zoals die snookerspeler had....



dennis taylor...

tay85win.jpg



verder nergens last van onder mijn xr1000, behalve bij het stoplicht als het erg koud is
 
Laatst bewerkt:
ik heb een intergraal helm een 'M Robert'. Mijn bril schuif ik er tussen als ik mijn helm op heb gezet en dat gaat wel goed eigenlijk. Van een beslagen bril heb ik nooit last, ook niet als ik mijn vizier dicht heb
 
Ik heb een BMW-Sports ingergral en daarin passen mijn brillen prima.
 
Ik ken dat probleem. Eerst kreeg ik m'n bril nooit fatsoenlijk op dus nam ik contactlenzen. Vervolgens heb ik steeds troep in m'n ogen. Dus heb ik die mannen van Zeiss gebeld en m'n vizier op sterkte laten slijpen......
 
is een mogelijkheid, maar bij mij zou dat niet werken aangezien in cilinderogen heb.
evenals zo'n bril als die snookerman heeft, kan ook niet bij mij.
 
Het beslaan van mn bril is het enige probleem wat ik ken sinds ik er pinlock in heb (shoei XR1000) Hiervoor X-lite en Nolan gehad. allemaal met pinlock. En telkens alleen mn bril die besloeg. Overigens alleen bij langere tijd stilstaan (stoplicht) of file rijden in de regen (oftewel langzamer dan 50). Zoals je leest zijn al mijn helmen intergraalhelmen. Het is nog steeds de meest veilge helmsoort en gezien mijn motor wil ik ook geen systeemhelm, ondanks de "flitsende" paintings op sommige systeemhelmen. Het blijft gewoon effe prutsen om je bril op en af te doen met een helm op. Ik heb me er jaren geleden al bij neergelegd. Het enige wat echt een stuk makkelijker is zijn die "sportievere"brillen met rechte pootjes ipv met een oortje

:^

Mn huidige bril past ook niet onder mn XR1000, omdat de poten te ver door lopen achter mn oren -O- Draag daarom een oude bril onder mn helm die wel past, maar waarvan de sterkte dan weer niet helemaal klopt :X
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook bril dragen totaal geen probleem met mijn HJC systeemhelm. Ik kan zelfs mijn zonnebril op die groter is als mijn dagelijkse bril
 
is een mogelijkheid, maar bij mij zou dat niet werken aangezien in cilinderogen heb.
evenals zo'n bril als die snookerman heeft, kan ook niet bij mij.

ik heb ook een cilinderafwijking (en een piepklein beetje 'gewone' sterkte). Ik heb gewone lenzen omdat cilinderlenzen onwijs duur zijn. Ik zie door die gewone lenzen beter als zonder, maar wel een stuk slechter als met een bril.
Mijn ogen hebben ook niet genoeg traanvocht, dus lenzen vallen soms uit of klappen dubbel. Als ik motor (of auto) rijd heb ik dus altijd mijn bril op. Als er maar een zuchtje wind door mijn helm komt heb ik een probleem.

Misschien toch eens laseren. Of kan dat niet bij een cilinderafwijking??
Zal wel weer niet :( :( :( :(
 
Ik heb een Nolan N84 (intergraalhelm) en die zit prima met bril, zowel zonnebril op sterkte als gewone bril. Af en toe, bij heel slecht weer heb ik wel eens last als mijn bril beslaat, maar bijna nooit. Bij mijn vorige helm had ik daar veel meer last van. Steeds bril op en afzetten vind ik ook geen probleem, zovaak doe je dat toch niet per dag...
 
Laatst bewerkt:
ik heb ook een cilinderafwijking (en een piepklein beetje 'gewone' sterkte). Ik heb gewone lenzen omdat cilinderlenzen onwijs duur zijn. Ik zie door die gewone lenzen beter als zonder, maar wel een stuk slechter als met een bril.
Mijn ogen hebben ook niet genoeg traanvocht, dus lenzen vallen soms uit of klappen dubbel. Als ik motor (of auto) rijd heb ik dus altijd mijn bril op. Als er maar een zuchtje wind door mijn helm komt heb ik een probleem.

Misschien toch eens laseren. Of kan dat niet bij een cilinderafwijking??
Zal wel weer niet :( :( :( :(

jahoor cillinder ogen zijn ook te laseren.

enne als uitlaat heb ik een Yoshimura (dat kan ik nu al van een hele grote afstand lezen, vroeger alleen horen)
 
Ik heb wel eens met de sneeuw moeten rijden (in de winter tijdens lessen). Ik kan je vertellen dat ik echt als de doods was om een ongeluk te maken. Ik was zo goed als blind aan het rijden. Wat dat betreft ben ik best bereid om wat centjes uit te geven voor een fatsoenlijke bril of vizier.

Contactlenzen heb ik een tijd lang gedragen... maar deze irriteren mijn ogen nu dus draag ik een bril.

Een vizier op sterkte laten slijpen... ik heb geen idee hoeveel dit gaat kosten. Maar aangezien mijn glazen 210 per stuk kosten ga ik er vanuit dat een vizier redelijk prijzig gaat worden voor mij. Zijn er geen opzet stukken die je in je helm kunt laten vastmaken? gewone glazen die je doormiddel van een frame ofzo vast kunt maken aan de helm zodat je die alleen maar op je hoofd hoeft te zetten (en dat je ook minder last hebt van het beslaan aangezien de ventilatie vaak bij het vizier zit en niet bij je hoofd)
 
maar buigen die pootjes niet snel met een beetje kracht erop? heb zelf namelijk nieuw montuurtje nodig

Dat is nou juist het mooie van deze montuurtjes die kun je alle kanten opbuigen maar hij springt gewoon weer in de originele vorm terug.

Zelfs al val je ermee in slaap en ga je er op liggen dan verbuigen ze nog niet. Ik heb al drie montuurtjes gehad over de afgelopen 6 jaar en nog nooit is er een kapot gegaan.
 
Ik heb wel eens met de sneeuw moeten rijden (in de winter tijdens lessen). Ik kan je vertellen dat ik echt als de doods was om een ongeluk te maken. Ik was zo goed als blind aan het rijden. Wat dat betreft ben ik best bereid om wat centjes uit te geven voor een fatsoenlijke bril of vizier.

Contactlenzen heb ik een tijd lang gedragen... maar deze irriteren mijn ogen nu dus draag ik een bril.

Een vizier op sterkte laten slijpen... ik heb geen idee hoeveel dit gaat kosten. Maar aangezien mijn glazen 210 per stuk kosten ga ik er vanuit dat een vizier redelijk prijzig gaat worden voor mij. Zijn er geen opzet stukken die je in je helm kunt laten vastmaken? gewone glazen die je doormiddel van een frame ofzo vast kunt maken aan de helm zodat je die alleen maar op je hoofd hoeft te zetten (en dat je ook minder last hebt van het beslaan aangezien de ventilatie vaak bij het vizier zit en niet bij je hoofd)

Zover ik weet kunnen vizieren van motorhelmen niet op sterkte geslepen worden..
 
Dat is nou juist het mooie van deze montuurtjes die kun je alle kanten opbuigen maar hij springt gewoon weer in de originele vorm terug.

Zelfs al val je ermee in slaap en ga je er op liggen dan verbuigen ze nog niet. Ik heb al drie montuurtjes gehad over de afgelopen 6 jaar en nog nooit is er een kapot gegaan.

hmm ideaal:P heb nog al eens een scheve bril als ik weer wakker wordt na het tv kijke :z of als ik weer eens een beetje lomp heb gedaan
 
Terug
Bovenaan Onderaan