Brommer laten keuren als motor

ps: de solex van me moeder loopt 130 vet cool man. Ga ik ook een motor van maken

moet je er een racekuip opzetten loopt ie nog harder :+
      
      
      
Door Yzf1kr op 13-08-2004 07:30
      Bekijk het profiel van deze user Quote deze post in je eigen post
      
      

Quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 23:08 schreef Ericzx het volgende:
Ik had een Zundapp KS50 met een motorblok KS125



Kijk dan spreek je ook ever een heel ander soort apparaat, vele malen degelijker als een normaal brommertje.
:^
 
Kijk dan spreek je ook ever een heel ander soort apparaat, vele malen degelijker als een normaal brommertje.
Het was idd een 125cc, maar te licht voor het echte werk. Liep lekker. Op de snelweg was het niet alles. Top lag rond de 130km/u
Heb er voornamelijk in de buurt (50 en 80km/u wegen) mee rondgereden met een proefrijbewijs (mocht tot in 1985).
Na het behalen van mijn rijbewijs heb ik een Yamaha RD250 gekocht die veel minder kostte dan die Zundapp.
Van het geld dat ik over had ik toen een stereo gekocht.. :)
 
Je kan ook 50cc brommers op kenteken laten zetten.
Het word alleen maar moeilijker om een brommer te laten keuren met meer dan het technisch voor geschreven vermogen..
kijk bij 70cc zullen ze niet echt moeilijk gaan doen.. Maar als je er +80cc onder hebt hangen kan het zijn dat ze je weigeren omdat je frame daar niet voor gebouwd is..
 
Bla bla bla. en met 70cc krijg ik vast niej zo veel bekeuringen dan als ik zo'n 25kw heb... ik weet toch al wel dat ik dan ook vol ga rij, snelheid is altijd al iets geweest waar ik van hou, en geen zin in dat het me dood word...

pfffff, weer zo iemand met een lose uitspraak. 'op een snelle motor rij ik me helemaal dood' ja tuurlijk.
op de brommert was ik ook altijd gekke henkie, weet niet hoevaak ik op m'n bek heb gelegen nadat ik een bocht gemist had, maar toch aardig vaak.
rij nu dik 5 jaar motor (+/- 80.000 km totaal) en heb nog geen brokken gemaakt. en toch rij ik over het algemeen redelijk hard/snel. alleen een aantal keren een momentje gehad. mijn 25 kw motortje liep trouwens maar 150, dus da's nou niet echt om van te schrikken.


oh ja, het kan me trouwens geen reet schelen wat je doet. als je er maar lol in hebt.
 
Twee vrienden van mij hebben hun C-90's als motor laten invoeren. Wat het hun gekost heeft weet ik niet meer precies, maar ik dacht ergens rond de 200 euro en een paar maanden kloten met de RDW e.d. Maar die C-90's hadden in Engeland ooit al een motorgoedkeuring, wat het een stuk makkelijker maakt.

Maar ik zou het persoonlijk niet doen. Het gaat gewoon te zacht. Zij mijden snel- en autowegen als de pest en zelfs op de meeste 80 kilometer wegen voel je je niet echt lekker. Het blijft toch gewoon een stuk kleiner dan een echte motor en automobilisten zien je daarom ook niet echt voor vol aan.

En 140 met je 50cc? :Z
die oude modellen met kixstart, die halen toch zo de 100? ofnie..

ben trouwens blij dat we met zn allen tegen deze opschepper ingaan. dat brommertijdperk heb ik gelukkig achter me gelaten, heb er 14 gehad, heb alleen me cd-tje nog (flikker op met imi spartaas). altijd die bs over snelheid.
een klasgenoot van mij had een aprilia af-1 met 80cc polini en 28 mm carb, ging 115. gekocht van een dude op circuit zandvoort.
armando, je hoort het, je bent niet welkom met je opschepperij ;) beat it kid! get a thumper!
 
Rest BPM (te betalen) in euro 179 staat er op die site... dus dat vald nog wel mee dan + 100 euro keuren (wat ik dus nog moet informeren kan ook veel meer izjn nu dus... ) maar dan is het wel te doen heb je voor 280 euro leuke motor

Je denkt nu dat je dan een leuke motor hebt, maar je bent hem zo zat, omdattie niet vooruit is te branden. Nu denk je misschien van wel, maar als je een 25kWatter hebt geprobeerd heb je ineens een heel ander idee.

Verder istie daarna aan de straatstenen niet kwijt te raken. Wie koopt er nu een 70cc motor?
 
Volgens mij moet het wel lukken veel van deze brommers rijden in de ZUidelijke landen als italie als 125 cc motoren. Dus het rijwile gedeelte en de remmen moeten het kunnen hebben. Ik het een Yamaha DTR gehad ook met schrijf remmen ect. reedt in het buiten land als 125 cc rond.
 
Koop een enduro 125cc ofzo bijv. de honda XR125L :) (Prijs: EURO 3.240,00) Positieve spam he 8-) . Dit is toch veel beter dan zo'n derbi
 
Originally posted by rieju-pim
tis indd wel makkelijk, alsje lkr verder wil gaan met opvoeren kan je je brommer opfokken zonder rollerbank gezeik, zo simpel is het nou.

Tgaat niet om het motor gevoel maar op het kunnen rijden op je brommer zonder gezeik, of snappen jullie dat niet

----------------------------------

de 1e die het snapt hehe... maar daar gaat het eigenlijk meer om dan om geld of andere dingen...
 
ik denk dat je me op mijn top (op gs500e) nog redelijk bij kan houden op een zeer goed opgevoerde brommer, maar het bochtenwerk is 100x geiler met een motor dan met brommer :9~
 
ik denk dat je me op mijn top (op gs500e) nog redelijk bij kan houden op een zeer goed opgevoerde brommer, maar het bochtenwerk is 100x geiler met een motor dan met brommer :9~


gaat een redelijk opgevoerde brommer dan ook 180?

komop zeg, hooguit de 1e paar meter kan een scooter/brommer winnen(weinig gewicht), maar een motor is verder echt wel sneller.
 
met het geld wat je al aan de keuring kwijt bent kun je een leuke motor kopen.
Ik heb een Z400 gekocht voor 200 euro. Moesten wat slijtagedelen aan vervangen worden.

Voor nog geen 400 euro in totaal een leuke motor...

Brommertjes zijn wel leuk, maar het is zoooooon troep allemaal, die rieju's en derbi's...vanavond nog geprobeerd bij een vriend zn vliegwiel eraf te trekken met een poelietrekker....breekt er gewoon een stuk uit het carter :( ...het is zulke ongelooflijke troep...

heb de laatste tijd van mn brommer periode niet opgevoerd gereden en dat beviel me best! Harder wilde ik niet omdat je gezeik blijft hebben met het blok. Enige wat ik altijd al heb willen hebben is een 80cc blok op mijn TSX, en de gozer die dat ding nu heeft heeft nu zo'n blok gekocht en ik blijf dat prachtig vinden, flink veel koppel, nauwelijks slijtage en toch een top van 80+...heerlijk, niet té snel, en lekker optrekken vergeleken met een brommertje.

owja...dat koppel:
dit is op mijn laatste vakantie op een Honda MTX oud type met origineel 80blok:
DSC02533.jpg


en dit is op mijn eigen oude brakke MT die helemaal niet opgevoerd is.

IMG_4958.jpg


wat ben ik toch een posertje :+ :9

anyhow...brommer op kenteken is bullshit...je wordt om de haverklap aangehouden door agenten die het maar raar vinden, je wordt even goed geflitst or whatever, dit maal ben je alleen te traceren nu het wél een kenteken is inplaats van een verzekeringsplaatje.

Enige voordeel is dat de verzekering misschien wat lager uit zal vallen.
Ik vind het onrendabel
Mieter die gare brommer de deur uit van die 1000 euro die je er voor krijgt plus de 500 euro die je anders aan de keuring enz. had uitgegeven koop je gewoon een échte motor. Nog minder gezeik met meer lol...
 
brommers op kenteken zijn Dope!!!

klPICT0042.jpg

klPICT0069.jpg

klPICT0072.jpg

http://www.hondaheaven.org/albums/album24/klPICT0071.jpg
http://www.hondaheaven.org/albums/album24/klPICT0050.jpg
http://www.hondaheaven.org/albums/album24/klPICT0052.jpg
http://www.hondaheaven.org/albums/album24/klPICT0108.jpg
http://www.hondaheaven.org/albums/album24/klPICT0106.jpg
http://www.hondaheaven.org/albums/album24/klPICT0158.jpg
Allemaal op motor plaat .. waren brommers ... :+

tuurlijk gaat een grote motor harder en beter door de bocht, maakt dat wat uit, dit is veel gaver op te rijden, fel klein motortje wat je helemaal zelf inelkaar hebt gezet .. ja tuurlijk, kan met grote-motor ook, maar dit kleine .. tja het heeft wat .. je moet er maar van houden denk ... :]
 
armando laat de moeite achterwege. Ik dacht met me rs 70 cc ( 120 km/uur) dat ik snel was maar ik heb laatst op een gs 500 gezeten. Dat is echt 100x anders *D :9~ TERING WAT GAAFFF was dat. In lage toeren 3-4k heeft een brommer NIKS van vermogen maar bij een motor }) DAMN 100x beter. Trouwens met het opvoeren en alle shit om genoeg vermogen te hebben dan gaat er nog genoeg pleuros inzitten in slijtage, onderhoud en dergelijken. :z fantasyy :Z Verkoop die brommert en koop een GS 500 als het goed is hoef je niks of heel weinig bij te leggen.

En toch vind ik het een raadsel hoe jij 140 haalt met een originele 50 cc :z dat moest dat kreng toch aardig toeren blazen :p
 
Laatst bewerkt:
gaat een redelijk opgevoerde brommer dan ook 180?

komop zeg, hooguit de 1e paar meter kan een scooter/brommer winnen(weinig gewicht), maar een motor is verder echt wel sneller.

Mijn 25 kw haalt geen 180 hoor. Daar gaat het vaak over, maar volgens mij haalt een gs500e die ECHT maar 25 kw heeft nooit 180.. (misschien moet ik die van mij maar eens op de testbank zetten, want misschien issie wel erg langzaam)
 
brommers op kenteken zijn Dope!!!

Allemaal op motor plaat .. waren brommers ... :+

tuurlijk gaat een grote motor harder en beter door de bocht, maakt dat wat uit, dit is veel gaver op te rijden, fel klein motortje wat je helemaal zelf inelkaar hebt gezet .. ja tuurlijk, kan met grote-motor ook, maar dit kleine .. tja het heeft wat .. je moet er maar van houden denk ... :]
Zoo eentje heb ik ook, moest toen helaas gekeurd worden vanwege de achterlijke nederlandse wetgeving..

Maar het is geen enkel probleem, alleen zie ik het nut niet zo van in en ben ik bang dat je hem niet meer kwijtraakt..
 
Mijn 25 kw haalt geen 180 hoor. Daar gaat het vaak over, maar volgens mij haalt een gs500e die ECHT maar 25 kw heeft nooit 180.. (misschien moet ik die van mij maar eens op de testbank zetten, want misschien issie wel erg langzaam)


mijne haalt gemiddeld zo'n 170 tot 180. en niet alleen op mijn teller, ook op de teller van een Bandit, GPX600 en de teller van een peugeot 106 haal ik rond die snelheden.

(en mijn GS is officieel 25kw, maar wel met laser uitlaat systeem)
 
Laatst bewerkt:
Ik raad de Topic starter aan om er helemaal niet aan te beginnen omdat je nou niet echt verstand van zaken hebt.

Wie hard wil rijden op een brommer/scooter moet gewoon veel betalen, hard rijden kost geld.
Wat denk je van alle slijtings onderdelen!

en dat Geld kan je beter steken in een motor! ;)
 
owja...dat koppel:
dit is op mijn laatste vakantie op een Honda MTX oud type met origineel 80blok:
(Afbeelding)

en dit is op mijn eigen oude brakke MT die helemaal niet opgevoerd is.

(Afbeelding)

wat ben ik toch een posertje :+ :9

Een MT / MTX op het achterwiel krijgen is geen kunst ;) Die dingen willen altijd op het achterwiel. Heb eens een MT gehad met echt een verrot blok met een zuiger erin die iets teveel speling had in de cilinder en waarbij het vermogen ook nog eens ongeveer gelijk was aan een snorfiets. Zelfs die kreeg je zonder moeite op het achterwiel. Politie wilde 'm op een wagen zetten en mee naar bureau voor technisch onderzoek omdat ze dachten dat er een flinke begrenzer in zou zitten omdat ie qua vermogen een snorfiets zou moeten zijn ipv een brommer. Na moeilijk te doen hoefde hij niet mee, blok was gewoon gaar....


Maaruh, topicstarter ; verkoop die Senda, voor het geld wat het oplevert kan je particulier een 25kw GS500e kopen, veel betrouwbaarder, met een brommert op de weg ben je zo dood, laat staan dat vaak hoogtoerig 2 takt snelweg rijden resulteert in mogelijke vastlopers.
 
Zoo eentje heb ik ook, moest toen helaas gekeurd worden vanwege de achterlijke nederlandse wetgeving..

Maar het is geen enkel probleem, alleen zie ik het nut niet zo van in en ben ik bang dat je hem niet meer kwijtraakt..


indd lastig, vaak een motor frame kopen nog het goedkoopst.. en indd het in zijn geheel kwijt kunnen lukt vaak niet, los in onderdelen vaak wel aardig, maar dan zal je zien dat je altijd nog met parts blijft zitten B| ..
 
mijne haalt gemiddeld zo'n 170 tot 180. en niet alleen op mijn teller, ook op de teller van een Bandit, GPX600 en de teller van een peugeot 106 haal ik rond die snelheden.

(en mijn GS is officieel 25kw, maar wel met laser uitlaat systeem)

http://www.hondaheaven.org/albums/album24/klPICT0073.jpg
deze deed 157km.h op de dyno en 155km.h rijdend naast een cbr, en het is "niet eens top off the hill" t kan nog wel heftiger ...
en dit rijd al een tijdje hoor ;)
weet niet hoe de slijtage bij gefokte 2takts zit maar dit houd prima ..
en dan nog .. als je 130km.h kan dan lijkt me dat toch wel genoeg voor snelweg etc .... ja harder kunnen is altijd leuk maar geen noodzaak ..
 
Terug
Bovenaan Onderaan