Bringin' an R45 back to life!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar geen enkele moeite doen om gevuld speculaas te komen halen he :(
Zou halflive iets verteld hebben over mijn kookkunsten :o
 
Mag niet van de overheid. Ding moet december, januari en februari op stal blijven.
 
Ach, nog een maandje. En wie weet, misschien heb ik ook nog even de tijd het apparaat een beetje schoon te maken.
 
Hmm, ik heb ook nog een paar van die Gläser kuipen liggen. Helaas zitten er geen ruitjes en beugels meer bij
 
Het is maart. De R45 zit weer in de belasting, verzekering is ook geregeld, het is prima weer dus je zou zeggen dat n iets een ontspannen middagje knorren in de weg staat. Wel dus. Wederom weigert de linker cilinder mee te spelen. Op een snuifje remmenreiniger wordt wel heel enthousiast gereageerd, dus ik ga er van uit dat het euvel in de carburatie zit. Eens terug lezen hoe ik dat de vorige keer heb opgelost. Moet straks naar Amsterdam, maar helaas zal dat dus niet met de BMW zijn.
 
Het is maart. De R45 zit weer in de belasting, verzekering is ook geregeld, het is prima weer dus je zou zeggen dat n iets een ontspannen middagje knorren in de weg staat. Wel dus. Wederom weigert de linker cilinder mee te spelen. Op een snuifje remmenreiniger wordt wel heel enthousiast gereageerd, dus ik ga er van uit dat het euvel in de carburatie zit. Eens terug lezen hoe ik dat de vorige keer heb opgelost. Moet straks naar Amsterdam, maar helaas zal dat dus niet met de BMW zijn.
Even je vlotterbakjes uitmesten. Bij lange stilstand verdampt de benzine en blijft er meuk over. Bakje er af, doekje er door en even de kraantjes open zodat de vlotternaaldjes weer los zijn.
En dan geen smoesjes meer verzinnen om toch met die Jap te gaan :(
 
Het is maart. De R45 zit weer in de belasting, verzekering is ook geregeld, het is prima weer dus je zou zeggen dat n iets een ontspannen middagje knorren in de weg staat. Wel dus. Wederom weigert de linker cilinder mee te spelen. Op een snuifje remmenreiniger wordt wel heel enthousiast gereageerd, dus ik ga er van uit dat het euvel in de carburatie zit. Eens terug lezen hoe ik dat de vorige keer heb opgelost. Moet straks naar Amsterdam, maar helaas zal dat dus niet met de BMW zijn.

Wat een ultrarechts ding,..
 
Even het advies van Halflive opgevolgd, en verdomd....na een half uurtje prutsen besloot ook de linker cilinder het verzet te staken.

full
 
Zjeesus! Wat een gepruts met die oude kleppenbak. :(

Koop toch eens een:
goede
ouderwetse
degelijke
milieu ontziende
klassieke....

Tweetakt. })

Rijplezier verzekerd. ;)
 

Hoezo gestrand? De betrouwbaarheid van een BMW is legendarisch. Ik ben dus gewoon weer thuis gekomen. :(


Even een kort ritje gemaakt, mocht het niet goed gaan, kom ik in ieder geval weer thuis. Maar het ging dus wel goed. Meteen de tank maar even vol gegooid met vers sap.

En hoe rijdt dat nou? Tja....eigenlijk als een BMW boxer.Om te beginnen is daar het beroemde "kantelmoment". Merk je tijdens het rijden helemaal niets van overigens. De koppeling vraagt wat gewenning. Die grijpt echt pas in de laatste milimeters van de slag aan, en doet dat vrij lomp. Je kunt er wel soepel mee wegrijden, maar dan moet je hem wel even leren kennen. Ook het schakelen moet met wat beleid gebeuren, maar dan gaat het ook soepeltjes. De acceleratie? Nou, laat je stopwatch maar thuis, een kalender komt beter van pas. Heb er nog even 100 km/u mee gereden, en ik denk dat een slordige 140 haalbaar is. Maar of wij (de R45 en ik) daar nou echt gelukkig van worden...
Gewoon op je gemakje met 80-90 km/u over de provinciale wegen en dijkjes toeren, hou je uren vol. Het ding zit namelijk heel prettig. Sturen gaat licht, ondanks de prehistorische banden. Die gaan wel vervangen worden. Ze zien er nog goed uit, maar ze zijn volgens mij wel een kleine 15 jaar oud. Zal binnenkort eens naar de productiedatum kijken.
En dan de remmen. Ondanks de (gedeeltelijk) "stalen" remleiding houdt dat niet over. Je moet behoorlijk knijpen om er een beetje vertraging uit te halen. Gelukkig maakt de trommel achter het een en ander goed. Als je beide tegelijk gebruikt, is de vertraging best voldoende, al blijft remmen met de R45 een actie die je beter ruim van tevoren kunt plannen.

Alles bij elkaar is de BMW gewoon een heel leuk ding. Helaas is er met deze niet al te zuinig omgegaan. De vorige (en eerste) eigenaresse heeft op een gegeven ogenblik het apparaat niet meer gebruikt, en hij kwam in de schuur terecht. Na een verhuizing heeft hij een poosje buiten gewoond, en is uiteindelijk ergens in een grote loods van defensie terecht gekomen. Daar stond hij tenminste droog, maar toen was het eigenlijk al te laat. Niet dat het een bonk roest is, dat valt eigenlijk nogal mee. Meer wat vliegroest op het frame en de chromen delen. De bochten gaan nooit meer mooi worden, maar de dempers zien er nog verrassend goed uit. Het chromen rekje en de valbeugels zijn met poetsen niet meer te redden, maar het is ook nooit mijn bedoeling geweest het ding naar nieuwstaat te restaureren. Als straks de temperatuur nog wat aangenamer wordt, stukje bij beetje wat poetsen, dan denk ik dat er best nog wel een acceptabele fiets staat. Nu eerst op zoek naar de emblemen voor op de tank en achterop de buddy, die heeft hij verdiend!
 
Zjeesus! Wat een gepruts met die oude kleppenbak. :(

Koop toch eens een:
goede
ouderwetse
degelijke
milieu ontziende
klassieke....

Tweetakt. })

Rijplezier verzekerd. ;)


Hmmmm.....ik moet nog ergens wat stukken en brokken hebben liggen die samen een Suzuki T500 moeten vormen. Is dat wat?
 
Tussen jouw woonstede en de Arbeitseinsatz zitten toch geen snelwegen. een top van 100 is zat. Door die smalle bandjes en sportieve geometrie is het een heel leuk ding om de mannen met 100+ Pk buitenom voorbij te steken.

Oh ja, Edam, het was zeker toeval dat er net naast jouw foto moment een gezellige uitbater met terras zit?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan