Brrr.. de vorst is er weer.

Ik heb zondag op de stand van de XJR-club gestaan. Leuk om te doen en zo zie ik mijn ex-cluppie weer eens (Fazerclub).

\'S morgens om 8 uur vertrokken uit Nieuwegein naar Utrecht. Geen probleem met electrisch verwarmde handschoenen. De bergwandelschoenen waren ook warm genoeg.
 
Vanochtend van Lelystad naar Utrecht gereden. En dat was best kou lijden. Ik ben ter hoogte van Laren moeten stoppen omdat mijn vingers zo koud waren dat ik er geen gevoel meer in had. Vervolgens handschoenen uit en de handen gewarmd aan het motorblok. Dat hielp best goed moet ik zeggen. Alleen mijn vingers begonnen toen zo irritant te tintelen :( .
 
Vanochtend van Lelystad naar Utrecht gereden. En dat was best kou lijden. Ik ben ter hoogte van Laren moeten stoppen omdat mijn vingers zo koud waren dat ik er geen gevoel meer in had. Vervolgens handschoenen uit en de handen gewarmd aan het motorblok. Dat hielp best goed moet ik zeggen. Alleen mijn vingers begonnen toen zo irritant te tintelen :( .

Toch tijd voor verwarmde handvatten + verwarmde handschoenen ?
Ik zet gewoon even mijn verwarming wat hoger in m\'n auto :}
Op de motor doe ik m\'n handen ook op de cilinder of het blok, maar niet met blote handen meteen want dan is het wel met hangende afgebrande vellen gas geven.
 
Ik rijd nog braaf elke dag 230 km van werk naar huis, weer of geen weer :)

Natuurlijk wel een dikke motor, en een inpaktijd van minimaal 5 minuten.
En handvatverwarming! Echt een aanrader in dit weer (of verwarmde handschoenen als je zo\'n kabel van motor naar je pak geen probleem vind.

Ik heb 1 dag niet gereden, omdat er net op dat moment 5 cm sneeuw op de weg lag. Zelfs de auto kwam niet zonder doordraaiende wielen weg.
En ik ben wel een winterharde motorrijder, maar niet levensmoe :)

Groet uit het ook niet warme Duitsland, waar de snelheid op de autobahn nog onbegrenst is :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan