Brommer stelen is makkelijk

DmonsterW

MF'er
14 jan 2004
230
0
Eindhoven
Even een grappige annekdote voor tussendoor (waar gebeurd trouwens).

Fiets ik afgelopen woensdagmiddag door het centrum (Fellenoord) van Eindhoven naar huis toe. Kom ik vlakbij het station. Staat daar een meisje bij d'r brommerscooter te wachten met een geparkeerde Renaultje 5 erbij. Dit trok m'n aandacht omdat dit een voetganger / scooter gebied is (i.i.g geen auto's toegestaan).
De scooter zat met een flinke Abus ketting vast aan een hek en wat zie ik. Die vent doet de kofferbak open van de Renault 5 en haalt me daar een complete gascylinder uit met 2 slangen die uitkomen in een snijbrander (ben een leek op dit gebied dus ik neem dat dat het was). })
Afijn, ik fiets door maar het laat zich raden dat mevrouw d'r sleuteltje is kwijtgeraakt. Ik heb me er verder niet mee bemoeid aangezien een brommer was O-)
Pikant detail is dat het dus echt een druk gebied is qua voetgangers etc. en ik zag er niemand mee in discussie gaan... Dus de volgende keer gewoon een motor uitkiezen en met snijbrander op klaarlichte dag rippen die motor :X
 
Ik heb ook wel ens met een vriend van mij in het centrum van Hilversum zijn fietsslot van een nieuwe mountainbike doorgezaagd (=1 uur werk...).

Honderden mensen lopen langs, politie loopt langs, niemand reageert |(

Ze gaan er waarschijnlijk van uit dat je overdag niet aan het stelen bent, maar gewoon je sleutel vergeten bent.
 
Het komt vaak voor dat mensen denken.....het zal wel goed zijn!
Maar ja,...aan de andere kant is niet iedereen groot en sterk genoeg om in te grijpen.
Maar,je had de politie kunnen bellen natuurlijk.
 
Als het zo makkelijk gaat ja....
Haha, dit is toch eigenlijk best wel erg, dat iedereen er maar vanuit gaat dat dat meisje haar sleutel kwijt is, terwijl ze die scooter gewoon ff wegjatten daar.
Waar moet het heen met deze wereld.....
haha
 
Daarom zet ik mijn motor eigenlijk altijd ergenns op slot zodat ik em kan zien (gebruik em toch alleen recreatief dus als ik em op slot zet is het om een terrasje te pikken, de rest van de tijd natuurlijk rijden }) )
 
tja... ik weet het niet de samenleving verhard. Het wordt steeds meer iedereen voor zich.

ik heb ook wel eens een brommer door het dorp heen gesleept... niemand die iets zegt (wel de politie gebeld en aangegeven dat ik hem gevonden had) een maat van mijn nog ruim een jaar op gereden.
met fietsen net zo, immiddels 2 gevonden fietsen (netjes bij de politie gemeld) versleten. mensen nemen niet meer de moeite voor aangifte (1 was GLOEDNIEUW! sleutels in het slot, midden in de nacht)

ik zet mijn cb400f eigenlijk alleen op slot als ik moet werken, of als ik in een ongure buurt ben... maar ja een maar van mij werd laatste gebeld door de mannenonderdepet, zij hadden zijn cb400f al gevonden voor hij hem kwijt was, een noordafrikaanse mede lander kon zijn pootjes er blijkbaar niet van af houden, maar ja ging er zonder helm van door... viel op natuurlijk... resultaat valschade (meneer de noordafrikaan liet het beestje stoppen en zette het op een lopen.....) Fraai is dat

theo
 
Brutale mensen hebben de halve wereld (jaja, niet brutale dus de andere helft).

Op de Hogeschool Enschede heeft iemand het geflikt om met een x-aantal computers op klaarlichte dag het gebouw uit te lopen. En het ging hier niet om een monteur ofzo, maar gewoon om een dief.
 
Ik heb hier in de buurt al tot twee keer toe iemand zien klooien aan een fiets...Heb ff staan kijken, en er ff naartoe gelopen met de zin van "heb je hulp nodig!!?" en "luk ut!!" B|

Beide keren gingen ze "nog even zoeken naar de sleutel" of "even thuis kijken" :( ,smerige t*ringlijers.

En idd 't was opzich redelijk rustig, in de ochtend bij 't winkelcentrum in bolnes, maartoch...2 fietsen gered *D denk ik
 
*heeft een keer een fietsendief betrapt, gevolgd en uiteindelijk de politie een bezoekje laten brengen.

Maar idd, je neemt aan dat het goed zit. Maar toch zou ik het kenteken hebben genoteerd. Zeg nou zelf, wie heeft er een snijbrander thuisliggen?
 
Spuit er wat ijssssskoude stikstof op, en het staal breekt al als je het slot laat vallen :+

Dat dacht ik dus ook. Toevallig lees ik een paar weken geleden in Motor73 of Motor een artikel over Abus. Daarin ook de verhalen rondom koudespray. Schijnt een broodje aap verhaal te zijn. Volgens het artikel is het niet mogelijk om met een dergelijke methode het slot te kraken.
Gewoon uitproberen dus...
 
Dat dacht ik dus ook. Toevallig lees ik een paar weken geleden in Motor73 of Motor een artikel over Abus. Daarin ook de verhalen rondom koudespray. Schijnt een broodje aap verhaal te zijn. Volgens het artikel is het niet mogelijk om met een dergelijke methode het slot te kraken.
Gewoon uitproberen dus...

:^

Leuk voor in de film.
Als je bedenkt dat niet alleen de buitenkant "bevroren" moet zijn, maar ook de kern.
 
Terug
Bovenaan Onderaan