Brug verstoord startsysteem motor?

Op 433.92 MHz zit je precies tussen LPD-kanaal 34 en 35. Kanaal 35 is 433.925 MHz. Ik zou het eigelijk eens moeten testen met mijn eigen auto, heb hier wel een porto liggen die ik kan instellen op alles tussen 136-174 MHz en 400-520 MHz en max 5 watt. Uiteraard mag je alleen op bijv 433 en 466 zenden, maar dan officieel nog niet, want dat mag met max 0.5 watt.
Denk dat als dat de juiste freq. is voor veel auto's, ik wel de hele straat plat kan leggen met 5 watt, tenzij je naast je auto staat.

Voor de rest is het vrij stil op de frequenties die vroeger wel leven kende, iedereen zit op internet en de zendamateurs met licenties voor de 2 meter en 70 cm band zijn stervende, die zijn nog ouder dan de gemiddelde leeftijd van motorrijders. :+ Ik gebruik 'm nu met name om af en toe radio mee te luisteren als ik ergens mee bezig ben. Vroeger veel pret gehad met 27 MC als jong kind van +/- 12 jaar.
Toen kon je met een scanner ook nog autotelefoon afluisteren en draadloze huistelefoon zonder DECT. En politie was natuurlijk leuk, vooral als je hoorde dat er bekenden werden staande gehouden en informatie over de ether ging. _O-
Wat dat betreft is dat nu allemaal veel professioneler.

Ik ga teveel offtopic. :P
Deze…..
C88EE0FF-4452-49B8-AA82-5536D4BE8184.jpeg
 
Meestal klagen mensen in auto's als ik met m'n ouwe zijklepper naast ze sta..;
Ik rij met ouderwetsche niet-ontstoorde bougies en -doppen, vinden autoradio's erg fijn..*D
 
Die idd! En heb er nog eentje zonder LCD display. En verder nog twee Amerikaanse porto's liggen met FRS/GMRS, maar die gebruikte ik altijd als ik daar reed en bijv mijn broer ook mee was met z'n gezin. Twee auto's en dan zijn porto's wel makkelijk.

Aan de frequentie te zien zit ie dus tussen kanaal 35 en 36. Ik zal 'm eens een keer erin programmeren, moet even weer zien hoe dat gaat. Ik heb een datakabel waarmee je eenvoudig met een programma alles erin kan zetten in no time ipv lopen pielen met kanaalnamen en frequenties.
 
Het gebruik van porto’s als je bv. luidruchtige straatgenoten hebt, zodat ze na hun overlast midden in de nacht een tijd niet kunnen starten, is niet grappig en zeker niet de bedoeling!





:+
 
Die idd! En heb er nog eentje zonder LCD display. En verder nog twee Amerikaanse porto's liggen met FRS/GMRS, maar die gebruikte ik altijd als ik daar reed en bijv mijn broer ook mee was met z'n gezin. Twee auto's en dan zijn porto's wel makkelijk.

Aan de frequentie te zien zit ie dus tussen kanaal 35 en 36. Ik zal 'm eens een keer erin programmeren, moet even weer zien hoe dat gaat. Ik heb een datakabel waarmee je eenvoudig met een programma alles erin kan zetten in no time ipv lopen pielen met kanaalnamen en frequenties.
Ik doe ook mee, 5 watt is deze platleggen die straat
IMG_4386.jpeg


Mijn basisset gaat naar 70Watt moet helemaal lukken, hele dorp kan niet starten, zo, lekker slapen :+

Het is wel zo ondanks dat ik legaal mag uitzenden op de 70cm wanneer ik storing veroorzaak het probleem wel bij mij als amateur terecht komt.
.... en de zendamateurs met licenties voor de 2 meter en 70 cm band zijn stervende, die zijn nog ouder dan de gemiddelde leeftijd van motorrijders. :+....
-O- snel bloeddruk aan het meten gaat :X
 
Rond de frequentie zijn behoorlijk wat ‘piepjes’ afkomstig van AB’s te zien, lichte vlekken in het blauwe veld:


061866B7-BD73-433B-94B7-EA69B29FBD9D.jpeg
 
@swetty Veel weerstationnetjes voor thuis werken ook daar. En allerlei andere draadloze shit. Sommigen houden zich niet erg aan de regeltjes, zo zenden ze bv. met kortere intervallen dan toegestaan. Als je er daar een paar van in de buurt hebt, kun je wel last hebben. Maar als je vlak naast je auto staat, moet het in zo’n geval eigenlijk wel gewoon werken.
 
