Brr, het waait door mijn mouwen!

Nope, geen chopper en geen chopper-handschoenen. De naam Vtwinner heeft te maken met de VX800 waar ik me destijds mee aan heb gemeld op M-F. Sindsdien veel motoren gehad maar geen chopper.

Gelukkig bestaat van mij geen tweede (=>twin)
 
Dus, beneden de 25 graden: handen uit de mouwen!

Krijg je in Nederland wel erg veel tijd om te poetsen. Maar ja, ben geen chopperaar!
 
Zoiets monteren:
foto.aspx


Of deze:
509a5c86bb802_Tucano%20urbano%20-Handkappen%20Neopreen%20R360%20.jpg
 
@Deputy: Shit, ik heb mezelf verraden! Tijd zilverpapiertjes sparen e.d.
Tja, met het stijgen van de leeftijd krijg je het natuurlijk ook steeds kouder.

Overigens, handkappen helpen niet. Die (lelijke) stuurmoffen wel. Denk dat ik toch maar voor de post-elastieken ga.
 
Laatst bewerkt:
Ga naar een fourniturenzaak en koop boordstof. Daarvan naai je aan de binnenkant van je mouwen windvangers. Dit kan je best wel aan de voering vastzetten.
icon_windvanger-mouw.gif


Oplossing 2: laat je jas verbouwen (bijv. door Paula) zodat je mouwen wèl netjes aansluiten.
 
Laatst bewerkt:
@Deputy: Shit, ik heb mezelf verraden! Tijd zilverpapiertjes sparen e.d.
Tja, met het stijgen van de leeftijd krijg je het natuurlijk ook steeds kouder.

Overigens, handkappen helpen niet. Die (lelijke) stuurmoffen wel. Denk dat ik toch maar voor de post-elastieken ga.


En hoe zou de Deputy nu weten wat Biafra inhoudt ? _O-

En zelf sinds begin juli ook al 50+ :X
 
@Lady_Di: goed idee, dat zal ik eens voorleggen aan Yussuf onze lokale kleermaker. Eventueel kan ik zelf nog wel, met wat klungelige steken, zo'n boordje aan mijn voering naaien. Dat ziet toch niemand.
 
TIP!: Ga een naar een goede motorkleding zaak. Bijv Kalsbeek Motoren in Zwolle.
Ik heb vorig jaar veel verschillende motorzaken geprobeerd voor handschoenen. Heb lange vingers en dan heb je een lengte maat handschoen nodig. Een XXXXL handschoen past niet want das net een ovenwant zonder houvast. Zij hadden vanalles op voorraad ipv dat het nabesteld moest worden.
 
Bedankt voor de tip. Enige dat ik tot nu toe gevonden heb zijn een paar winterhandschoenen op MP met flink lange stulpen (of hoe die dingen ook heten). Heb ze maar op de gok gekocht. Kostte toch maar 20 euro (tweedehands, dat wel).

Lukt me alleen niet voor de handschoenen voor de rest van het jaar. Bij zomerhandschoenen is het natuurlijk niet zo erg dat het ook door de jas waait. Ik ga aan de gang met boordjes of knip gewoon een stuk van de mouw van een oude trui als boordje. Budget oplossing voor crisistijden.
 
Ik ken het probleem; lange armen en spille-polsen.

Ik heb een Rukka-jas waar op de mouwen een klittenbandsluiting zit - die kun je altijd "strak" dicht doen en dan is het probleem grotendeels over.

Heb een maat 11-12 handen en heb voor de warmere periode Rev'it Contra GTX. Maat XYL. Wel lange vingers, maar niet te wijd.
 
Polsbandjes over je mouwen doen...Knelt minder af dan elastiek...Kan je mooi een fancy-kleurtje kiezen :p
 
Of je laat bij een naai atelier een extra klittenband afstel mogelijkheid in of op je mouw maken. Dan kun je de pols wijdte instellen op de soort handschoen die je aanhebt.


heb ik ook laten doen..
de plaatselijke Hassan rekende de onmogelijke prijs van.....................€ 5,- voor twee mouwen en klaar terwijl ik wachtte (onder het genot van een bakkie koffie)
 
Met spille-Biafra-polsen hoor je op een scooter thuis en niet op een motor.

Zónder MF sticker!
 
Je hebt nu het hele plaatje voor je: een ongeveer 50 jarige scooterrijder met spille-Biafra polsen. Een blamage voor het hele motorrijders-gilde :+

Ik ga nu maar snel mijn boordjes breien..... 8-)
 
De voedingsvoorlichting werkt hier ook al niet meer.

Van al dat konijnevoer wordt je niet dikker, spek moet je eten veel spek en dan flink wat bier erbij. Dan worden de dunne polsjes vanzelf wel dikker. (en wat andere lichaamsdelen ook :X )

:^ _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan