Bril + pothelm op de motor

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.004
8.190
Assen
Hoi allemaal.
Sinds een aantal jaar heb ik -1.50 en -1.75.
Op deze sterkte heb ik 2 brillen.. een normaal exemplaar en een grotere, met gele glazen voor op de motor. Hieraan zitten aan de zijkant kleine kapjes maar ik heb nog steeds best last van de wind. En intussen wil ik niet meer zonder bril(op sterkte) rijden..

Er zijn van die grote vliegbrillen die over een kleine heenkunnen.
Deze zijn geschikt voor een bijrijder maar de randen zijn zo dik dat je een beetje het oogkleppenidee krijgt, dus ook niets voor mij. :N

Gisteravond vond ik het zicht in de regen erg slecht, vooral als een tegemoetkomende auto valk bij je is. Misschien door kleine krasjes op de glazen(zo nauwelijks te zien)

Brillen die beter aansluiten(van die ronde) zijn niet op sterkte uit te rusten, zo is me verteld.
Ik ben vast niet de enige hier die met een bril rijdt..
Iemand tips?

(tsja lenzen.. ik denk niet dat ik zo in mijn ogen kan prutten, ik vind het doodeng als mijn vriendin haar lenzen in/uit doet..)
 
Ik rij ook wel eens met een bril, gewoon een bril uitzoeken met dunne pootjes. Die passen gewoon in ieder helmtype. Lastiger is dan de zonwering, maar misschien kan een zonnebril op sterkte dan uitkomst bieden?

Overigens, met deze sterkte kan je toch prima contactlenzen dragen?
 
Laatst bewerkt:
Brillen die beter aansluiten(van die ronde) zijn niet op sterkte uit te rusten, zo is me verteld.

Zeker wel. Ik heb een Oakley sportzonnebril, op sterkte. En er is ook de mogelijkheid van Adidas sportzonnebrillen. Bij die Adidas zit er dan een apart inzetbrilletje in waar de glazen in zitten. En waarschijnlijk nog wel meer opties. Maar je moet naar een goede opticien gaan, Specsavers, Pearle, Hans Anders, etc. die verkopen die brillen inderdaad niet en doen ook alsof ze niet bestaan.
 
Misschien een crossbril over je bril zetten?

En lenzen kan ik aanbevelen, even wennen in het begin maar daarna wil je niet ansers meer ;)
 
Ik vond het ook doodeng als m'n moeder d'r lenzen uitdeed, kon er niet naar kijken. De eerste keer kostte mij uren bij de opticiën. Wat in mijn geval hielp was de voorschriften (die je stimuleren om van je vingers een soort oogklem te maken) links laten liggen en enkel met een wijsvinger de lens in te brengen en de andere drie vingers op m'n onderste ooglid laten rusten.

Daarna de eerste week een half uur eerder opstaan en beneden met een felle looplamp en een spiegel pielen.... aan, geweldig die tijd :'-)

Als je het niet eens wilt proberen.... tjah, denk denk ik toch dat je misschien een retro intergraalhelm moet kopen?
 
In het begin kon ik ook geen lenzen indoen, maar inmiddels doe ik het met mijn ogen dicht. Ik vind het zoveel fijner rijden dan met een bril.

Zo'n crossbril of sportzonnebril staat natuurlijk voor geen meter bij een pothelm...
 
In het begin kon ik ook geen lenzen indoen, maar inmiddels doe ik het met mijn ogen dicht. Ik vind het zoveel fijner rijden dan met een bril.

Zo'n crossbril of sportzonnebril staat natuurlijk voor geen meter bij een pothelm...

Da's toch best knap ;)
 
Wat voor een type pothelm heb je sammie?

misc.php
 
Of ogen laten lazeren. Even contact opnemen met je zorgverzekeraar, want wie weet wordt het bij jou wel gedekt.

Tevens rijd ik zelf met lenzen en tot ong. 100km/u met vizier open is geen probleem :)
 
bij Louis kun je een motor bril kopen, die over een reguliere bril kan.

efkes opzoeken...
voorbeeldje: nummer 20016020 bij louis of 22016020 bij motozoom.

Ik zelf rijdt met een open helm, maar met een vizier dat tot aan de kin komt:

HelmMartell.jpg

HelmMartellachterzijde.jpg
 
Ik rij ook wel eens met een bril, gewoon een bril uitzoeken met dunne pootjes. Die passen gewoon in ieder helmtype. Lastiger is dan de zonwering, maar misschien kan een zonnebril op sterkte dan uitkomst bieden?