@swetty Veel weerstationnetjes voor thuis werken ook daar. En allerlei andere draadloze shit. Sommigen houden zich niet erg aan de regeltjes, zo zenden ze bv. met kortere intervallen dan toegestaan. Als je er daar een paar van in de buurt hebt, kun je wel last hebben. Maar als je vlak naast je auto staat, moet het in zo’n geval eigenlijk wel gewoon werken.
Ok vandaar……ook niet verwonderlijk dat sommige alarmsystemen er problemen mee hebben. Recentelijk ook gehad met mijn Keyless-entry Lexus op een parkeerplaats. Moest de AB het etuitje halen en ouderwets ‘drukken’.

Sowieso veel fluitjes en piepjes op de banden….laptops zijn ook niet goed rf dicht denk.

verder weinig last van want ik doe al vle jaren er niets meer aan….. ;)
 
Bij mij op het werk werd er wel eens een kraan van Saan gehuurd, om over de huizen naar de binnentuinen te komen om onze werkzaamheden te kunnen uitvoeren. Op het moment dat de kraan gepositioneerd werd ( duurde een half uurtje) konden we niet onze auto's openen met de afstandsbediening.....
 
Ok vandaar……ook niet verwonderlijk dat sommige alarmsystemen er problemen mee hebben. Recentelijk ook gehad met mijn Keyless-entry Lexus op een parkeerplaats. Moest de AB het etuitje halen en ouderwets ‘drukken’.

Sowieso veel fluitjes en piepjes op de banden….laptops zijn ook niet goed rf dicht denk.

verder weinig last van want ik doe al vle jaren er niets meer aan….. ;)
Soms zitten de gekste dingen elkaar in de weg, zo zaten sommige slimme energiemeters op een frequentie waar draadloze sensoren voor alarmsystemen ook op werkten. Die frequentieband was min of meer exclusief voor die systemen bedoelt, maar dus toch niet helemaal. Weet niet hoe (/of) dat is opgelost toen.

Bij mij op het werk werd er wel eens een kraan van Saan gehuurd, om over de huizen naar de binnentuinen te komen om onze werkzaamheden te kunnen uitvoeren. Op het moment dat de kraan gepositioneerd werd ( duurde een half uurtje) konden we niet onze auto's openen met de afstandsbediening.....
Die kraanafstandsbedieningen zijn echt megabeveiligd, waarschijnlijk ook wat meer zendvermogen. Dat soort spul moet aan hoge eisen voldoen. Je zou alleen niet verwachten dat die op de ISM band (waar o.a. auto-afstandsbedieningen werken) zitten. Ik ben al een hele tijd niet meer professioneel bezig met radio, nog wel enigszins met de hobby (radio-amateur) maar ook dat staat eigenlijk al jaren op een laag pitje.
 
Laatst bewerkt:
Bij mijn oude werkgever kregen ze zelfs met een piëzo-elektrisch aansteker diverse apparaten ‘plat’. Ook scootmobiels/auto gingen door de mangel zegmaar…
 
Heb een update van meneer gekregen. Betreft een motor zonder keyless entry. 'Het gaat om de startonderbreker van het alarmsysteem van de Harley Davidson ultra gilde uit 2001'. Is standaard in de HD ingebouwd. Er is inmiddels al contact met agentschap Telecom.
 
Ben benieuwd hoe dit afloopt. De werkwijze van het AT enigszins kennende en het feit dat er maar 1 persoon last heeft bij jullie brug, doet me heel sterk vermoeden dat het niet verder komt dan dit eerste contact.
 
Terug
Bovenaan Onderaan