Broodje eten middernacht ter hoogte van de trajectcontole

1cc1kw1pk

MF'er
7 nov 2015
192
16
Ik reed gisteren dus op de A4 rond middernacht. Lekker muziekje op. De gashandel in mijn enthousiasme iets te ver opengetrokken. (zeg maar +50km te hard). 1 km voor het brugrestaurant/la place/kfc dacht ik boh! ik heb zin in een broodje. Daar waar dus ook het begin van de trajectcontrole zit. Dus ik rij door en rond het uitvoegen rij ik nog 130 km per uur. Ik hoor op mijn intercom via de navigatie/flitmeister, plinp plong. Wat betekent dat de trajectcontrole klaar is. En ik denk....Ehhhh scheisse!. Nou vraag ik mezelf af. 1 kilometer voor het brugrestaurant begint de controle. Op de uitvoegstrook van het brugrestaurant zie ik nergens van die camera's/detectiemateriaal hangen op google maps. Ik word op het verkeerde been gezet door de intercom/navigatie/flitsmeister dat de trajectcontrole is afgelopen. Volgensmij meet hij op die uitvoegstrook dus niks. kan het mis hebben? Wie kan me daar meer over vertellen?

Groetjes!
 
Laatst bewerkt:
Sterk de indruk is niet helemaal zeker. En alsnog ook benieuwd naar of je, als je dus uit voegt, Op die uitvoegstrook detectiemateriaal hangt. Op google maps kan ik het niet spotten.
 
Ja kan het niet ontwijken. Het enige is binnen een meter voor een vrachtwagen gaan zitten, maar dan rij je sowieso niet te hard meer... en of die trucker het leuk vindt???
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij stopt die controle ook helemaal niet ter hoogte van het restaurant, maar ruim er voorbij. Denk dat die melding van flitsmeister gewoon te vroeg was. Ik weet het niet helemaal uit mijn hoofd aangezien het traject tegenwoordig ook langer is dan vroeger. Hij is aan beide kanten ook niet even lang.
 
Het gaat niet om het ontwijken. De trajectcontrole begint 1 km voor het brugrestaurant. Het eindigt volgensmij na het brugrestaurant. Kan het mis hebben? Voor dat brugrestaurant staat op de uitvoegstrook in ieder geval geen detectie/camera. Dus ik heb het idee dat je dan niet het traject afmaakt. Dus met andere woorden je die eerste kilometer te hard kan rijden zonder consequenties. Ik kan ook niet goed vinden waar dat traject nou eindigt. misschien dat iemand dat weet? Ik dacht dus na het brugrestaurant.
 
Volgens mij stopt die controle ook helemaal niet ter hoogte van het restaurant, maar ruim er voorbij. Denk dat die melding van flitsmeister gewoon te vroeg was. Ik weet het niet helemaal uit mijn hoofd aangezien het traject tegenwoordig ook langer is dan vroeger. Hij is aan beide kanten ook niet even lang.

Ja dat dus. Ik dacht dus dat die na het brugrestaurant stopte. En dat je als je bewijze van benzine gaat tanken of in mijn geval een broodje eten dus dan geen reet uitmaakt of je met 200kmpu die eerste kilometer aflegt of met 100kmpu. En naar mijn weten en via google maps staat er op de uitvoegstrook naar het brugrestaurant/bezinestation geen camera etc.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij valt het restaurant aan beide kanten binnen de controle, en is er inderdaad geen in- of uitcheck als je de afrit neemt.
 
Trajectcontrole gebeurt met nummerbord herkenning. Om het de software niet te moeilijk te maken begind dat altijd na een oprit en eindigt voor de eerstvolgende afrit. Voor het vaststellen van de tijd tussen begin en eind van het traject zijn er ijkpunten op het wegdek aangebracht.

Zie de Google-link: Google Maps

Hier dus die dwarsstrepen op de scheiding van twee rijbanen.
 
Ik zie sowieso bij die TC altijd alleen maar één rij camera's, vlak na dat bord. Ik zit nou even op Streetview na te kijken en daar zie ik ook geen camera's (behalve die zeer duidelijke rij aan het begin dus). Ben het hele stuk afgelopen tot vlak na de N201, waar volgens Flitsmeister de TC ophoudt, en dat is dus voorbij Den Ruygen Hoek, en ook nog een eind voorbij het viaduct bij Rijsenhout, maar zie op het hele stuk verder nergens een rij cameras. Ook heb ik daar nog nooit een boete van gehad en het kan bijna niet zo zijn dat ik daar nooit te hard heb gereden.

Okee, allemaal geen zekerheden, alleen maar vaagheid... Maar toch.
 
Laatst bewerkt:
@jaap. Ja die eikpunten/strepen kende ik nog niet. Maar als ik dan die route wat verder sleep via google maps kom ik op deze strepen uit:

Google Maps]

Google Maps]

Waar o waar is het einde van dat traject?

@sadbunny. Ik heb dus hetzelfde gedaan. Hele traject afgelopen via google maps maar ik kan de finish van het traject toch echt niet vinden. Raar. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Ha, we kijken niet goed. Op de afrit staat SV van september 2016, en daar zie je duidelijk camera's en dwarsstrepen:
Google Maps

... terwijl SV op de hoofdrijbaan nog van augustus 2015 is en nog geen TC heeft:
Google Maps

Grappig dat ik dat dus nooit heb gezien, ik heb daar al ik weet niet hoe vaak gereden. Maar dus nooit boete gehad. Blijkbaar altijd toch voldoende op mijn snelheid gelet. Want ook bij mij wil die nog wel eens te hoog liggen in het stukje vóór die TC... Ik rijd daar regelmatig 's avonds laat of 's nachts, dan is het daar echt uitgestorven en ben ik bijna thuis O-)
 
Laatst bewerkt:
@ sadbunny ja dus dat is dus afslag Hoofddorp na het wegrestaurant. Die had ik dus ook gevonden. Jij de bijbehorende installatie. Dus met andere woorden kan je met 200+ km de trajectcontrole inrijden en afslaan bij de KFC. Broodje eten en met 200 eruit want de tijd die ertussen zit komt nooit uit op een gemiddelde van boven de 130. Tenminste als ik het goed begrijp. (even aannemende dat er dus geen installatie/camera op de uitvoegstrook zit bij het wegrestaurant)
 
Laatst bewerkt:
Streetview is niet actueel inderdaad, als je vanaf de A5 kijkt zie je ook dat het trajectcontrole bord is afgeplakt. En verkijk je ook niet op de lussen in de weg, want de trajectcontrole was vroeger korter maar is vorig jaar verlengt. De oude lussen zijn nog zichtbaar op sv, alleen de camera's hangen daar niet meer.

Ik rij er zelf ook elke dag maar weet ook niet precies uit mijn hoofd waar nou het begin/einde is.
 
Dat lijkt me ook. En dat zou dus ook betekenen dat er niets aan de hand is als je met 200 kmph inrijdt en je slaat af naar de E19.

Vergelijk ook met bijv. de A10 West verderop, daar hangen gewoon elke honderd meter of zo camera's, dus daar ben je altijd de lul, welk stukje je ook pakt of hoe je ook omrijdt.

Terwijl de TC op de A2 dus inderdaad wel op die manier in drieën is geknipt.

Betekent dus wel dat Jaap ongelijk heeft: het eindigt niet altijd voor de eerstvolgende afrit :) Maar dat is onmogelijk want Jaap heeft eigenlijk altijd gelijk 8-)

Misschien ff een post op flitsers.nl eraan wagen?
 
Ik had dus ook het idee dat er nooit afritten waren binnen de trajectcontrole, maar volgens mij is dit toch echt een uitzondering. Ik heb verder geen account op flitsers.nl. Ga die ook niet maken. Dacht eigenlijk hier wel het antwoord te krijgen. Maar zoals ik het nu zie met de info hierboven, lijkt het me dat je hier gewoon met 200+ de KFC in kan kachelen zonder enkele problemen/boete :)
 
Komende week rij ik er weer, dan zal ik nog even kijken maar ik ben er voor 99,9% zeker van dat er op de afritten niks hangt.
 
Ja ik ben er ook vrij zeker. Maar kreeg een lichtelijke hartverzakking door de navi. Ik denk dat mijn navi/flitsmeister ziet dat ik die afslag neem en dan de melding geeft dat de controle beëindigt is. Ik ga dit zelf nog wel eens controleren als ik er rij. Nou moet ik zeggen dat als ik op google kijk dat er geen boog over het wegdek zit waar ze die camera's kunnen hangen. Dus ik ben er ook 99% zeker van. Of ik krijg over twee weken een mooie prent thuis. Alvast dank voor het kijken!
 
Ik rijd er dit weekend wel even langs, houd je op de hoogte. In ieder geval tussen hectometerpaal 13.1 en 16.3.

Daartussen valt dus inderdaad het brugrestaurant.

Overigens rijd ik er regelmatig en ga ik ook af en toe te snel, maar nog niks ontvangen. (Wel 5 jaar terug met de auto :+ ).

Edit: ik let altijd op de zwarte uitsteeksels onder de matrixborden :+
 
Laatst bewerkt:
Ik bedacht opeens dat ik dit op film moest hebben. Deze zijn van een maand terug. Richting Amsterdam:

Begin TC:
AcPhSMk.png


Meteen daarna de eerste cameras:
Nf4NocX.png


Eerstvolgende bordenbeugels, niets te zien:
UoaXV9A.png


De volgende, vlak voor het station, ook niet:
7chVMvI.png



Dan nu de andere kant op in omgekeerde volgorde.
Kijk links naar de achterkanten van de borden. Eerst: niets achterop de borden vlak voor (of vanuit dezze kant dus áchter :) ) het tankstation:
pFb2uI1.png


De volgende ook niets te zien:
MRBV7FT.png


... en ten slotte hier weer de begincamera's, maar nu van de andere kant dus:
wN0JQ8y.png


Kortom ik denk dat je goed zit :)
 
Laatst bewerkt:
Dat lijkt me ook. En dat zou dus ook betekenen dat er niets aan de hand is als je met 200 kmph inrijdt en je slaat af naar de E19.

Vergelijk ook met bijv. de A10 West verderop, daar hangen gewoon elke honderd meter of zo camera's, dus daar ben je altijd de lul, welk stukje je ook pakt of hoe je ook omrijdt.

Terwijl de TC op de A2 dus inderdaad wel op die manier in drieën is geknipt.

Betekent dus wel dat Jaap ongelijk heeft: het eindigt niet altijd voor de eerstvolgende afrit :) Maar dat is onmogelijk want Jaap heeft eigenlijk altijd gelijk 8-)


Misschien ff een post op flitsers.nl eraan wagen?

Sowieso niet, tussen bergen op zoom en roosendaal op de A58 hebben we ook een trajectcontrole. Daar zitten afhankelijk van de richting die je rijdt één of twee afritten tussen. Ze zijn nu wel een nieuw meetpunt aan het bouwen halverwege om daar wat aan te doen.

Zie:
Cookies op bndestem.nl | bndestem.nl
 
Naar mijn weten werken de camera's op de A4 niet als trajectcontrole met gemiddelde snelheid maar meten ze alleen de huidige snelheid. Rij je langzaam eronder door en geef je, buiten bereik, gas krijg je geen boete.
Rij er dagelijks en nog nooit iets ontvangen...
 
@sadbunny
Als het goed is moet dus het einde traject bij de afslag Hoofddorp zijn. Dat moet dan de zesde "overgang" zijn na het wegrestaurant. En daartussen zit niks. Ik ga dit echt nog eens proberen door deze route te rijden. Neem deze route toch vaker en dan kijken wat de navi zegt als ik die afslag weer neem. Leuk dat je dit even hebt gepost. Goede kwaliteit beeld ook!:)
 
Naar mijn weten werken de camera's op de A4 niet als trajectcontrole met gemiddelde snelheid maar meten ze alleen de huidige snelheid. Rij je langzaam eronder door en geef je, buiten bereik, gas krijg je geen boete.
Rij er dagelijks en nog nooit iets ontvangen...

Dat zou raar zijn want dan zijn het dus twee flitspalen als het ware. Dan moeten ze er ook geen bord met trajectcontrole bijzetten. Zie sadbunny zijn foto's
 
@sadbunny
Als het goed is moet dus het einde traject bij de afslag Hoofddorp zijn. Dat moet dan de zesde "overgang" zijn na het wegrestaurant. En daartussen zit niks.
Yep, daar lijkt het wel op.

Ik ga dit echt nog eens proberen door deze route te rijden. Neem deze route toch vaker en dan kijken wat de navi zegt als ik die afslag weer neem. Leuk dat je dit even hebt gepost. Goede kwaliteit beeld ook!:)
Sena Prism Tube. Het is een heel makkelijk cameraatje, maar ik ben juist niet heel tevreden over de beeldkwaliteit. Volgende keer toch maar weer een camera met verwisselbare batterij, 60 fps, wifi, een microfooningang waar ik gewoon een eigen mic op kan aansluiten, een ruimere selectie mounts en een betere support-afdeling dan die kwakhappers van Sena.

Maar, graag gedaan hoor :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan