Brillentopic: ProGrip 3450 ervaringen

Jermo

MF veteraan
5 mrt 2006
21.994
51
Amsterdam
Ik heb vanmiddag mijn eerste crosshelm gekocht en ik moet nog een bril hiervoor hebben. Aangezien er volop keuze was en een bril al snel 60euro kost heb ik die er niet direct bij gekocht. Ze hadden mooie progrip 3450 brillen liggen die me wel wat leken.

van de site:
NEW PROGRIP 3450 GOGGLE
- Ranked number one frame and lens system in the Industry the 3450 ERGO Frame, nicknamed the SUPER GOGGLE, is now available in a lacqered gel finish.
- TRIPLE felted foam for one of the most comfortable fits in the industry.
- 3 silicon Beads on Strap of high quality Silicon that doesn't crumble when you stretch it.
- PROGRIP PATENTED NO FOG LENS TECHNOLOGY-rated the best NO FOG performance on the market.
- FASTEST Light Sensitive Lens on the Market: from Clear to Smoke in less than 4 seconds! Great for variable lighting conditions.
- PROGRIP lens system with built in Tear-Off Posts.
- Precut Foam and Molded channels for earstems to allow formost EYEGLASSES.


3450silver.jpg


Vooral de light sensitive lens klinkt goed.
Is er hier iemand die wat kan zeggen over deze bril?
 
Ik heb ook een Pro Grip bril. (en nog wat andere merken)

Wat kan ik er over zeggen? Alle brillen van de bekende merken zijn goed.

Het is vaak een persoonlijke keuze qua kleur en model etc.

De pasvorm per merk kan verschillen....dus gewoon een paar merken proberen en kijken welke het beste zit.

Elk bekend merk heeft ook veel in de aftermarkt zoals andere lenzen etc.
 
Ik heb ook een Pro Grip bril. (en nog wat andere merken)

Wat kan ik er over zeggen? Alle brillen van de bekende merken zijn goed.

Het is vaak een persoonlijke keuze qua kleur en model etc.

De pasvorm per merk kan verschillen....dus gewoon een paar merken proberen en kijken welke het beste zit.

Elk bekend merk heeft ook veel in de aftermarkt zoals andere lenzen etc.
Ik had die bril even in mijn handen gehad en dat ding is zo soepel dat ik me slecht kan voorstellen dat hij niet goed zit.
Wat me aanspreekt is vooral het zelf kleurende vizier maar ik weet niet in hoeverre dat een verkooptekst op de doos is.
 
Ik had die bril even in mijn handen gehad en dat ding is zo soepel dat ik me slecht kan voorstellen dat hij niet goed zit.
Wat me aanspreekt is vooral het zelf kleurende vizier maar ik weet niet in hoeverre dat een verkooptekst op de doos is.

Ik heb ook zo'n lens maar écht donker wordt ie niet.
 
belangrijkste is of je bril wel goed op je helm afsluit.. die combinatie moet goed zijn, merk is wat dat betreft niet interessant.

alle brillen zijn wel goed...
dat is het voordeel van mijn Arai MX3, bijna alle brillen passen daarin (nog geen 1 tegen gekomen die niet volledig afsloot)

Mijn AGV's daarentegen (met name de AX7) zijn wat dat betreft klote helmen..
Scott's passen daar heel slecht in.
 
progrip vind ik maar rommel, na 2 weken kapot...

smith houdt het langst uit.
 
neuh met dat laatste ben ik het niet eens.. ook smith flikkert uit elkaar, 't schuim. En de lijm is minder. Maar ik heb er ook 4 of 5 van.. en ze zitten prima (evo)

Scott draait 't langste mee en dat is wel te merken, zit goed en is kwalitatief goed. Heb nu 2 works 89xi brillen.. super brillen!

Zelf glazen gemaakt van dat nieuwe roll off systeem van scott, die dubbelwandige glazen tegen 't beslaan heb je alleen voor het oude roll off systeem met 3 gaten.

Heb nu donkere dubbelwandige glazen in die works, zit super!
 
Iemand trouwens ervaring met Arnette?
Hun roll-off systeem moet echt goed zijn.
 
