Bril overreden

24 mei 2004
1
0
Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee op dit forum en heb me nu toch eens aangemeld. Ik heb gelijk een vraag aan jullie.

Afgelopen weekend heb ik met vrienden een stuk motor gereden in de Ardennen. We hebben langs de snelweg even staan rusten en aangezien ik brildragend ben moet ik als we dan weer vertrekken mijn bril even afdoen om mijn helm op te kunnen zetten. Om een lang verhaal kort te maken, ik ben hem weer vergeten op te zetten, de bril is nadat ik vertrokken ben op het wegdek gevallen. Nadat ik er achter kwam dat ik het vergeten was ben zijn we natuurlijk gelijk terug gereden maar toen was het kwaad al geschied, iemand had er met de auto al overheen gereden. Van de glazen was niks meer over en het montuur is zo plat als een gulden, niks van over.

Nu wil ik graag natuurlijk geld van mijn verzekering ontvangen, maar de vraag is hoe ik dat het beste kan aanpakken zodat de kans het hoogst is dat ze iets uitkeren. Zou het wellicht het beste zijn om te zeggen dat de bril gestolen is, of gewoon de waarheid vertellen? Volgens een collega kan ik het in het laatste geval sowieso wel shaken. Wat denken jullie?

Het was best wel een hele dure bril... ;(
 
Ik zou proberen het bij de (doorlopende) reisverzekering(mits je die hebt natuurlijk) te declareren. Daar is 'verlies' (en daar hebben we het hier over) ook verzekerd. Bij ons wel in ieder geval. Mijn vriend is zo zijn oordoppen verloren(vergeten bij de pomp), alleen werd dat niet vergoed i.v.m. eigen risico.
 
voortaan bril kopen bij hans anders 35 euro per montuur ben je voor rond de 200 wel klaar met krasvrije glazen enzo.

lenzen vind ik niks waardeloos.
 
Dat klinkt wel lekker geloofwaardig: De bril die ik nodig heb om te kunnen zien is gestolen.

Gewoon vertellen wat er gebeurd is. Afhankelijk van je verzekeringsvoorwaarden krijg je wel/gedeelte/niets terug.
 
Er wordt al genoeg gelogen tegen verzekeringen. Gewoon de waarheid vertellen en afwachten wat het oplevert. Zoals mijn wijze moeder altijd zegt bij tegenvallers:
"Het leven kost geld, gewoon accepteren dat je soms tegenslag hebt"
 
De waarheid natuurlijk.
('t zou eerlijk gezegd niet eens in me opkomen om uberhaubt m'n verzekeraar hierop aan te spreken... zo kan je wel bezig blijven)
 
als ik me helm op zet doe ik mijn bril af en als ik dan mijn helm op zet zie ik zo slecht dat ik mijn bril niet kan vergeten,zie zonder bril nog net de stadsbus aan komen :X
 
Tsja, foutje van jou, maar neem je eigen verantwoordelijkheid en je verlies. Waarschijnlijk overkomt het je geen tweede keer. Als ik mijn portemonnee ergens laat liggen ga ik ook niet een claim indienen natuurlijk...
 
gewoon zeggen.

kheb de mijne al paar keer overboord laten vallen. kheb ze wel vergoed gekregen.
 
Gewoon eerlijk melden. Als het een zonnebril zou zijn was er niets aan het handje dus waarom nu wel?

Check ff de polisvoorwaarden voor alle zekerheid, maar staan vast geen uitsluitsels tussen.
 
Mij pa heeft da al twee keer geflikt...

De eerste keer was ook in de Ardennen. Die kreeg ie terug van de verzekering.
Toen heeft hij een aparte bril voor het motorrijden gekocht zodat alsdeze kapot zou gaan hij ook niet gelijk zonder bril zat. De tweede keren waren samen aan het toeren over de dijk...pontje gepakt, bril af helm af peukie gerookt. alleen dat pondje was best snel aan de over kant en wij stonden vooraan. Hij snel zijn helm op gezet zijn we boven zegt ie ik ben mijn bril vergeten |( . Ik omgedraaid denk zal wel op het pontje liggen. Komt die gast er aan ik zeg mijn pa is zijn bril verloren mag ik ff kijken hij ja hoor wel betalen! Ik ja daag ben net overgevaren wil alleen ff kijken of dat die bril er ligt :( . Die kerel zeiken ik denk bekijk het maar... Ik een beetje zoeken tijdens het varen op het pondje tussen de auto's mmm hier ligt ie iig niet. Dus maar weer terug gevaren want hij had zijn bril nog op het pondje (weer niet betaald natuurlijk) aan de overkant gekomen maar eens goed gekeken of dat ie niet bij het afrijden van het pondje vallen was. Ik YES *D daar ligt ie!!! Maar omdat het een best steile afrit was kon ik niet stoppen om mijn motor ff neer te zetten en de bril op te rapen. Dus ik rij een stuk omhoog waar het vlak was zet mijn motor neer en loop terug om de bril te gaan pakken rijdt er precies voor mijn ogen een auto overheen die ik nog gebaarde te stoppen. Die kerel had nix door, ik opgefokt... toen ben ik maar terug gelopen met het gerestylde montuurtje zonder glazen (voor de verzekering). Sinds die 2x keer vergeet ie het niet snel meer denk ik zo want het was ook geen goedkoop brilletje of zo.

Leuk om te lezen dat er nog mee mensen zo dom zijn ;)

Als je echt zeker wil zijn dat je je bril niet vergeet koop dan een koordje..

Wat de verzekering betreft gewoon eerlijk zijn en je kapotte bril + aankoop bon opsturen naar je verzekering meteen brief erbij wat er gebeurt is. gewoon eerlijk zijn mijn pa kreeg zijn bril ook vergoed. als iedereen valse aangifte gaat doen gaan de premies vet omhoog en dan betalen wij dus in feite jouw bril, dat lijkt me niet de bedoeling. Suc6 ermee

Greetings Barrossi
 
Laatst bewerkt:
Het is geel en als je het in je oog krijgt ben je dood...



























... een stadsbus :+
Nee maar serieus, verhaal van diefstal gaat waarschijnlijk niet op (brillen worden niet zo vaak gestolen) dus ik denk (net als 90% van de mensen die hier posten) dat je beter de waarheid kan vertellen.
 
als ik me helm op zet doe ik mijn bril af en als ik dan mijn helm op zet zie ik zo slecht dat ik mijn bril niet kan vergeten,zie zonder bril nog net de stadsbus aan komen :X


precies wat ik ook dacht, heb niet eens zo'n sterke bril maar als ik hem niet opzet kan ik zowat mijn km teller niet eens lezen, nog niet zo lang bril drager??
 
Ben ook brildragend maar t zou mij nooit overkomen, zie geen steek zonder bril 8-)

en ehh gewoon aangeven aan je reisverzekering lijkt mij, geen probleem.


VFRiendelijke groetuh
Speedy, die bijna in de categorie blinde geleidehond kwam 8-)
 
Wat ik al schreef; dit is VERLIES en dat is verzekerd via je reisverzekering. Aangezien je op reis was (in het buitenland) effe je polis checken(als je een doorlopende hebt) dan kun je daar eerlijk declareren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan