Bringin' an R45 back to life!

Status
Reageren niet meer mogelijk.

Deputy Duc

Moderator
Crew
2 aug 2004
23.712
16
56
#76
Vandaag het luchtfilter en de bougies even vervangen. Geen wereldschokkende verandering, maar het moest wel even gebeuren. Meteen even de vlotterbakken losgehaald. Daar zou je een hoop bagger verwachten, maar tot mijn grote verrassing waren ze droog en brandschoon!

 

Deputy Duc

Moderator
Crew
2 aug 2004
23.712
16
56
#77
Daarna de accubak even onder handen genomen. Die was behoorlijk roestig, dus eerst maar even de staalborstel erover en daarna ontvetten met remmenreiniger.

 

Deputy Duc

Moderator
Crew
2 aug 2004
23.712
16
56
#80
Even een staalborstel in de boormachine, en het ziet er alweer heel anders uit. Nog even de hoekjes aanpakken en misschien wat met chroompolish in de weer. Let wel, dit is geen restauratie, de bedoeling is gewoon om de motor rijklaar te maken voor wat leuke plezierritjes. Ik denk dat je een fatsoenlijke R45 koopt voor rond de 1500 euro, dus hier een hoop geld insteken zou onzin zijn.

 

Deputy Duc

Moderator
Crew
2 aug 2004
23.712
16
56
#83
Binnenkort eens kijken naar de remklauw. De stiften kon ik er zo uit tikken, waardoor de remblokken er zo uit lagen. Maar dan begint het pas. De zuiger zit muurvast, en de twee inbusbouten om de klauw te splitsen ook. Deze even ingespoten met kruipolie, en over een paar dagen nog maar eens proberen.
 
14 mei 2005
3.854
2
Nijkerk
Bezoek Site
#84
Binnenkort eens kijken naar de remklauw. De stiften kon ik er zo uit tikken, waardoor de remblokken er zo uit lagen. Maar dan begint het pas. De zuiger zit muurvast, en de twee inbusbouten om de klauw te splitsen ook. Deze even ingespoten met kruipolie, en over een paar dagen nog maar eens proberen.
Ik weet niet wat voor klauwen er onder zitten maar het lijken me klauwen met 1 zuiger. Dan zou ik de klauw helemaal niet splitsen en de zuiger er met de rempomp uit proberen te persen. Pas als dat niet lukt de klauw splitsen.
Een Yamaha XJ heeft links en rechts van de schijf een zuiger, en die splits ik ook nooit, al zit de boel nog zo vast.
 
27 feb 2012
49
0
#88
Perslucht is ook een optie.

Leuk om deze opknapbeurt te volgen, ik ben bezig met een R80. Maar voor 1500 euro is die niet opgeknapt hoor..
 

Deputy Duc

Moderator
Crew
2 aug 2004
23.712
16
56
#92
Zo, pakking voor oliefilter en carterpan zijn binnen, kan ik binnenkort de boel even schoonmaken en van verse olie voorzien.
 
1 jan 2013
103
0
58
Etten-Leur
#93
Binnenkort eens kijken naar de remklauw. De stiften kon ik er zo uit tikken, waardoor de remblokken er zo uit lagen. Maar dan begint het pas. De zuiger zit muurvast, en de twee inbusbouten om de klauw te splitsen ook. Deze even ingespoten met kruipolie, en over een paar dagen nog maar eens proberen.
Smeernippel in de aansluiting draaien en met een vetspuit eruit persen, werkt super en je kan veel meer druk opbouwen dan met perslucht en is ook nog eens veiliger.
 

Bolski

Moderator
Crew
Donateur
29 okt 2003
59.731
0
www.bolski.nl
#96
Ik heb zelf een dingessie hiervoor gemaakt. Deze foto's staan niet op volgorde maar je bedoelt wel wat ik snap.














Soms heb je mazzel en kan je de smeernippel zo in je klauw draaien.
 
Laatst bewerkt:

Deputy Duc

Moderator
Crew
2 aug 2004
23.712
16
56
#97
En dan gewoon met zo een handspuit, zeg maar een kitspuit? En daarmee zet je voldoende druk erop om die zuigers eruit te drukken? Ongelofeloos!
 

Wimvlis

MF veteraan
28 apr 2009
3.539
18
Naaldwijk
#98
Wat ook werkt is een werkende rempomp nemen, remleiding monteren, vullen met remvloeistof ontluchten (moet natuurlijk wel de ontluchtingsnippel gangbaar zijn) en dan met de vloeistofdruk de remzuiger eruit persen.

Iets meer werk, maar gezien de frequentie waar ik remklauwen moet "bewerken" acceptabel. En dit gaat natuurlijk ook op als je geen vetspuit hebt.
 
Status
Reageren niet meer mogelijk.