Brommer laten keuren als motor anno 2010

nou ,...ik had toevallig ook effe een gesprekje met een maatje van me...,....
...hij runt een 1-mans-garage-bedrijf .
Bij auto's maakt 't geen zak uit of je bijv een 1800cc motor door een 2000cc motor vervangt , zolang het aantal cilinders maar gelijk blijft.

M.a.w : lekker er op los hobby'-en dus ,......en gelijk de grootst mogelijke cilinder/motor op die skoetert timmeren :) :) :) :) :)
 
geldt natuurlijk voor een skoetert met motor-kenteken ,.....anders gaat 't feest niet door natuurlijk :+
 
wij hadden er vroeger helemaal schijt an ,....in een ford transit haalde we een 1700 4-cil motor er uit en er werd een 2800 6-cil ingefrommeld

en ik had bijv een 2300 6-cil granada , en ik propte er een 3000 6-cil Essex motor in ( met bak en differentiëel en zwaardere voorveren en andere cardan-as .


Het was een verslaviving gewoon om dat soort dingen uit te halen ,.......leuke tijd hoor..
 
"Vroegâh" ..... toen kon en mocht er alles :+

Toendertijd (jaren '80) ook nog regelmatig een oud 4 cilinder Porsche 911 blokje in een 1300 Kevertje staan lepelen. RDW telde 4 cilinders ..... en dat had 'ie orgineel ook, dus niks aan het handje :+
 
Ik lees hier dat je een brommer niet naar een motor kan keuren. Vanwaar dat dit wel kan bij kreidlers?
 
Volgens mij kan dat ook niet bij kreidlers, maar misschien ben je in de war met kreidlers die altijd al een 50cc motor zijn geweest. Brommerkreidlers kun je afaik niet 'omkeuren'. Mogelijk is er toch nog een achterdeurtje als je verwijst naar de duitse typegoedkeuring als lichte motor.
 
Ik lees hier dat je een brommer niet naar een motor kan keuren. Vanwaar dat dit wel kan bij kreidlers?


Andersom heb ik wel 2x gedaan. Een 50cc Kreidler met motorkenteken om laten keuren tot 50cc Kreidler met bromfietskenteken.

Toen ze begonnen met kentekens voor brommers, heb ik wel verhalen gehoord over motor of brommerKreidlers die naar wens konden worden gekeurd tot motor of brommer. Maar dat scheen te berusten op een misvatting. Ofzo.
 
"Vroegâh" ..... toen kon en mocht er alles :+

Toendertijd (jaren '80) ook nog regelmatig een oud 4 cilinder Porsche 911 blokje in een 1300 Kevertje staan lepelen. RDW telde 4 cilinders ..... en dat had 'ie orgineel ook, dus niks aan het handje :+
Had in mijn VW Caddy type 1 ook een 1900 Turbo ipv een 1600 zitten, kwam hij netjes elke keer mee door de APK..

Wel een cool project, superlicht scootertje met idioot veel vermogen.. mooi man!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan