Bringin' an R45 back to life!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als we dan toch bezig zijn met vragen; waarom "bringin' aN R45 back to liVe en niet gewoon "Bringing A R45 back to liFe"?

Vragen... vragen
 
"an R45" is overigens correct, "a R45" niet, en dat is om dezelfde reden dat "a university" goed is en "an university" niet.
Je zou misschien verwachten dat het "an" moet zijn als het staat vóór een woord dat geschreven wordt met een klinker vooraan, maar dat is niet per sé zo. Het criterium is namelijk of de uitspraak van dat woord begint met een klinker.
In het eerste voorbeeld is dat "ar foortie faive": begint met een klinker. Tweede voorbeeld: "joenievursittie" begint met een medeklinker.

Tja, en "bringin'" in plaats van "bringing" is gewoon een stijldingetje; kan prima. De enige fout was dus de "v".
 
Laatst bewerkt:
"an R45" is overigens correct, "a R45" niet, en dat is om dezelfde reden dat "a university" goed is en "an university" niet.
Je zou misschien verwachten dat het "an" moet zijn als het staat vóór een woord dat geschreven wordt met een klinker vooraan, maar dat is niet per sé zo. Het criterium is namelijk of de uitspraak van dat woord begint met een klinker.
In het eerste voorbeeld is dat "ar foortie faive": begint met een klinker. Tweede voorbeeld: "joenievursittie" begint met een medeklinker.

Tja, en "bringin'" in plaats van "bringing" is gewoon een stijldingetje; kan prima. De enige fout was dus de "v".


Nog tips voor de BMW ook?
 
Als we dan toch bezig zijn met vragen; waarom "bringin' aN R45 back to liVe en niet gewoon "Bringing A R45 back to liFe"?

Vragen... vragen
Al weer deze vraag? Had je dat vorige week ook al niet gevraagd? In ieder geval kwam die vraag toen ook al langs, en had ik dezelfde uitleg gegeven als JaVaWa. Deputy heeft het per ongeluk correct gedaan.
 
Ik vind wel dat er geen uitroepteken achter de titel hoort! Dáár kan ik mijn nouw kwaad om maken!!!!!!!
 
Laatst bewerkt:
..Ik heb me eens laten vertellen, toen ik zo'n ding te koop zag staan in mijn buurt, dat de cylinderkop/kleppen van de r45 niet zo best zijn.. veel lekkerij..
Ik hoop dat dit niet waar is of door de vorige eigenaar is verholpen.
Misschien wel een puntje om in de gaten te houden..
Het lijkt me wel een heel leuk gooi/smijt fietsje..
 
Sammie, ik heb de vorige eigenares er niet over gehoord, maar ik ga het meemaken. En inderdaad, lijkt mij ook een heerlijk pruttelding.
 
Al weer deze vraag? Had je dat vorige week ook al niet gevraagd? In ieder geval kwam die vraag toen ook al langs, en had ik dezelfde uitleg gegeven als JaVaWa. Deputy heeft het per ongeluk correct gedaan.

dat was ik ;)

leuk dat het nu wel aangepast is :)
 
..Ik heb me eens laten vertellen, toen ik zo'n ding te koop zag staan in mijn buurt, dat de cylinderkop/kleppen van de r45 niet zo best zijn.. veel lekkerij..
Ik hoop dat dit niet waar is of door de vorige eigenaar is verholpen.
Misschien wel een puntje om in de gaten te houden....

Sammie, dat zijn "broodje-aap-verhalen": de R45/R65-serie had geen specifieke motorische problemen. Wel ontstonden er soms problemen met "zwevende kleppen" bij lieden die het lage vermogen van de R45 probeerden te compenseren met het aanhouden van veel te hoge toerentallen. Structurele problemen met de kleppen (brekende klepstelen rond 100.000 km) kwamen vooral voor bij de R80-modellen vanwege de daarin toegepaste dunnere klepstelen. De belangrijkste reden voor de slechte verkoopresultaten van de R45 (buiten Duitsland) was het lage vermogen en het relatief geringe prijsverschil met de R65.
 
Laatst bewerkt:
Andersom. De R80 heeft 8mm klepstelen. De R45/65 hebben de dunnetjes. De R100 heeft de grote klepschotels waardoor de kleppen rond de ton kunnen breken. De kleintjes kunnen ook breken, dat heeft inderdaad te maken met het uitmelken van de fietsen, door langdurig hoge toeren te jagen verjongen de klepstelen en geven dat op termijn op.
Het is niet helemaal een broodje aap.
 
Vrees niet, zoiets ben ik niet van plan.

Meteen even twee vraagjes:

1: heeft het zin om wat olie door de bougiegaten de cilinders in te spuiten?

2: Is het aan te raden de carterpan er onderuit te halen en schoon te maken voor het starten? (ivm zeef oliepomp)
 
Laatst bewerkt:
Vrees niet, zoiets ben ik niet van plan.

Meteen even twee vraagjes:

1: heeft het zin om wat olie door de bougiegaten de cilinders in te spuiten?

2: Is het aan te raden de carterpan er onderuit te halen en schoon te maken voor het starten? (ivm zeef oliepomp)

1: Ja.

2: Ja. En maak de zeef zelf dan ook even schoon. :Z
 
Ga ik doen, dank je.


Kom ik net thuis, staat de buurman meteen voor de deur met een grote doos. Heb even een pakje voor je aangenomen. Hoewel ik eigenlijk wel wist wat er in zit, ben ik sinds 5 december niet meer zo opgewonden geweest.

full
 
En jawel hoor.....zo blij als een kind.

full





Werd nóg blijer toen ik in de doos geen rekening aantrof. *O*

Helaas trof ik in mijn email wel een mailtje met een linkje wat ik moet aanklikken om te betalen. -O-

Tja, die Bolski is wel goed, maar niet gek. Hoewel kwade tongen beweren dat het omgekeerde ook waar is. :+

Bedankt voor de snelle service Bolski!
 
Verdomd....daar moet ik het eens met hem over hebben. :Y

Ben gewoon blij met mijn eerste onderdeeltjes, lekker snel in huis ook. En ik moet eerlijk zeggen dat hij het vel niet over mijn neus heeft gehaald.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan