brommers op rijbaan

Sander

MF veteraan
9 mrt 2002
3.069
0
Friesland
Las het topic van het groeten daarnet..Daar stond in dat sommigen per ongeluk groeten naar brommers e.d.
Toen begon ik mij af te vragen hoe jullie denken over brommers en scooters op de rijbaan.. Ikzelf stoor me er erg vaak aan.. Ze weten absoluut hun plek op de weg niet, schieten het liefst met 40+ km langs je heen in de stad in hun t-shirt nota bene en vormen in zekere zin wel degelijk een gevaar... Jullie mening !?
 
Afschaffen... Laat ze lekker op het fietspad gaan rijden. Zolang ze niet zijn opgevoerd en 80+ rijden zijn ze daar veel beter op de plaats.

Het aantal ongelukken is geloof ik wel gedaald maar laat de politie lekker de snelheid van die krengen gaan controleren, als er een beetje normaal wordt gereden mogen ze van mij weer zo snel mogelijk van de rijbaan oprotten.
 
ze zien het gevaar niet, ik ben ook net van de brommers gestapt en dat is toch wel een verschil met motoren.

Maar ik denk dat die dingen op de weg wel goed is, anders krijg je al dat gezeik op de fietspaden en reken maar dat er veel kinderen onder die skoeters hebben gelegen.
 
:^ idd levensgevaarlijk af en toe, vooral als ze precies vanachter je komen en je ze niet kan zien... :j
 
Op de motor niet zo'n last van, op de fiets ook niet meer, maar in de auto.... :( :( :j :j

Gewoon GEEN plaats om ze in te halen 9 van de 10 keer en als ze achter je zitten, plakken ze allemaal aan je bumper en als jij 55 rijdt en
dat scootertje 56, dan moeten ze er langs, het liefst rechts...

Mijn scootertje ging ook 95 maar ik ging geen
idiote situaties opzoeken..
 
De meningen zijn inderdaad zoals ik dacht... Leuk dat er ook een (ex)brommerrijder reageerde..Die zag dus ook in dat een motor andere koek is..
 



Zo is het helemaal > kijk je in de stad even in je spiegel > zit er weer zo'n :j - scooter op nog geen meter afstand aan je te plakken en tegelijkertijd van links naar rechts schieten.. Als er één voor me rijd dan moet ik zoeken naar een gaatje :( omdat die #$@ de hele rijbaan nodig heeft...
 
Laatst bewerkt:
Ik zelf vond het brommerrijden op de rijbaan veel beter dan op een fiets pad. Fietsers horen je niet optijd aankomen, en geven je veel te weinig ruimte op in te halen. Bovendien werd je als brommerrijder niet echt opgemerkt door automobilisten bv op rotondes; voor je het weet zit er een auto bovenop je...
Ik reed zelf altijd met het verkeer mee, dus niet met een gangetje van 30 zoals de dienders het zouden willen hebben...
Maarja, dan heb je de scooterrijders met hun hoge eigendunk....daar is al genoeg over gezegt.
 
polletje klinkt goed... maar welke mogelijke antwoorden moeten erin ? Denk niet dat er veel mensen (motorrijders dus) positief over kunnen stemmen...
 
Ik zelf vond het brommerrijden op de rijbaan veel beter dan op een fiets pad. Fietsers horen je niet optijd aankomen, en geven je veel te weinig ruimte op in te halen. Bovendien werd je als brommerrijder niet echt opgemerkt door automobilisten bv op rotondes; voor je het weet zit er een auto bovenop je...
Ik reed zelf altijd met het verkeer mee, dus niet met een gangetje van 30 zoals de dienders het zouden willen hebben...
Maarja, dan heb je de scooterrijders met hun hoge eigendunk....daar is al genoeg over gezegt.

Zoals jij dacht over de fietsers op fietspad > zo denken wij over scooters op de rijbaan
 
polletje klinkt goed... maar welke mogelijke antwoorden moeten erin ? Denk niet dat er veel mensen (motorrijders dus) positief over kunnen stemmen...

Ik verzinn maar iets hoor:

1. Brommers afschaffen
2. Terug op het fietspad
3. een verplicht praktijk examen
4. Vind het prima zo

Zoiets??
 
Dit kun jij doen!!

Wat is en hoe werkt een poll?
Een poll is niets meer dan een meerkeuze vraag, en je kunt ze zelf, alleen bij nieuwe topics, aanmaken. Je vinkt 'poll toevoegen' aan, en vul het aantal opties in. Nadat je op 'posten' hebt geklikt krijg je een vervolg pagina, waarin je die opties kunt invullen. Klik nu op 'poll aanmaken' en je topic met poll staat er. Opties veranderen? Dat kan, daarvoor kun je in je topic op het poll-wijzig icoontje klikken
 
Terug
Bovenaan Onderaan