BRNO 2016

die
is
stuk

Kwalijke zaak dat een band zover kapot kan, nog kwalijker dat er doorgereden mag worden. Wat als die band met 250kmh op de teller *poef* zegt? Een zwarte vlag met oranje cirkel had wellicht op z'n plaats geweest...
Zo stuk horen ze te gaan, lijkt mij. Iets anders hoef je van een soft wet niet te verwachten na een hele race op een warme, sterk opdrogende baan. Reken er maar op dat de coureur het herkent - dovi en jorge kwamen direct binnen - en zelf de risicoanalyse doen. :Y
 
Zo stuk horen ze te gaan, lijkt mij. Iets anders hoef je van een soft wet niet te verwachten na een hele race op een warme, sterk opdrogende baan. Reken er maar op dat de coureur het herkent - dovi en jorge kwamen direct binnen - en zelf de risicoanalyse doen. :Y

Inderdaad ! Op een droge baan met hoge temperatuur rijd je ook niet zomaar een race uit op soft banden ;)
 
Idd omgang met de band maar natuurlijk ook afstelling en rijstijl..

Daarbij zie je sommige rijders overal "water" oppikken waar anderen constant op de "droge" lijn blijven rijden !
 
Wat een bikkel die Iannone haha...Lorenzo jankerd...Dovi ook een menthal breakdown!
Rossi en MM verstandig gereden. Barbera/Baz *D
CC :}
 
Zo stuk horen ze te gaan, lijkt mij. Iets anders hoef je van een soft wet niet te verwachten na een hele race op een warme, sterk opdrogende baan. Reken er maar op dat de coureur het herkent - dovi en jorge kwamen direct binnen - en zelf de risicoanalyse doen. :Y

Idd duidelijk de verkeerde bandenkeuze gemaakt, maar als je daarmee de veiligheid in gevaar brengt voor jezelf en andere rijders dan mag race direction daar wel wat over zeggen.
Net zoals Philip Islands 2013 waarbij men vooraf twijfelde of de banden de gehele race meegingen.
 
Idd duidelijk de verkeerde bandenkeuze gemaakt, maar als je daarmee de veiligheid in gevaar brengt voor jezelf en andere rijders dan mag race direction daar wel wat over zeggen.
Net zoals Philip Islands 2013 waarbij men vooraf twijfelde of de banden de gehele race meegingen.

De technici hadden tegen MM gezegd (en mogelijk tegen anderen) dat soft het niet zou vol houden. En die adviseerden de harde regenband.
Maar dit was ook de eerste natte race in Brno, dus niemand wist hoe snel de baan zou opdrogen.
Je zou uit deze keuze de conclusie kunnen trekken dat het veld verwachtte dat de baan sneller zou drogen en daarom moeten wisselen van motor.
 
Idd duidelijk de verkeerde bandenkeuze gemaakt, maar als je daarmee de veiligheid in gevaar brengt voor jezelf en andere rijders dan mag race direction daar wel wat over zeggen.
Net zoals Philip Islands 2013 waarbij men vooraf twijfelde of de banden de gehele race meegingen.
:^

En de kwaliteit van de handgemaakte banden schijnt ook niet constant te zijn.
Er komen rare verschillen naar voren bij Michelin. :)
 
Goed genoeg de statistieken in de gaten gehouden. Maar je herkent Cal zijn humor niet, noch de staat van de Honda, noch de dappere houding die Cal en Jack typeert? Noch de bevestiging die Miller in Assen gaf, met name tegenover mensen die hem totaal afgbrandden? Dit is niet hoog van de toren blazen, dit zijn topsporters die bijzondere dingen tonen en daar met recht trots in vinden.

Wat dacht je dan, dat deze jongens met al hun zelfgeloof, toewijding en training zouden zeggen dat hun winst puur geluk was en dat ze het niet verdiend hadden? Op gelijk materiaal zouden al die mannen veel vaker podiumkansen hebben, dat weten ze best en op dit soort momenten zie je ze dat ook uiten. :Y

Sja.. Humor. Van Cal kan je dat nog wel zeggen.. maar Miller heeft het idee dat hij met 1 overwinning iedereen heeft overtuigd. "Ik heb mezelf nog niet dood gereden" .. nee gelukkig niet.. een paar gebroken ruggenwervels lijkt me al erg genoeg :X De laatste die zo'n grapje maakte was Simoncelli ;( :/

De Honda is zeker niet waar die moet zijn, en het is ook te respecteren dat Cal en Miller elke keer toch tot het gaatje gaan. Maar ook al zullen ze nooit zeggen dat ze enigszins geluk hadden, weten ze het zelf ook wel.

Ze rijden niet voor niks in de GP, sturen kunnen ze echt wel.. maar dat kunnen al hun conculega's ook.. Soms maak je een keuze die goed uitpakt en de volgende keer rijden ze gewoon weer buiten de top 10.