Laatst bewerkt:
Brillen die hier in nederland 60 a 70 kosten heb je op de engelse ebay voor 30 euro..


goedkoopste roll off bril die ik daar tegenkom kost 28 pond, 36,50 euro zonder verzendkosten.. (10-15 pond ofzo)
diezelfde bril kost hier 32,50 :?

ik zit dag en nacht op ebay maar die engelsen zijn knaiter duur !
de usa, daar kun je kansjes pakken
 
Iemand trouwens ervaring met Arnette?
Hun roll-off systeem moet echt goed zijn.

ik heb zelf ook een paar arnette brillen.
de roll-off canister's op een arnette is van rip and roll, zijn wel goed.
smith roll-off canister's zijn slechter, die lipjes breken snel af, en klappe niet altijd goed terug.
 
Ik heb ook een Smith en ik weet niet hoelang die mee horen te gaan maar na een kleine 2 jaar kwam dat schuim los, heb ik toen nog vastgelijmd maar dat hielp niet bijster veel :P En de rek is ook wel voor het grootste deel eruit, maar ik weet nogmaals dus niet wat de normale levensduur is van zulke brillen :P
 
goedkoopste roll off bril die ik daar tegenkom kost 28 pond, 36,50 euro zonder verzendkosten.. (10-15 pond ofzo)
diezelfde bril kost hier 32,50 :?

ik zit dag en nacht op ebay maar die engelsen zijn knaiter duur !
de usa, daar kun je kansjes pakken

Ah oke, ik heb ook niet al te veel gezocht naar de prijzen in nederland maar meeste sites zie ik toch minstens 40/50 voor de meeste brillen (zeker naar de dure sites gekeken). Maarja bedankt voor de tip :)

Btw moet je eens naar airoh helmen kijken 120 eu cheaper dan in nederland op de uk ebay.
 
Ik heb vandaag na ongeveer alles te hebben gepast een bril gekocht van Scott. Erg mooi maar helaas kreeg ik er op de terugweg al last van op mijn neus en jukbeenderen -O-
Als de bril goed zit druk hij de helm ietjes omhoog waardoor die net niet goed zit. In de winkel heb ik dit niet gemerkt maar tijdens het rijden voelde het pas net ff anders, ook door rijwind natuurlijk. Wanneer ik mijn dan helm goed drukte ging de bril helaas pijn doen B|
Komt waarschijnlijk door de vorm van mijn neus (nee, niet enorm maar hij 'begint' wat hoger dan de meeste) en de beperkte ruimte in mijn helm (airoh runner).

Ik had meteen de motorzaak opgebeld en gelukkig kan ik hem morgen komen ruilen dus :} De Doelen *D

Ik vermoed dat het deze arnette gaat worden, die is ook vrij klein dus pastte wel in mijn helm
full
 
Ah oke, ik heb ook niet al te veel gezocht naar de prijzen in nederland maar meeste sites zie ik toch minstens 40/50 voor de meeste brillen (zeker naar de dure sites gekeken). Maarja bedankt voor de tip :)

Btw moet je eens naar airoh helmen kijken 120 eu cheaper dan in nederland op de uk ebay.

klopt, op airoh wordt bakken met geld verdiend hier.
maar wel altijd kijken naar de verzendkosten he.. die engelsen hebben daar tarieven, wordt je simpel van :?
 
Ik heb vandaag na ongeveer alles te hebben gepast een bril gekocht van Scott. Erg mooi maar helaas kreeg ik er op de terugweg al last van op mijn neus en jukbeenderen -O-
Als de bril goed zit druk hij de helm ietjes omhoog waardoor die net niet goed zit. In de winkel heb ik dit niet gemerkt maar tijdens het rijden voelde het pas net ff anders, ook door rijwind natuurlijk. Wanneer ik mijn dan helm goed drukte ging de bril helaas pijn doen B|
Komt waarschijnlijk door de vorm van mijn neus (nee, niet enorm maar hij 'begint' wat hoger dan de meeste) en de beperkte ruimte in mijn helm (airoh runner).

Ik had meteen de motorzaak opgebeld en gelukkig kan ik hem morgen komen ruilen dus :} De Doelen *D

Ik vermoed dat het deze arnette gaat worden, die is ook vrij klein dus pastte wel in mijn helm
[afbeelding]

haha zo zie je maar weer, smaken en vooral hoofden verschillen :)
datzelfde heb ik met het oude model pro grip en spy
 
Elke bril die ik heb of had drukte op mijn neus.

En nee...ik heb geen grote neus.
 
Het is de arnette uit een paar portr hierboven geworden. Meteen een getint vizier erbij gekocht, kostte maar 7 euro dus viel me erg mee.

[me="Jermo"]is weer happy :+[/me]
 
Terug
Bovenaan Onderaan