Broek in je laars of over je laars

Ik draag mijn broek met de pijpen

  • In mijn laars

    Stemmen: 61 43,6%
  • Over mijn laars

    Stemmen: 65 46,4%
  • Korte broek, je weet toch

    Stemmen: 14 10,0%

  • Totaal aantal stemmers
    140

Mesmer

Die hard MF'er
19 dec 2009
893
1
Groningen
Toen ik een paar jaar geleden mijn rijbewijs heb gehaald, heb ik een leren jas van Difi gekocht en een leren broek met rechte pijp van Difi die ik over mijn laarzen (Sidi) draag. Vooral omdat ik dit mooier vind/ vond bij mijn naked Bandit.

Maarrr.. Ik begin mij steeds meer aan die broek te ergeren. Hij kruipt tijdens het rijden omhoog waardoor hij soms boven mijn laarzen komt. En de binnenkant blijft haken aan het klitteband van mijn laars waardoor ik die pijpen ook niet makkelijk weer over mijn laarzen krijg.

Nu vind ik het sowieso tijd worden voor een upgrade van mijn pak en twijfel of ik toch voor een broek ga die in mijn laarzen kan. (mooie rev'it combi ofzo...)

Jaja, een man met een kledingcrisis haha _O-

Wat hebben jullie?
 
Hangt voor een groot deel af van wat voor laarzen je hebt.
Zelf rij ik met het (leren) pak over de laarzen, maar ik heb indertijd gekozen voor de zg. ME-laarzen. Die sluiten mooi aan op het been en vanwege de vetersluiting is het zelfs onaangenaam om het pak bij de laarzen in te doen. Voordeel van over de laarzen is dat er bij een klein beetje regen geen water in de laars komt.
 
Leer inderdaad in de laars, textielbroek over de laars. Wat op mijn GS wel betekent dat ik moet opletten als het regent. Zodra het wegdek nat wordt krijg ik spatwater tegen mijn schenen wat precies mijn laars inloopt, dus dan moet ik een regenbroek aantrekken.
 
Hangt voor een groot deel af van wat voor laarzen je hebt.

Ik heb deze

20f6zar.jpg
 
Een leren broek kan je toch nooit over je laarzen heen dragen. Als ik de rits dicht doe van de broek dan zit deze strak om mijn been heen boven me enkels. Trek ik dan de laars aan dan komt deze over de broek en uiteraard hoger te zitten.
 
Bij leer: in de laars
Bij textiel: over de laars.

Ben ik het niet met je eens, zoals je op de foto kan zien draagt een vriend van mij zijn laarzen over zijn textielen broek. Dit model is aan de onderkant strakker, net zoals een leren broek.

pMKjM.jpg



Een leren broek kan je toch nooit over je laarzen heen dragen. Als ik de rits dicht doe van de broek dan zit deze strak om mijn been heen boven me enkels. Trek ik dan de laars aan dan komt deze over de broek en uiteraard hoger te zitten.

Idd, zodra ik mijn leren broek aan de onderkant dicht doe zit het zo strak dat je er geen 2 vingers bij in kan doen.

Je hebt wel speciale modellen zoals die pakken waar Rossi en Lorenzo mee rijden waarbij je lerenbroek wel over je laars komt.
 
Laatst bewerkt:
Mijn leren broek is meer van het model jeans. Dus zonder rits aan onder kant en met rechte pijpen.
 
Ik draag mijn laarzen over mijn leren broek, dat kan nl. niet anders. Een maat van mij heeft een leren broek met een bootcut, waardoor deze wèl over de laars kan. Het heeft niks te maken met textiel of leer, het gaat gewoon om de pasvorm van de broek(spijpen).
 
Jullie zijn stom, ik ben met jullie :+
Textiel over de laars en leder in de laars. Maar tegenwoordig zie je ook steeds meer 't leder over de laars, pakken van dainese bv.
 
Terug
Bovenaan Onderaan