Crutchlow: “Ik ben ’s werelds beste in wisselende omstandigheden” - MotoGP nieuws
 
Laatst bewerkt:
Sja.. Humor. Van Cal kan je dat nog wel zeggen.. maar Miller heeft het idee dat hij met 1 overwinning iedereen heeft overtuigd. "Ik heb mezelf nog niet dood gereden" .. nee gelukkig niet.. een paar gebroken ruggenwervels lijkt me al erg genoeg :X De laatste die zo'n grapje maakte was Simoncelli ;( :/

Als je Miller's gevoel voor humor en droogkloterij niet kent, moet je eens iets anders kijken dan alleen de race van start tot finish. _O- Die jongen heeft een heel moeilijke MotoGP-initiatie gehad, en met die winst op Assen heeft hij echt wel laten zien dat-ie hier thuishoort. Wat dat betreft is één overwinning wél genoeg. Vijf keer dapper crashen en één keer winnen is voor een coureur uit het achterveld waardevoller dan zes keer veilig 17e worden.

Maar goed, als je puur naar resultaten als spreadsheet wil kijken, is het een waardeloze prutser met één lucky day. Ik ben daar niet zo van.
 
Als je Miller's gevoel voor humor en droogkloterij niet kent, moet je eens iets anders kijken dan alleen de race van start tot finish. _O- Die jongen heeft een heel moeilijke MotoGP-initiatie gehad, en met die winst op Assen heeft hij echt wel laten zien dat-ie hier thuishoort. Wat dat betreft is één overwinning wél genoeg. Vijf keer dapper crashen en één keer winnen is voor een coureur uit het achterveld waardevoller dan zes keer veilig 17e worden.

Maar goed, als je puur naar resultaten als spreadsheet wil kijken, is het een waardeloze prutser met één lucky day. Ik ben daar niet zo van.

Ik vond Miller in de moto3 al een pestventje.. was eindelijk blij dat ie iets meer timide was geworden zo achterin het MotoGP veld ;)
Winnen in zo'n GP veld is een beste prestatie, maar je kan niet ontkennen dat (met name) Assen een knotsgekke wedstrijd was die maar weinig te maken had met het echte kunnen van de rijders.. Zoals Lorenzo zei; Het was overleven. Daar zijn Aussie's meestal wel goed in ja.

Het is Miller en Crutchlow gegund hoor.. maar ga niet naast je schoenen lopen.
 
Als je Miller's gevoel voor humor en droogkloterij niet kent, moet je eens iets anders kijken dan alleen de race van start tot finish. _O- Die jongen heeft een heel moeilijke MotoGP-initiatie gehad, en met die winst op Assen heeft hij echt wel laten zien dat-ie hier thuishoort. Wat dat betreft is één overwinning wél genoeg. Vijf keer dapper crashen en één keer winnen is voor een coureur uit het achterveld waardevoller dan zes keer veilig 17e worden.

Maar goed, als je puur naar resultaten als spreadsheet wil kijken, is het een waardeloze prutser met één lucky day. Ik ben daar niet zo van.

Goed gesproken. Totally agree
 
Ik vond Miller in de moto3 al een pestventje.. was eindelijk blij dat ie iets meer timide was geworden zo achterin het MotoGP veld ;)
Winnen in zo'n GP veld is een beste prestatie, maar je kan niet ontkennen dat (met name) Assen een knotsgekke wedstrijd was die maar weinig te maken had met het echte kunnen van de rijders.. Zoals Lorenzo zei; Het was overleven. Daar zijn Aussie's meestal wel goed in ja.

Het is Miller en Crutchlow gegund hoor.. maar ga niet naast je schoenen lopen.


Miller en Crutchlow: 2 rijders die 't moeten redden met "minder" materiaal maar mét ballen.
 
Crutchlow en Miller zaten er in Duitsland ook erg goed bij, maar zeker Miller ging te laat naar binnen voor een goed eindresultaat.
 
Alex Lowes vervangt Bradley Smith op Silverstone & Misano.

Smith out for Silverstone and Misano - Lowes to step in

Monster Yamaha Tech 3 rider to sit out the upcoming back-to-back GPs, with WorldSBK rider set for replacement duty

Tags MotoGP, 2016, OCTO BRITISH GRAND PRIX, Bradley Smith, Monster Yamaha Tech 3



Bradley Smith (Monster Yamaha Tech 3) has been confirmed as having to miss his home race at Silverstone and the following Gran Premio TIM di San Marino e della Riviera di Rimini after a crash in a free practice for the Oschersleben 8H endurance race left the British rider with an injured thigh. Initially fearing a break, it was later confirmed that there was no fracture, but Smith underwent surgery on the laceration sustained and has now confirmed his absence from the Octo British Grand Prix at Silverstone, and the back-to-back visit to Misano.



PATA Yamaha Official WorldSBK Team rider Alex Lowes recently tested the Monster Yamaha Tech 3 machine at the one day official test following the Czech GP, with the Brit given the opportunity as a reward for his win for Yamaha in the prestigious Suzuka 8H - alongside Tech 3's Pol Espargaro. Lowes will now be the replacement for Smith at the back-to-back British and San Marino GPs, joining his brother Sam Lowes (Federal Oil Gresini Moto2) in the MotoGP™ paddock.

Smith out for Silverstone and Misano - Lowes to step in
 
Alex Lowes maakt goed gebruik van z'n 8Hr Suzuka overwinning! Ben benieuwd hoe lang het duurt voor hij de Tech3 bike nog eens neerlegt. Ik kan "Alex Lowes" en "DNF" nauwelijks gescheiden houden in mijn hoofd, hoe onterecht dat misschien ook is.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan