BRRRRR Winterkleren voor op onze 2 wieler

Rijden jullie van de Winter door?

  • Ja, ik hou wel van ijspeedway

    Stemmen: 6 14,3%
  • Sure! alleen als het niet glad is

    Stemmen: 27 64,3%
  • Alleen als het niet te koud is

    Stemmen: 4 9,5%
  • Nee ga weg ik stap lekker in me verwarmde koekblik

    Stemmen: 4 9,5%
  • Ik zie nog wel

    Stemmen: 1 2,4%

  • Totaal aantal stemmers
    42

Redline Rider

MF veteraan
5 mei 2003
10.851
15
heeeeeee, ik had een vraagje. Welke motor kleding is aan te raden voor de winter. Als ik eind van het jaar met rijdbewijs heb schop ik dat #!#!@$#!@#!koekblik eruit 8-) en ga ik lekker :] moet alleen wel iedere dag van amersfoort naar culemborg en terug (+/- 120kmph). Wat voor kleding heb ik nnnoddddigggg zzzzzooonnndddeeeerrrr weeegggg teee bbbbibbbbbbbbbberrrrrrrrrrren :+
 
Winddicht, veel laagjes, thermisch ondergoed.


[me]Kofferrek vreest voor heel veel kledingtopics als deze winter even koud wordt als de zomer warm was[/me]
 
Ik hoor dat een skijas ( misschien een idee'tje tegen de kou ) over je leren pak een optie is. Hoewel ik zelf meer geloof in een goeie gore-tex (of andere tex) motorjas met protectie enzo. Lekker water en wind dicht. Met uitneembare voering. Dit draag ik nu, kan nu nog met gewoon een t-shirt of bloesje eronder. Straks gaat er nog een fleece trui onder en dan ben ik klaar tot rond het vriespunt. Ergste is koude handen, dus goeie (motor) handschoenen zijn fijn. En een kolletje voor om je nek natuurlijk. Ik draag wel gewoon een leren broek trouwens, koude benen heb ik niet zo snel.
 
Ik zat te denken om electrische verwarmde handschoenen te halen, en het mooiste is natuurlijk als je niet helemaal hoeft om te kleden als je op je werk komt... kan ik weer langer MF-en O-)
 
Ik heb s'winters veel gemak van mijn "husky"overall over de gewone kleding.
Eendelige overall voor ongeveer 150 euro bij Motoport.

De Kale
 
Ik zat te denken om electrische verwarmde handschoenen te halen, en het mooiste is natuurlijk als je niet helemaal hoeft om te kleden als je op je werk komt... kan ik weer langer MF-en O-)

Net doen, die dingen zijn alleen fijn als het echt hééééél koud is.
Zo gouw de temperaturen boven het vriespunt liggen rij je continu met zweethandjes rond. Daarnaast bieden ze niet veel bescherming.

Je kan beter een paar verwarmde handvaten en een paar goede handschoenen kopen.

Nu de temperaturen wat dalen, zijn ze ook voor rokers en ouderen zeer aan te raden. Ze zorgen voor een betere bloeddoorstroming dus minder stijve en tintelende vingers.
 
Ik heb s'winters veel gemak van mijn "husky"overall over de gewone kleding.
Eendelige overall voor ongeveer 150 euro bij Motoport.

De Kale

Ik heb een leren ouwebrikkepak, eendelig, is in een wip an en uit, is het te doen om zo'n Husky overall bovenop mijn leren pak te doen, of is zo'n overall veilig genoeg :?
 
veel laagjes aandoen blijf je warm bij
en handen uit de wind houden bij mijn motor doen de spiegels dat
anders handkappen op je fiets doen staat niet werkt wel

GREETZ see joe woensdag
 
ik zou iig niet voor die verwarmde handschoenen gaan.. ik heb wat verhalen gehoord dat de kruisende draden daarin elkaar doorbranden en dat er sluiting ontstaat.. bij verschillende merken modellen.. aan de andere kant waren het er niet zoveel.. maar lekker lijkt het me niet
 
Als het echt koud is draag ik een eendelige Thermocombi en een zijden helmmutsje. Wel altijd een leren pak eronder want dat ding op zich biedt geen protectie maar is wel lekker warm (als het niet koud genoeg is kun je er zelfs in zweten).
 
Die verwarmde handvatten klinken goed ziet dat er nog een beetje fatsoenlijk uit? ik had van met me laatste les een ISO broek aan van me pa. Die zat echt warm en........ waterdicht :z

Aan joker
Ohw ja zal de cam even meenemen, ik bestel zometeen ook ff mooi weer :]
 
Hier een visueel overzicht.

full


hier komt een katoenen joggingsbroek voor temperaturen tegen het vriespunt en daarbenee. geitewollen sokken. en je kan ook stretch-winter-voering voor in je all-season handschoenen kopen.
 
vond nog een HG Windstopper-Sturmhaube..tja wat het ook is op zn nederlands...voor als je foto 1+2 wil kombineren. HG - Hein Gericke

foto:
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan