Brutale Motorroof (artikel in Motor)

MartijnL

MF veteraan
22 mei 2001
1.301
1
Voor diegenen die het (twee)weekblad Motor niet hebben (en ik ben hem hier nog niet tegengekomen):

Brutale Motorroof

Hier volgt een politiebericht: in de nacht van 26 op 27 maart is er bij Motorhuis Bakker in Nieuw-Weerdinge een brutale roof gepleegd. De onverlaten (de politie gaat uit van minimaal 3 personen) hebben het groots aangepakt. Maar liefst vijftien motoren zijn buitgemaakt waaronder vijf nieuwe: Honda XL1000 Varadero (zwart/grijs), CBR1100XX (rood), CBR900RR (zwart/geel), Suzuki GSX-R 600 (zwart/grijs) en een GSX-R 1300 Limited Edition. De tien resterende zijn gebruikte motoren: Yamaha R1 (MD-VL-02), R1 (MF-XS-92), Kawasaki ZXR750 (MB-ZZ-93), ZX-6R, twee CBR 900 RR (MD-NN-57 en MB-NF-27), Suzuki GSX-R 1300 R (MB-LF-26), GSX-R 600 (MH-PV-09), GSX-R 1000 en en passant ook een Harley Davidson.

Of dit alles nog niet genoeg is, is ook een groot deel van de kledingcollectie meegenomen. De nadruk lag duidelijk op het sportieve, zo is de complete voorraad van Alpinestars, IXS, MQP, Shoei en Suomy buitgemaakt. Ook onderdelen en accessoires waren niet veilig, onder andere tachtig banden (Bridgestone, Michelin en Avon) en een voorraad accu-druppelladers van Optimate zijn ontvreemd. Saillant detail is bovendien dat alle ART goedgekeurde sloten zijn meegenomen. Staan de motoren in ieder geval wel veilig......

'Het vermoeden is dat een "insluiper" zichzelf heeft laten insluiten op zolder, aan de buitenzijde van het pand waren namelijk geen braaksporen. In de winkel zijn echter wel twee deuren (van binnenuit) geforceerd, hierlangs zijn de handlangers het pand binnengekomen', aldus een bedroefde Maroël Bakker.

Houd dus de ogen open voor uitpuilende vrachtwagens vol motorspul, of die plotseling geopende motorzaak bij jou in de buurt. Mocht je iets verdachts hebben waargenomen, aarzel dan niet en neem contact op met Motorhuis Bakker, tel: 0591 - 51 12 79.
 
Hoop dat de verzekering alles uitkeerd voor de eigenaar en dat ie er boven op komt financieel (dat ie geen ernstige schade leid)

Maar eerlijk is eerlijk, als ik zo'n leren pak in mijn handen zou krijgen in mijn maat dan houd ik me mond en ben ik blij met me nieuwe pak.
 
inderdaad zoiets is nog wel achter te houden maar 17 motoren met frame nummers en kentekens is toch ff net iets anders
 
De totale schade wordt geschat op 400.000 EUR...

En het ergste is... De eigenaar woont NAAST het pand...
 
Waarom blijven die kloot.zakken niet met hun poten van andermans spullen af :( !!!!!
 
Ik heb vanmiddag op het station een Limited Edition Hayabusa gekocht voor 250 Euro. Dacht al dat dat geen zuivere koffie kon zijn.....:x
 
Ik heb met verbazing het artikel zitten lezen. Dit is wel een erg grote roof! :( :(

Misschien was een alarm met bewegingsmelder een optie geweest? Wij hebben ook zoiets op het werk. Voor een bepaald tijdstip moet iedereen het pand uit zijn. Wil je langer blijven, dan moet je handmatig de klok in het alarm overbruggen met je eigen code. Vergeet je dat, dan is er zowel stil alarm als een normaal alarm... horendol word je van die sirene.

Al met al is het te hopen dat deze dealer er met de verzekering goed uitkomt '(


CAT
 
Tja ach..misschien net zoals bij joppen..

Alle overjarige rotzooi gejat :X

Lekker foppen doet die joppen.

Ach je weet het toch nooit..
 
Maar eerlijk is eerlijk, als ik zo'n leren pak in mijn handen zou krijgen in mijn maat dan houd ik me mond en ben ik blij met me nieuwe pak.
[/quote]

Wat ben jij fout man.......
 
gvd is die tent dan niet beveiligd ofzo?? beetje domhe? voorkomen is beter dan genezen....

ALS die gasten zoveel tijd hadden om de boel leeg te halen klopt er iets niet...
de simpelste alarminstallatie heeft toch al van die stomme beweginsdingen hangen, wat kost dat nou??? nu heb je verdomme veel gezeik...maar dit betekend niet dat het goed te keuren is.....als t mijn tent is had ik gasten 1 voor 1 een kogel door hun kop geboord..eikels.

maarja, slaap lekker mensen..

(hier zal de verzekering blij mee zijn |( )

groeten
 
Maar eerlijk is eerlijk, als ik zo'n leren pak in mijn handen zou krijgen in mijn maat dan houd ik me mond en ben ik blij met me nieuwe pak.

Dan ben jij dus net zo erg... ben je ook gewoon een dief... Een loser die niet normaal aan ze spullen kan komen. Een slap week schepsel die de kracht van andere nodig heeft om te overleven.
 
Dan ben jij dus net zo erg... ben je ook gewoon een dief... Een loser die niet normaal aan ze spullen kan komen. Een slap week schepsel die de kracht van andere nodig heeft om te overleven.

Ach lul niet man.

- het is toch al gestolen dus het kwaad is al geschiet. Verkocht krijgen ze het toch wel, ook als ik het laat liggen.
- de verzekering betaald uit. Ik hoop echt dat diegene er boven op komt en dat verzekering 100% vergoed etc. Zo'n eikel ben ik dan ook weer niet hoor.
- ik zal vast niet de enige zijn maar wel de enige die het netjes toegeeft. Of je nou dvd's/cd's etc kopieerd (inkomstenderving van de programmeurs/winkeliers etc)of weet ik wat of je doet es een keer jezelf verwennen met een goedkoop leren pak. Als de overheid dingen beter geregeld zou hebben dat ik minder genaaid werd door hun dan zou ik het geld hebben om netjes en fatsoenlijk zo'n pak te kopen.

allemaal nette mensen hier dus ? sure sure.. doe niet zo heilig.. Ik kan me voorstellen dat je je er compleet buitenhoud en je het echt niet netjes vind. Maar diep in ons hart zouden we best allemaal van een van die fietsen wat onderdelen kunnen gebruiken.
 
hmmmm.....Capoeirist. Hier kan ik me echt niet in vinden, terwijl ik het meestal met je posts eens ben. Allemaal boos worden als er een motor wordt gestolen (los van of die van jezelf was) en vervolgens wel allemaal onderdelen kopen die van diezelfde gestolen fietsen afkomen? Dat is zo hypocriet als de pest! Door die onderdelen e.d. te blijven kopen houd je eigenlijk gewoon de handel in stand en daarmee dus ook de diefstal.
Als de gedachte echt zo is zoals jij hem omschrijft dan moet je vooral niet zeuren als je motor gestolen wordt.
 
Maar eerlijk is eerlijk, als ik zo'n leren pak in mijn handen zou krijgen in mijn maat dan houd ik me mond en ben ik blij met me nieuwe pak.

En dan hebben ze hun pakkie aan jou verkocht en dan gaan ze weer nieuwe halen......zo houdt je het dus in stand. :( |( |(
 
Ja inderdaad, omdat anderen geen fatsoen hebben hoef jij het ook niet te doen.
Als het hier in Nederland normaal was dat mensen je aan zouden geven van verontwaardiging omdat je gestolen spul aanbied dan laat je het wel uit je hoofd op kleding te gaan stelen die je toch niet kwijt kunt (iig, niet makkelijk)
 
Ja dit is best hypocriet en misschien wel ontzettend fout van me.

Maar voor mij 10 andere. Als ik het dan toch niet koop uit principe kwestie (ja zo dacht ik ook altijd) dan doet iemand anders het wel. Helaas is dat zo en zal dat altijd zo blijven. Tuurlijk voelt zo'n pak minder lekker aan. Zo'n hufter ben ik nou ook weer niet, maar het GAK en dergelijke maken het sowieso al niet mogelijk dat je echt kunt sparen, en stel nou dat er zo'n aanbieding je voorbij komt dat je zoiets kunt kopen dan ben je aan de ene kant toch gek als je het voorbij laat gaan ?

Ik vind het super super kut voordiegene. Face it..niemand word graag bestolen en men moet met hun poten van ander mans spullen afblijven. Ik vind dit ook niet correct. Maar als het op de markt komt en je komt het tegen (hoe groot is die kans dat je het tegen komt uberhaupt?) waarom moet je het dan afslaan ? principe kwestie ? ik heb genoeg principe's etc. waar ik me aan hou, een keertje afwijken van je vaste patroon .. tja. misschien niet slim/goed/verstandig.. maar wel voordelig voor je.
(ga ook al kijken in duitsland waar je voor 300 euro leren pak hebt, liever 100 euro meer en eerlijk natuurlijk maar toch, het idee.)
 
Ja dit is best hypocriet en misschien wel ontzettend fout van me.

Maar voor mij 10 andere.

Misschien wel ontzettend fout? Haal dat misschien maar weg.
Mijn mening is dat je als heler minstens zo fout bent als de dief,
en die opmerking "maar voor mij tien andere(n!!!) is helemaal een dooddoener! Wordt wakker man!
poke2.gif

Dit zeggen mensen zoals jij alleen maar om hun eigen geweten te sussen als ze weer eens gestolen goederen afnemen....
puke.gif
 
Terug
Bovenaan Onderaan