Overigens, met deze sterkte kan je toch prima contactlenzen dragen?

pootjes zijn het probleem niet, tegenwind wel..de glazen moeten beter aansluiten bij mijn hoofd.en zelfs op mijn barrel heb je daar last van
 
Zeker wel. Ik heb een Oakley sportzonnebril, op sterkte. En er is ook de mogelijkheid van Adidas sportzonnebrillen. Bij die Adidas zit er dan een apart inzetbrilletje in waar de glazen in zitten. En waarschijnlijk nog wel meer opties. Maar je moet naar een goede opticien gaan, Specsavers, Pearle, Hans Anders, etc. die verkopen die brillen inderdaad niet en doen ook alsof ze niet bestaan.

Dat laatste heb ik idd ondervonden, dus de duurdere opticiens??
 
In het begin kon ik ook geen lenzen indoen, maar inmiddels doe ik het met mijn ogen dicht. Ik vind het zoveel fijner rijden dan met een bril.

Zo'n crossbril of sportzonnebril staat natuurlijk voor geen meter bij een pothelm...

maakt me niet uit hoe het er uit ziet.. aan mij is weinig te verprutsen :$
 
bij Louis kun je een motor bril kopen, die over een reguliere bril kan.

efkes opzoeken...
voorbeeldje: nummer 20016020 bij louis of 22016020 bij motozoom.

Ik zelf rijdt met een open helm, maar met een vizier dat tot aan de kin komt:

[afbeelding]
[afbeelding]

ja, ik heb 'm ook en..
'Er zijn van die grote vliegbrillen die over een kleine heenkunnen.
Deze zijn geschikt voor een bijrijder maar de randen zijn zo dik dat je een beetje het oogkleppenidee krijgt, dus ook niets voor mij.'

Ik moet wel kunnen uitkijken natuurlijk, die koekblikkers zijn levensgevaarlijk..
 
Zijn hier mensen die ervaring hebben met deze;??
MOTORBRIL NANNINI, BIKER 4V
of is dit hetzelfde grote formaat als de hierboven genoemde?
 
Dat laatste heb ik idd ondervonden, dus de duurdere opticiens??

Zoals Mike Schenk al aangaf, ga gewoon ff naar een goeie opticien...
Zo'n bril is met jouw sterkte prima te maken.
En omdat het niet de makkelijkste bril is om te maken, zul je die idd niet vinden bij de goedkopere winkels.

Het is niet goedkoop(tussen 130,- en 180,- per glas) maar dan heb je wel iets goeds op je neus.
Wel ff je helm meenemen als je een bril gaat uitzoeken 8-)

Suc6
 
een tip andere helm uitzoeken. nolan n103 shubert c3 had ik last van mijn ogen door de wind. en wat meer ellende dus ging ik voor de overstap naar een simpele integraal. een hjc is-16 maatje m op vakantie nergens last van ook al ging ik met 140 over de snelweg. de vakantie eindigde met een klap dus bij thuiskomst een nieuwe helm en aangezien me kop weer kort geschoren was. zat de s me beter. alleen is daardoor de wind weer anders dus nu heb ik het probleem met de wind weer.
 
als hierboven al genoemd is. gewoon lenzen nemen. mijn broertje had ze eerst al en ik vond het maar niks. uiteindelijk toch overstag gegaan. in het begin is het ff piele en ellende maar met een paar dagen ben je blij dat je het gedaan heb.
 
als hierboven al genoemd is. gewoon lenzen nemen. mijn broertje had ze eerst al en ik vond het maar niks. uiteindelijk toch overstag gegaan. in het begin is het ff piele en ellende maar met een paar dagen ben je blij dat je het gedaan heb.

ik ga het overwegen..
 
Het is wel vaker geopperd en aparte fora voor geweest maar laseren is ook een goede optie :Y
Ik zit in het kamp der tegenstanders. Als men 80 jaar ervaring heeft met laseren, dan zou ik het overwegen. 't Is namelijk helemaal niet bekend wat de gevolgen van laseren-op-jonge-leeftijd zijn voor bejaard-geworden ogen. Terwijl wel bekend is dat het hoornvlies op leeftijd vaak dunner wordt. Heb je het dan al laten weglaseren, hou je mogelijk niets over en loop je vanaf je 70e altijd met oogzalfjes en -druppeltjes ofzo te klooien.

Mijn advies: Probeer lenzen of koop een integraalhelm, zou ik zeggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan