Bringin' an R45 back to life!

Status
Reageren niet meer mogelijk.

Deputy Duc

Moderator
Crew
2 aug 2004
23.712
16
56
#28
Hehe deputy werd een keer tijd dat je haar aan ons liet zien. Leuk dat je er weer een project bij hebt.!
Ga je het suzuki treffen redden met snoepie?
Nee, dat zit er niet in. Gaandeweg kom je steeds weer kleine dingetjes tegen die moeten worden vervangen, al is het maar voor het mooie. En daar gaat veel tijd inzitten. Denk dat ik mijn RD250 mee neem, is tenslotte ook een tweetakt. :+
 

Deputy Duc

Moderator
Crew
2 aug 2004
23.712
16
56
#29
Vandaag even het luchtfilter gedemonteerd. Moet een nieuwe voor komen, en dan kun je het beste even zelf kijken of het allemaal klopt wat er in zou moeten zitten.
En ja hoor, het klopte.

 

Deputy Duc

Moderator
Crew
2 aug 2004
23.712
16
56
#30
Er zit zo een rond filter in, zoals het zou moeten. Altijd fijn als theorie en praktijk overeenkomen.

Om het filter te bereiken is het makkelijker om even de accubak te demonteren. Aangezien die wat door roest is aangetast, kan die ook meteen worden opgelapt, en het zijn maar 4 boutjes. Alleen......de roest deed mij het ergste vrezen. Sleuteltje 10 erop, en voorzichtig een beetje kracht zetten.......knak........los! En dat 4 maal. Dat viel mij alleszins mee.


 

Deputy Duc

Moderator
Crew
2 aug 2004
23.712
16
56
#31
Inmiddels is er een pakje naar mij onderweg, met daarin een vervanger voor deze jongen, en nog wat meer lekkers. Viel mij trouwens nog mee, dat filter. Geen enkele muis in te bekennen.

 
Laatst bewerkt:

srad-rob

MF veteraan
24 jan 2010
4.814
1
rijsenhout
#36
Het komt niet vaak voor dat je een motor vindt van 36 jaar oud, van de eerste eigenaar. Hij is altijd netjes onderhouden door de dealer, dus het is niet verprutst door ondeskundige sleutelaars. Die eer komt mij nu dus toe. :+

Dit wordt een project met een lange adem. De fans weten dat ik momenteel met Gijs Vijs bezig ben om "Snoepie" , mijn Suzuki T500 te restaureren. Dat gaat voor. Mijn mentor, de heer Vijs heeft besloten dat ik dit project maar zelfstandig moet gaan aanpakken, aan een Guzzi met hangtieten maakt hij zijn handen niet vuil. Gelukkig kan ik wel altijd op hem terug vallen voor wijze raad. Wat dat laatste betreft, tips&tricks zijn altijd welkom. Mijn doelstelling is niet om de motor in topstaat te brengen. Dat gaat simpelweg teveel muntjes kosten. Het moet gewoon een nette fiets worden, waar ik zo af en toe een rondje mee kan knorren. Naar Zuid-Frankrijk of zo. Eerst maar even de plaatjes verkleinen, dan weten jullie waar we over praten.

[afbeelding]
ga je hem alleen opknappen, of ga je er iets aparts van maken?
 

Deputy Duc

Moderator
Crew
2 aug 2004
23.712
16
56
#37
Nee, hij blijft helemaal standaard. De bedoeling is het ding rijdbaar te maken en wat echt nodig is op te knappen.
 

Deputy Duc

Moderator
Crew
2 aug 2004
23.712
16
56
#39
Hij zou er ongetwijfeld van opknappen, maar het zit er niet in. Dit wordt geen restauratie, maar een low-budget opknapbeurt.
 

Deputy Duc

Moderator
Crew
2 aug 2004
23.712
16
56
#41
Een R90S......dat lijkt mij wel wat. Mooi ding, en volgens mij nog heel bruikbaar ook. Ik zit wel eens te denken om mijn FireBlade 954 weg te doen en een R90S te kopen, maar het verschil tussen verkoop en aanschaf is mij iets te groot.
 

jaap43

MF veteraan
11 aug 2008
14.878
16
Capelle aan den IJssel
#49
Àls we het hebben over brikken en klassiekers, wat is de definitie daarvan, naar mijn mening:
- brik = iedere motor ouder dan bijvoorbeeld 25 jaar
- klassieker = een motor die door ontwerp, prestaties of innovatieve onderdelen opvalt, bijvoorbeeld de Honda CX500 (en 650) turbo.

Iedereen kan andere criteria aandragen wat onder één van beide valt.
 
Status
Reageren niet meer mogelijk.