Bruine streep op carbon pijp

Moebius_Sandman

Die hard MF'er
12 dec 2002
841
0
Amsterdam
Vraagie... ik merkte op dat op beide uitlaat pijpen een bruinige verkleuring te "bewondere" valt.... is dit goed/normaal of fout/bizar?
36983

en
36982


Misschien ten overvloede...tis op beide pijpen en het is een soort van cirkel vormige verkleuring...(ter hoogte van een intern schot of zo??????)

 
Laatst bewerkt:
Ik heb dit verschijnsel eens op mijn Bos-carbonpijpen gehad.
Had zeker te maken met te heet stoken.
Is de vulling nog wel in orde?
Als je het antwoord daarop niet weet, is het waarschijnlijk tijd bij te vullen :+

[edit] Bij een twin is dit zeker waarschijnlijk.
Bos maakt daarom al geen carbon meer voor zware twins.
Vulling bij een dikke twin gaat niet langer dan 10-15K mee.
 
Lijkt me het punt waar hij op den duur als eerste de geest gaat geven. Sorry, maar het is niet anders. Was eens bij MDI en daar vertelden ze me dat ook; eigenlijk kunnen carbon dempers helemaal niet goed tegen dikke klappen, en die heb je met een twin in overvloed, dus...

vraag het maar eens aan de fabrikant, misschien dat je nog wat leuks te horen krijgt, maar ik denk niet dat dat garantie is. Volgende keer lekker titanium dus.
 
Lijkt me het punt waar hij op den duur als eerste de geest gaat geven. Sorry, maar het is niet anders. Was eens bij MDI en daar vertelden ze me dat ook; eigenlijk kunnen carbon dempers helemaal niet goed tegen dikke klappen, en die heb je met een twin in overvloed, dus...

vraag het maar eens aan de fabrikant, misschien dat je nog wat leuks te horen krijgt, maar ik denk niet dat dat garantie is. Volgende keer lekker titanium dus.
euh.... ahhh hmmm maare... t zijn Termi's...speciaal voor Ducjes... die zouden toch geen ....meen je dat nou?

GRMBL morgen naar Biggelaar.... K zooi... straks me mooie carbon naar de vaantjes...

Nou ja...mag ik misschien weer iets nieuws voor mijn lief kopen.... da's altijd leuk vin ik... :)

[Edit]
Op woensdag 27 augustus 2003 21:43 schreef slijtboutje het volgende:[edit] Bij een twin is dit zeker waarschijnlijk.
Bos maakt daarom al geen carbon meer voor zware twins.
Vulling bij een dikke twin gaat niet langer dan 10-15K mee.
10k zegt ie....ze zitten er nog geen 5k onder!

misschien toch gevalletje garantnie?
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me het punt waar hij op den duur als eerste de geest gaat geven. Sorry, maar het is niet anders. Was eens bij MDI en daar vertelden ze me dat ook; eigenlijk kunnen carbon dempers helemaal niet goed tegen dikke klappen, en die heb je met een twin in overvloed, dus...

vraag het maar eens aan de fabrikant, misschien dat je nog wat leuks te horen krijgt, maar ik denk niet dat dat garantie is. Volgende keer lekker titanium dus.
Ben het met je eens dat carbon niet goed tegen dikke twins kan, maar ze kunnen nog veel bruiner hoor, je blaast ze nog niet meteen op.
 
OK...even langs Biggelaar :} gewipt en gevraagd hoe e.e.a. nou kon zijn.
En wat blijkt? Het is gelukkig een gevalletje garantie, hele serie met brakke afdichting van het middenschot. Hij zag het zelf al toen ik binnen kwam neuzen...

Ergens volgende week komen er nieuwe CARBON pijpjes op...

tidietidieee
 
Terug
Bovenaan Onderaan